HiAceRobin Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Hei, Jeg sitter da med en MacBook, hvor jeg var nødt til å installere Windows på, siden jeg måtte bruke et program skolen hadde. Noe jeg bruker Parallels Desktop til. Men nå når jeg skal bruke programmet for å holde undervisning på en prosjektor, da kan jeg jo ikke bruke extended screens. Det eneste som går er å klone skjermene, men da ser elevene "notatene" jeg har på min skjerm. Poenget er at dem bare skal se bilde. Er det noen som har greie på om det fins noe tilsvarende program, der jeg kan ha et lite bilde pluss mine notater på min skjerm, og bare bildet som elevene skal se, på prosjektoren? Jeg er en fattig student, så jeg skriver heller over alle leksjonene mine til et tilsvarende mac program, istede for å springe å handle meg en ny pc. Tusen takk om det er noen som kan hjelpe med dette Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 (endret) Hvilket program er det du bruker i Windows? For presentasjoner ville jeg ha gått for Open Office-pakken (gratis) og brukt programmet Impress. Men jeg har ikke testet dette med to forskjellige "outputs" men det er sikkert verdt å teste ut. Open Office kjører "nativt" i OS X nå, i motsetning til tidligere. EDIT: søkte litt på nettet: Impress, part of the Open Office suite, is a presentation program similar to Microsoft Powerpoint. It does dual screen and linear presentations out of the box, but the free "Presenter Console" extension adds much better dual screen and non-linear presentation capabilities. Impress works very well with existing Powerpoint files. It can save to various formats including Powerpoint, Open Document Presentation format, Flash (SWF) and PDF. Endret 16. september 2010 av flyndrefjes Lenke til kommentar
HiAceRobin Skrevet 17. september 2010 Forfatter Del Skrevet 17. september 2010 Takker så mye :-) Lenke til kommentar
*F* Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Powerpoint for mac kan vel funke til dette? http://www.microsoft.com/mac/products/powerpoint2008/default.mspx#/themes_templates/ Lenke til kommentar
HiAceRobin Skrevet 17. september 2010 Forfatter Del Skrevet 17. september 2010 Jeg prøvde ut powerpoint idag, det ser ut til å gjøre nytten for meg. Takk for hjelpen til dere begge. Flyndrefjes: Programmet jeg brukte i windows var et program teoriundervisning.dk har laget. Der er det gode leksjoner som følger undervisningsplanen vi skal undervise etter. Så det ble litt ekstra arbeid på meg no pga Mac'en Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Keynote burde gjøre jobben. Koster mindre enn PowerPoint, langt mer behagelig i bruk. Men det største spørsmålet er vel kanskje om ferdigkokte slides er tingen rent pedagogisk ... Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Så lenge de brukes til å gi en oversikt over viktige punkter slik at tilhørerne kan høre på din utdypning av dem samtidig som de ser den røde tråden så funker det godt pedagogisk. Evt bilder/illustrasjoner. Slides med tekst som du uansett sier høyt er relativt meningsløs. Lenke til kommentar
HiAceRobin Skrevet 23. september 2010 Forfatter Del Skrevet 23. september 2010 Powerpoint får man tak i på billige måter, som man ikke skal snakke så høyt om. Det jeg var ute etter var bare et program jeg kunne legge inn bilder, og i tillegg ha egne notater til meg selv. Så elevene jeg underviser skal bare se bilde. Powerpoint klarte den jobben. Jeg setter meg ikke noe serlig inn i hva som kan gjøres med slide'sa, bare bilde kommer opp. Enkelt og greit. Takk for hjelpen uansett Lenke til kommentar
*F* Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Powerpoint får man tak i på billige måter, som man ikke skal snakke så høyt om. Er ikke noe problem å snakke høyt om det, en billig måte som du kanskje kan bruke er jo f.eks studentlisens. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå