Gå til innhold

Hva er egentlig kokosboller?


Fable

Hva er en kokosbolle?  

128 stemmer

  1. 1. Hvordan defineres en kokosbolle?

    • Vonde sjokoladeboller med kokos
    • Kjempegode eggehvitefylte boller dekket i sjokolade overdrysset kokos


Anbefalte innlegg

Vell, for å få å kalle noke for kokkosbolle så må hovedingrediensen være kokos, dersom det ikkje i all hovedsak er kokoks i bollen så er det ein bolle med kokos.

 

Dersom berre ein liten del av bollen er kokos så er det vel reint villedande å kalle det for ein kokosbolle.

 

Litt på samme måten som at du ikkje får kalle ei brus for appelsinbrus om brusa ikkje inneheld appelsin, dersom det er kunstig appelsinsmak på brusa så heiter det brus med appelsinsmak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

QUOTE FTW!

 

Du har helt rett, vi kommer ingen vei med synsing.

 

La oss ta en avstemning.

 

http://www.snappoll.com/poll/341721.php

Den er brukket, jeg får ikke lov å stemme

"You cannot vote repeatedly."

 

Så jeg anklager deg for juks! ;)

 

 

 

 

 

Men bare så det er sagt, jeg minner om at kokosboller inneholder en kremaktig sak som er uten kokos, kokosmaken kommer av kokosen som er strødd oppå. At andre firmaer velger å gjøre noe annet får gå på dems bekostning. Det viktige er at kokosbollene inneholder kokos et sted! :)

 

Akkurat som mange kaller osten hvit, til tross for at den er gul.

 

Selv den lille kokosfabrikken sier seg enig!

 

Til slutt rulles bollene for hånd i kokos, før de blir pakket i esker og havner på bordet.

 

 

The Avatar: Du finner garantert mange kjøttprodukter som inneholder store mengder "assosiert restekjøtt" ;)

 

PS: Tuller trådstarter å hans bekjente mer nå dukker jeg plutselig opp på dems PCer og legger inn Hello Kitty overalt.

Endret av Ueland
Lenke til kommentar

Vell, for å få å kalle noke for kokkosbolle så må hovedingrediensen være kokos, dersom det ikkje i all hovedsak er kokoks i bollen så er det ein bolle med kokos.

 

Dersom berre ein liten del av bollen er kokos så er det vel reint villedande å kalle det for ein kokosbolle.

 

Litt på samme måten som at du ikkje får kalle ei brus for appelsinbrus om brusa ikkje inneheld appelsin, dersom det er kunstig appelsinsmak på brusa så heiter det brus med appelsinsmak.

 

I så tilfelle burde det jeg kaller "Sjokoladeboller med kokos" kalles for "Smørboller med kokos og sjokolade". Jeg har til gode å finne en oppskrift på noe som ligner "kokosboller" av noe slag der hovedingrediensen faktisk er kokos. Det måtte være kokosmakroner - som jo er noe helt annet :)

Lenke til kommentar

Hvem bestemmer i så fall dette?

 

Forumbrukerne, akkurat som når de i to ulike tilfeller avgjorde at det heter hvitost og ikke gulost. Den debatten tar vi forøvrig ikke her.

 

Jeg må ærlig innrømme at jeg er høyst uvitende angående kokosboller og må med en gang gå empirisk til verks for å finne fasit. Dialektikken kaller, mens retorikerne går til krig mot hverandre kan filosofene fokusere på å finne den virkelige sannhet.

 

Eventuelt kan jeg bare ringe svigerfar som er stuert, han bør vite dette.

Lenke til kommentar

Det kommer mange rette svar nedover tråden her. Og det kommer til å utvikle seg til å bli en ny hvit- vs gulost-diskusjon. (Det heter selvsagt gulost, selv om den er gul.)

 

Forslag til trådstarter er å legge til bilder i førsteposten. Da skal jeg også stemme, men ikke før det. Nå vet jeg ikke helt hva du mener, bare at jeg vet hva kokosboller er fornoe :)

Lenke til kommentar

Ok, sjefen har talt (min bedre halvdel, som forøvrig ikke er Marcus men bærer navnet Kristine) og sier kokosboller er hva Marcus sier de er (om jeg har forstått Marcus rett, jeg blir forvirret over denne diskusjonen).

 

For å bevare husfreden nikker jeg derfor samtykkende til min egen supermakts avgjørelse, trer på meg tøflene og håper freden bevares i Akersgata.

Lenke til kommentar

Ok, sjefen har talt (min bedre halvdel, som forøvrig ikke er Marcus men bærer navnet Kristine) og sier kokosboller er hva Marcus sier de er (om jeg har forstått Marcus rett, jeg blir forvirret over denne diskusjonen).

 

For å bevare husfreden nikker jeg derfor samtykkende til min egen supermakts avgjørelse, trer på meg tøflene og håper freden bevares i Akersgata.

 

Synd at jeg er den eneste i akersgata som kun får en lønnsforhøyelse per år.

Lenke til kommentar

 

Synd at jeg er den eneste i akersgata som kun får en lønnsforhøyelse per år.

 

Du er i hvert fall ikke regjeringsansatt og blir kalt inn på teppet, hvor du samtidig blir bedt om å ta med ditt eget.

 

Jeg jobber 90% dugnad og er således ubestikkelig. Annet enn hjemme da, madammens ord er lov og mine hender er bundet.

Lenke til kommentar

Altså... Her i Danmark så er kokosbolle en fløteskumsbolle med kokkos på toppen.

 

Den andre som er laget av sjokolade og kokos hele veien gjennom, mener jeg blir kaldt "romkule" eller "ne***bolle".

 

Ah, flødeboller. :love:

Husker at jeg av og til stoppet på Netto etter skolen for å kjøpe flødeboller som jeg koste meg med hjemme.

 

Det jeg tenker på når jeg mener kokosbolle.

Endret av koots
Lenke til kommentar

Hvem bestemmer i så fall dette?

Forumbrukerne

Det er bare ett problem:

 

Si det... Hvilken instans som har det endelig ord vet jeg ikke, men diskusjonen utartet seg til muligheten for at flertallet bestemmer - noe jeg selvfølgelig nektet for!

Men det kan se ut som om ting har forandret seg siden da. For øvrig er det godt å se at det overveldende flertall har svart riktig på spørsmålet. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...