Gå til innhold

PL: 18.09.10 Sunderland v Arsenal, Stadium of Light


invalid_user

Anbefalte innlegg

Les overtidsmål, det er det jeg skal ha fram. Var det noen flere overtidsmål som gikk mot Arsenal annet enn Wigan og Birmingham forrige sesong?

 

Legg til Everton hjemme i "for" delen i tillegg. 4-2 fordel Arsenal.

Om målet kommer på overtid eller fem minutter før slutt driter jeg i. Poenget er at vi taper alt for mange unødvendige poeng mot slutten. Alt dette begynte med at du var glad for at vi mistet poeng på overtid, fordi det var rettferdig. På hvilken måte er det rettferdig? Poengtap på overtid er vår feil. Samme med tjente poeng på overtid. Dommeravgjørelser og skader er ikke vår feil, og det er det vi alltid har imot oss.

 

Beklager rotete innlegg. Jeg er så frustrert at jeg ikke klarer å tenke klart.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-140898

På tide å tenkte optimistisk. Vi er fortsatt unbeaten, og vi tapte ikke mot Sunderland som er svært sterke på hjemmebane. Men Clichy må vrakes. Han er ikke god nok verken defensivt eller offensivt. Vi har et supertalent i Gibbs. Gi ham sjansen. Vermaelen og Diaby er sannsynligvis tilbake neste helg. Forhåpentligvis Cesc også. Dette er ingen krise.

 

Vi ligger vel 2 poeng i pluss i forhold til i fjor?

-2 pool

+3 blackburn

+1 Sunderland

totalt: +2

 

Men jeg tror ikke vi vinner ligaen, til det er Chelsea alt for sterke og vi ligger allerede 4 poeng bak dem.

 

Vi har oss selv å takke. Elendig forsvarsspill på målet + håpløs straffe at Rosicky. Burde selvsagt aldri tatt den.

 

Spådom: Cesc er ute i 4 uker.

 

Hilsen en litt brisen + irritert benbjo =(

 

 

 

Hvor mange gode lag har Chelsea møtt så langt ?

 

La dem m øte Blackbrun og Sunderland først..

Endret av medlem-140898
Lenke til kommentar

Arsenal sine unggutter begynner jo å innfri nå. Jeg har tro på at de kan gi Chelsea kamp til døren snart. De er unge, men spiller med rutine som om de var 30 +. United har ingen direkte gode arvtagere etter Edwin van der Sar, Gary Neville, Paul Scholes, og Ryan Giggs.

 

Så jeg tror at om noen år så handler det om Chelsea og Arsenal. Mens United spiller om 3-5-plassen.

Lenke til kommentar

På tide å tenkte optimistisk. Vi er fortsatt unbeaten, og vi tapte ikke mot Sunderland som er svært sterke på hjemmebane. Men Clichy må vrakes. Han er ikke god nok verken defensivt eller offensivt. Vi har et supertalent i Gibbs. Gi ham sjansen. Vermaelen og Diaby er sannsynligvis tilbake neste helg. Forhåpentligvis Cesc også. Dette er ingen krise.

 

Vi ligger vel 2 poeng i pluss i forhold til i fjor?

-2 pool

+3 blackburn

+1 Sunderland

totalt: +2

 

Men jeg tror ikke vi vinner ligaen, til det er Chelsea alt for sterke og vi ligger allerede 4 poeng bak dem.

 

Vi har oss selv å takke. Elendig forsvarsspill på målet + håpløs straffe at Rosicky. Burde selvsagt aldri tatt den.

 

Spådom: Cesc er ute i 4 uker.

 

Hilsen en litt brisen + irritert benbjo =(

 

 

 

Hvor mange gode lag har Chelsea møtt så langt ?

 

La dem m øte Blackbrun og Sunderland først..

 

Wigan og West Ham som vi begge tapte poeng mot i fjor. Dessuten også Stoke som vi har hatt problemer med siden de rykkte opp.

 

Det er ikke bare at de vinner men måten de vinner på som er imponerende.

Lenke til kommentar

Om målet kommer på overtid eller fem minutter før slutt driter jeg i. Poenget er at vi taper alt for mange unødvendige poeng mot slutten. Alt dette begynte med at du var glad for at vi mistet poeng på overtid, fordi det var rettferdig. På hvilken måte er det rettferdig? Poengtap på overtid er vår feil. Samme med tjente poeng på overtid. Dommeravgjørelser og skader er ikke vår feil, og det er det vi alltid har imot oss.

 

Beklager rotete innlegg. Jeg er så frustrert at jeg ikke klarer å tenke klart.

 

Glad for at Arsenal slapp inn? Jeg håper at Arsenal vinner PL denne sesongen og vinner nesten alle sine kamper untatt mot West Ham. Jeg sa ikke at jeg ble glad, men at jeg ser deler av saken til f.eks Goldwing og Niko om at en seier her ville være veldig flatterende for Arsenal.

 

Samtidig synes jeg det er helt på trynet å kalle det røde til Song rettferdig og at Nasri aldri skulle hatt straffe. Jeg prøver bare å se objektivt på det.

 

Er generelt egentlig bare lei av gråtingen til fansen til topplagene. Uavgjort mot borte mot Sunderland og Everton er helt forferdelig... Selv er jeg ok fornøyd med 3-1 tap mot Chelsea og 1-1 mot Stoke.

 

Helt ufattelig dårlig dømming i dag, til tross for at resultatet var rettferdig imo.

 

Burde vel egentlig heller sagt dette her. Meningen var for all del ikke å spre ytterligere frustrasjon.

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar

På tide å tenkte optimistisk. Vi er fortsatt unbeaten, og vi tapte ikke mot Sunderland som er svært sterke på hjemmebane. Men Clichy må vrakes. Han er ikke god nok verken defensivt eller offensivt. Vi har et supertalent i Gibbs. Gi ham sjansen. Vermaelen og Diaby er sannsynligvis tilbake neste helg. Forhåpentligvis Cesc også. Dette er ingen krise.

 

Vi ligger vel 2 poeng i pluss i forhold til i fjor?

-2 pool

+3 blackburn

+1 Sunderland

totalt: +2

 

Men jeg tror ikke vi vinner ligaen, til det er Chelsea alt for sterke og vi ligger allerede 4 poeng bak dem.

 

Vi har oss selv å takke. Elendig forsvarsspill på målet + håpløs straffe at Rosicky. Burde selvsagt aldri tatt den.

 

Spådom: Cesc er ute i 4 uker.

 

Hilsen en litt brisen + irritert benbjo =(

 

 

 

Hvor mange gode lag har Chelsea møtt så langt ?

 

La dem m øte Blackbrun og Sunderland først..

 

 

Chelsea har nok ikke møtt all verdens motstand. Men 2 6-0-seiere er imponerende uansett.

 

Mange er slitne etter World Cup. Laget scorer noen raske mål på 50% Maskin for så å spille på 25% Maskin. Så de har ihvertfall til gode å spille dobbelt så bra.

Lenke til kommentar

Arsenal sine unggutter begynner jo å innfri nå. Jeg har tro på at de kan gi Chelsea kamp til døren snart. De er unge, men spiller med rutine som om de var 30 +. United har ingen direkte gode arvtagere etter Edwin van der Sar, Gary Neville, Paul Scholes, og Ryan Giggs.

 

Så jeg tror at om noen år så handler det om Chelsea og Arsenal. Mens United spiller om 3-5-plassen.

Haha, du vet at alle deres kvalitetspillere er i 30åra ikke sant? Om noen år har Abramovic stukket av og Chelsea på nedrykksplass. Enig i at Arsenal kommer til å kjempe i toppen dog, men ikke med dere.

Lenke til kommentar

Manuel Almunia - Gjør en svært god kamp. Vet ikke om han kan lastes for målet eller ikke, fikk total blackout.7

 

Bacary Sagna - Jobber og sliter, men får ikke til stort offensivt. Fighter likevel bra, og er som alltid trygg bakover6.5

Laurent Koscielny - Står opp og er sjef i en nykomponert backfirer. Vinner alle duellene han er involvert i. Klasse. 8.5

Sebastien Squillaci - Forsterker inntrykket av at vi har kjøpt en solid, trustworthy stopper. 7

Gael Clichy - Skrøpelig. Det svake leddet i en ellers overraskende solid firer. 5

 

Alex Song - Kan ikke lastes for det røde, men er likevel en bemerkelsesverdig svak kamp av Song. Ukonsentrert og sløv i ballbehandlingen. 4.5

Jack Wilshere - Ingen god kamp. Men for å forsvare gutten, en avventende midtbanerolle i sånne bortekamper er alt annet enn Wilshys styrke. Han burde ikke spilt fra start.5

Cesc Fabregas - Får lønn for strevet når han jager keeper helt inn. På den korte tiden han er på banen slår han flere gjennombruddspasninger som bare er total nytelse. 7

 

Samir Nasri - Hvis Nasri fortsetter å spille på vingen har jeg måne før november. 5

Maroaune Chamakh - Jobber og sliter, men er ikke venn med ballen idag. 6

Andrey Arshavin - Hvorfor SCORER DU IKKE PÅ ALLE SJANSENE DU FÅR?!?!4.5

 

Tomas Rosicky - Tidenes nedtur med straffemissen. Ellers er han brukbar, men det blir AAALT for omstendelig. 6

DENNilsen - Skandalekamp. Gir bort ballen upressa på 35 meter to ganger på ti sekunder. Vi må slutte å lage unnskyldninger for Denilson. Han er søppel. 4

Lenke til kommentar

Arsenal sine unggutter begynner jo å innfri nå. Jeg har tro på at de kan gi Chelsea kamp til døren snart. De er unge, men spiller med rutine som om de var 30 +. United har ingen direkte gode arvtagere etter Edwin van der Sar, Gary Neville, Paul Scholes, og Ryan Giggs.

 

Så jeg tror at om noen år så handler det om Chelsea og Arsenal. Mens United spiller om 3-5-plassen.

Haha, du vet at alle deres kvalitetspillere er i 30åra ikke sant? Om noen år har Abramovic stukket av og Chelsea på nedrykksplass. Enig i at Arsenal kommer til å kjempe i toppen dog, men ikke med dere.

 

 

Voksent av deg etter alt skrytet og respekten jeg har gitt Arsenal... *Sukk*

Lenke til kommentar

Om målet kommer på overtid eller fem minutter før slutt driter jeg i. Poenget er at vi taper alt for mange unødvendige poeng mot slutten. Alt dette begynte med at du var glad for at vi mistet poeng på overtid, fordi det var rettferdig. På hvilken måte er det rettferdig? Poengtap på overtid er vår feil. Samme med tjente poeng på overtid. Dommeravgjørelser og skader er ikke vår feil, og det er det vi alltid har imot oss.

 

Beklager rotete innlegg. Jeg er så frustrert at jeg ikke klarer å tenke klart.

 

Glad for at Arsenal slapp inn? Jeg håper at Arsenal vinner PL denne sesongen og vinner nesten alle sine kamper untatt mot West Ham. Jeg sa ikke at jeg ble glad, men at jeg ser deler av saken til f.eks Goldwing og Niko om at en seier her ville være veldig flatterende for Arsenal.

 

Samtidig synes jeg det er helt på trynet å kalle det røde til Song rettferdig og at Nasri aldri skulle hatt straffe. Jeg prøver bare å se objektivt på det.

 

Er generelt egentlig bare lei av gråtingen til fansen til topplagene. Uavgjort mot borte mot Sunderland og Everton er helt forferdelig... Selv er jeg ok fornøyd med 3-1 tap mot Chelsea og 1-1 mot Stoke.

Du sier selv at forsvarsfeil kun er vår egen feil. Jeg er enig. Men da eksisterer heller ikke ufortjente mål, så sant de ikke skyldtes dommerfeil. I dag var dog tapet vårt dommeren sin feil. Song skulle aldri fått kort, og målet på slutten skulle aldri ha kommet.

 

Du er fornøyd med uavgjort mot Stoke fordi du heier Stoke er et bedre lag en West Ham. Chelsea er per i dag et bedre lag enn Arsenal, så et uavgjortresultat mot dem hadde absolutt ikke gjort meg noe. Men Sunderland er på papirat et langt svakere lag enn Arsenal. Derfor blir vi frustrerte i dag.

 

Edit: Herregud, så rotete innleggene mine er nå.

Endret av Le Professeur
Lenke til kommentar
Maefteda:

Er generelt egentlig bare lei av gråtingen til fansen til topplagene. Uavgjort mot borte mot Sunderland og Everton er helt forferdelig... Selv er jeg ok fornøyd med 3-1 tap mot Chelsea og 1-1 mot Stoke.

 

Det er da helt naturlig. Når det gjelder landslaget så er jeg fornøyd hvis vi karrer oss til VM/EM, og har ingen forventninger utover det. Arsenal ble nummer tre ifjor og topplagene har aldri råd til å gi bort poeng, så tøff som Premier League er.

Endret av Hegland
Lenke til kommentar

Ufortjente mål er tilfeldigheter som går mot spillets gang. Uavgjort er et fair resultat her og i og for seg et fair resultat i Man Utds tilfeller også. Målet til Sunderland idag har ingenting med at de er så gode i scoringsøyeblikket å gjøre, men det har noe med det konstante presset de hadde på Arsenal å gjøre. Vil ikke si at det var ufortjent Sunderland fikk scoringen sin, selv om den kom etter tilfeldigheter.

 

EDIT: Vil ikke si at uavgjort borte mot Stoke fra vår side er så mye mer over forventning enn uavgjort for dere mot Sunderland. Eller tap 3-1 mot Chelsea for den saks skyld, som jeg heller ikke var så veldig skuffet over.

 

3-1 tap hjemme mot Bolton derimot... Huff.

 

 

EDIT^2: Søren heller. Vi er jo egentlig på samme side i denne saken. Dommer var ræva og starten til Arsenal har vært bra nonetheless. Legger bak meg denne unødige diskusjonen nå og håper dere får 3 flotte nye poeng hjemme mot WBA.

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar

Vil ikke si at uavgjort borte mot Stoke fra vår side er så mye mer over forventning enn uavgjort for dere mot Sunderland. Eller tap 3-1 mot Chelsea for den saks skyld, som jeg heller ikke var så veldig skuffet over.

Stoke havnet 12 poeng over West Ham på tabellen i fjor, vi havnet 21 poeng over Sunderland. Flott at du følger Arsenal og har troen på at de kan konkurrere om gullet, men akkurat denne uttalelsen var latterlig.

Lenke til kommentar

Vil ikke si at uavgjort borte mot Stoke fra vår side er så mye mer over forventning enn uavgjort for dere mot Sunderland. Eller tap 3-1 mot Chelsea for den saks skyld, som jeg heller ikke var så veldig skuffet over.

Stoke havnet 12 poeng over West Ham på tabellen i fjor, vi havnet 21 poeng over Sunderland. Flott at du følger Arsenal og har troen på at de kan konkurrere om gullet, men akkurat denne uttalelsen var latterlig.

 

Sunderland borte og hjemme er natt og dag. Sunderland var bedre hjemme ifjor enn det Arsenal var borte og slo dere til og med 1-0 ifjor. 1-1 er kjempesterkt mot Sunderland på SoL som dere har slitt med de siste par årene. For 2 år siden slo vi Stoke på Brittania og ifjor var vi på nippet til å sanke poeng mot dem igjen. Fortsatt latterlig?

 

Statistikken sier sitt idag. Til tider(spess i første omgang) presset Sunderland på og var nære. Det var en helt jevnspilt kamp med Sunderland i første og Arsenal i andre med hver sin omgang. 1-1 er et helt fair resultat.

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...