Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Overgang fra kran til hageslange - ukurrant dimensjon!

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp flytta inn i et hus fra 50/60 tallet, med en utendørskran. Det viser seg at dimensjonen på gjengene ligger et sted mellom 1/2 og 3/4", som er de to standardene på kraner. Ringte en rørlegger som sa at det var noe som het "idealstandard" før, men som ikke lenger ble produsert. Er det mulig å få tak i en slik overgang, eller må jeg bare skrote hele krana?

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Før jeg byttet ut alt av rør og kraner i mitt hus (fra 60-åra) var det mye ukurant hos meg også. Jeg fant alltid det jeg trengte hos en lokal rørleggerforretning som hadde både butikk og rørleggere. I ditt tilfelle kan det faktisk være det enkleste å bytte krana, da får du en som er frostsikker også.

Lenke til kommentar

Før jeg byttet ut alt av rør og kraner i mitt hus (fra 60-åra) var det mye ukurant hos meg også. Jeg fant alltid det jeg trengte hos en lokal rørleggerforretning som hadde både butikk og rørleggere. I ditt tilfelle kan det faktisk være det enkleste å bytte krana, da får du en som er frostsikker også.

Er dette en tappekran som brukest utvendig så er det flere muligheter.Du kan få flere typer overganger i millimeter gjenger hos en RØRLEGGER.-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...