Hveding Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Hei. Jeg lurer på hvordan det fungerer med disse reps og sett. Skal jeg ta mine 8-15 reps så gå over til en ny øvelse i programmet mitt, eller skal jeg ta alle de 3-4 settene på den øvelsen jeg er på ferdig før jeg skifter ? Eller skal jeg gå runde rundt på alle øvelsene som jeg har på programmet med bare et sett på hver av de, eller skal jeg kjøre hver og en øvelse "helt" (alle settene) ferdig før jeg skifter ? Til nå synes jeg og følge trenings programmer er uvandt, så jeg prøver og være kreativ og trene de fleste musklene. Så lurer jeg også på om varierte trening med masse forskjellige typer og rekkefølger har noe og si, eller må man faktisk ha et trenings program som man gjør de samme øvelsene og i samme rekkefølge i ukevis ? Og hvor mange minutter skal jeg vente etter jeg har gjort en øvelse, 3-5 min ? Trent i 3 uker nå. Har lagt ut dette på treningsforum.no, men folk gir skjeldet svar der. Mvh Patrick. Lenke til kommentar
diskoduck Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Du tar en øvelse om gangen. Først løfter du 8 ganger, så venter du 1 minutt, så løfter du 8 ganger til, venter 1 minutt og 8 ganger til. Antar du tar 3x8? Dette er nybegynnerprogrammet jeg følger: http://stronglifts.com/stronglifts-5x5-beginner-strength-training-program/ Lenke til kommentar
Hveding Skrevet 16. september 2010 Forfatter Del Skrevet 16. september 2010 Okey så det er sånn man skal kjøre det. Jeg tar et sett på et apparat så går jeg videre til et annet og tar et sett der også... osv. Så jeg skal holde meg på samme apparat til jeg er ferdig med alle de 3-4 settene som jeg har der ? Så videre på neste før og ta de 3-4 nye settene på neste apparat ? jeg tar ca 4 sett og 10 reps. Lenke til kommentar
diskoduck Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Kjører du bare tilfeldige apparat som er tilgjengelige der? Følger du et program? Hva er målet med treningen din? Bli sterk, bli stor, bli slank? Lenke til kommentar
Hveding Skrevet 16. september 2010 Forfatter Del Skrevet 16. september 2010 Følger program, men synes det er alt før lett og bare hoppe av og trene feks rygg, mage og armer pg det er de typene jeg vil framheve. Men vet at hele kroppen må trenes. Meningen med treningen kan være 2 ting. Den første er og bli større, men ikke monster stor. Bare så musklene vises, større brystkasse, ryggmuskler. Større før og si det sånn. Det andre er at jeg har lyst og bli stor men så vil jeg kunne være rask og springe som jeg er nå. Feks en kompis av meg har trent seg så pass at han ikke kan delta på fotball laget som han spiller på, akkurat pg han er blitt stor og treig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå