ka1ser Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Jeg har nettopp flytta inn i et hus fra 50/60 tallet, med en utendørskran. Det viser seg at dimensjonen på gjengene ligger et sted mellom 1/2 og 3/4", som er de to standardene på kraner. Ringte en rørlegger som sa at det var noe som het "idealstandard" før, men som ikke lenger ble produsert. Er det mulig å få tak i en slik overgang, eller må jeg bare skrote hele krana? På forhånd takk Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Før jeg byttet ut alt av rør og kraner i mitt hus (fra 60-åra) var det mye ukurant hos meg også. Jeg fant alltid det jeg trengte hos en lokal rørleggerforretning som hadde både butikk og rørleggere. I ditt tilfelle kan det faktisk være det enkleste å bytte krana, da får du en som er frostsikker også. Lenke til kommentar
Firkantbar Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Jernia har ihvertfall Gardena-koblingspakke. Denne inneholder tre eller fire forskjellige overganger fra kran til slange og er noe du kanskje bør prøve før du vurderer å bytte kran. Koster ca 50 kroner på Plantasjen, Montèr, Jernia og lignende Lenke til kommentar
Ansats Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Før jeg byttet ut alt av rør og kraner i mitt hus (fra 60-åra) var det mye ukurant hos meg også. Jeg fant alltid det jeg trengte hos en lokal rørleggerforretning som hadde både butikk og rørleggere. I ditt tilfelle kan det faktisk være det enkleste å bytte krana, da får du en som er frostsikker også. Er dette en tappekran som brukest utvendig så er det flere muligheter.Du kan få flere typer overganger i millimeter gjenger hos en RØRLEGGER.- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå