Gå til innhold

PL: 18.09.10 Sunderland v Arsenal, Stadium of Light


invalid_user

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De poengene vi reddet mot slutten av kampene i fjor er ingenting i forhold til de poengene vi mistet mot slutten.

 

Haha, hva mener du med dette? Hvor ofte går ikke ting imot Arsenal? Skader, dommeravgjørelser, keeper- og forsvarstabber osv. Justice, my ass.

 

Les hele innlegget da. Det var jo en masse marginer i en del kamper med jevne mellomrom som gikk favør Arsenal. Helt helt på slutten av sesongen derimot sviktet Arsenal og gikk på flere unødige poengtap.

 

Skader nevnte jeg selv, men samtidig som Arsenal er det klart mest uheldige laget mtp skader i PL, må det være noe generelt galt når de samme spillerne(les Walcott og RvP) får skader gang på gang. Det er ikke helt tilfeldig.

 

Dommeravgjørelser kan jeg si meg enig på idag, men husker ikke så alt for mange ganger tidligere. Som supporter av et lag føler man jo alltid at flere ting går mot seg enn med seg, og det kan jo ikke være slik for alle lag.

 

Forsvarstabber og keepertabber er da aldeles Arsenals feil. Wengers stahet mtp å ikke hente inn ny keeper og ha en veldig tynn forsvarslinje straffer seg gjennom en hard PL-sesong. Det er ikke snakk om uflaks.

 

Kan du med hånden på hjertet si at Arsenal hadde fortjent 13 av 15 poeng etter disse 5 kampene?

Lenke til kommentar

Nå skjedde jo dette 5-6 ganger til fordel for Arsenal mot slutten ifjor da, så man har hatt sin del av flaksen før.

 

Alltid bittert når det glipper på en slik måte, spesielt med tanke på hvordan dommer opptrer. Samtidig er det litt justice at noe går mot Arsenal annet enn alle skadene. Selv med denne scoringen er dette en knallbra seriestart fra Arsenal sin side, og det er ikke mange lag som kommer til å dra med seg 5 poeng eller mer borte mot Liverpool, Sunderland og Blackburn.

 

Arsenals sesong står på hvorvidt de klarer å prestere i toppkampene og hvordan man holder ut mot slutten av sesongen. Dette er 2 onder Arsenal har slitt forferdelig med de siste sesongene. Litt kjipt med tanke på hvor vanvittig bra det sitter når man først har dagen. Unner Wenger et trofe relativt snart.

 

Jeg holder ikke med Arsenal bare som det er klart. Men det blir litt feil og kun ta med den sida som passer deg best, det var var mange poeng som også røk på slutten, det vet selv jeg som ikke er arsenal fan. Synes aldri Arsenal har vært et lag utpreget av marginer i forhold til andre giganter, uten at det har særlig relevanse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jeg holder ikke med Arsenal bare som det er klart. Men det blir litt feil og kun ta med den sida som passer deg best, det var var mange poeng som også røk på slutten, det vet selv jeg som ikke er arsenal fan. Synes aldri Arsenal har vært et lag utpreget av marginer i forhold til andre giganter, uten at det har særlig relevanse.

 

Jeg nevnte kun dette med overtidsscoringer for Arsenal. Jeg har litt medfølelse for klubben selv og ser hver kamp, ifjor ble det totalkolaps mot Wigan og keepertabbe av Almunia imot, men overtidsmål for i kampene mot Hull, Stoke og Wolves.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PJ426FqLv6

Har blitt velig vant til at Game svarer med bilder. Men ett tips er og bruke det norske språket som gjør det mye enklere og kommunisere, og få frem budskapet ditt.

Jeg regnet med at folk visste hvem Peter Pan var, noe de også gjør... Gutten som ikke ville vokse opp osvosv. Klart nok for deg?

Sa jeg at jeg ikke viste hvem Peter Pan er ? :hmm: Pust godt inn, og les innlegget mitt på ny du.

Lenke til kommentar

De poengene vi reddet mot slutten av kampene i fjor er ingenting i forhold til de poengene vi mistet mot slutten.

 

Haha, hva mener du med dette? Hvor ofte går ikke ting imot Arsenal? Skader, dommeravgjørelser, keeper- og forsvarstabber osv. Justice, my ass.

 

Les hele innlegget da. Det var jo en masse marginer i en del kamper med jevne mellomrom som gikk favør Arsenal. Helt helt på slutten av sesongen derimot sviktet Arsenal og gikk på flere unødige poengtap.

 

Skader nevnte jeg selv, men samtidig som Arsenal er det klart mest uheldige laget mtp skader i PL, må det være noe generelt galt når de samme spillerne(les Walcott og RvP) får skader gang på gang. Det er ikke helt tilfeldig.

 

Dommeravgjørelser kan jeg si meg enig på idag, men husker ikke så alt for mange ganger tidligere. Som supporter av et lag føler man jo alltid at flere ting går mot seg enn med seg, og det kan jo ikke være slik for alle lag.

 

Forsvarstabber og keepertabber er da aldeles Arsenals feil. Wengers stahet mtp å ikke hente inn ny keeper og ha en veldig tynn forsvarslinje straffer seg gjennom en hard PL-sesong. Det er ikke snakk om uflaks.

 

Kan du med hånden på hjertet si at Arsenal hadde fortjent 13 av 15 poeng etter disse 5 kampene?

Jeg leste hele innlegget, og svarte på den delen jeg var uenig i. Vi tapte unødvendige poeng hele sesongen, ikke bare på slutten. Og vi fikk nesten ALDRI straffer.

 

Ja, det kan jeg si. Liverpool-kampen var jevn, og uavgjort var et greit resultat. I dag hadde vi vunnet om ikke den hjernedøde dommeren hadde gitt Song tidenes mest ufortjente røde kort. Og i de andre kampene har vi overkjørt motstanderne.

Lenke til kommentar

Rosiscky er en av de beste anvendelig midtbanespillerne i verden fra mitt syn :-)

Jeg ville gjerne gitt hva som helst for han hvis jeg var Chelsea-manager.

Nå gikk jo straffen bare så vidt over mål og keeperen solgte seg billig der.

Rosiscky og Chamack var nok de eneste aktuelle til å ta den, og Rosiscke ville bli ett symbol på Arsenals seier og hans første mål. Og da skjer slikt.

(Skrev jeg Chamack feil?)

Lenke til kommentar

På tide å tenkte optimistisk. Vi er fortsatt unbeaten, og vi tapte ikke mot Sunderland som er svært sterke på hjemmebane. Men Clichy må vrakes. Han er ikke god nok verken defensivt eller offensivt. Vi har et supertalent i Gibbs. Gi ham sjansen. Vermaelen og Diaby er sannsynligvis tilbake neste helg. Forhåpentligvis Cesc også. Dette er ingen krise.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Faen for en nedtur. Herremann. Når corneren ble klarert strakte jeg henda i været og brølte ut glede etter det jeg trodde var en trepoenger var sikret, i en utrolig dramatisk og intensiv match. Så goaler Bent. Jeg løp inn på rommet mitt og la meg under dyna, som jeg gjorde da jeg var liten, på trass etter å ha fått kjeft o.l. Dette var bare pur smerte og frustrasjon. Faen så vondt dette gjør.

Lenke til kommentar

Tykkjer Koscielny var heilt fantastisk i dag. Må vere hans beste kamp så langt, han rydda unna ufatteleg mykje. For all del, Squillaci var veldig solid han også, men Koscielny sin kamp var på grensa til 10/10 for min del. Ellers ein ufatteleg bitter måte å tape poeng på, men det er lite vi kan gjere med det no! Ein god kamp av oss i andre omgang etter ein ikkje så god første omgang. Lagå.

Lenke til kommentar

Er Clichy en venstrevingbeck, eller bare en vanlig venstrebeck?

Kanskje han trives bedre i en 100% fast rolle bakerst, og føler for mye press fremover? :-)

Clichy er alt for ustabil. I det siste har jeg fått inntrykket av at han ikke kan stort mer enn å løpe fort. Målet i dag er hans feil. Han prøver å klarere, og skyter rett i Koscielny. Ikke kan han slå innlegg heller. Gibbs er tryggere defensivt, løper omtrent like fort og slår fantastiske innlegg. I tillegg er han ung. Gi ham sjansen, Wenger.

Lenke til kommentar

På tide å tenkte optimistisk. Vi er fortsatt unbeaten, og vi tapte ikke mot Sunderland som er svært sterke på hjemmebane. Men Clichy må vrakes. Han er ikke god nok verken defensivt eller offensivt. Vi har et supertalent i Gibbs. Gi ham sjansen. Vermaelen og Diaby er sannsynligvis tilbake neste helg. Forhåpentligvis Cesc også. Dette er ingen krise.

 

Vi ligger vel 2 poeng i pluss i forhold til i fjor?

-2 pool

+3 blackburn

+1 Sunderland

totalt: +2

 

Men jeg tror ikke vi vinner ligaen, til det er Chelsea alt for sterke og vi ligger allerede 4 poeng bak dem.

 

Vi har oss selv å takke. Elendig forsvarsspill på målet + håpløs straffe at Rosicky. Burde selvsagt aldri tatt den.

 

Spådom: Cesc er ute i 4 uker.

 

Hilsen en litt brisen + irritert benbjo =(

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar

Faen for en nedtur. Herremann. Når corneren ble klarert strakte jeg henda i været og brølte ut glede etter det jeg trodde var en trepoenger var sikret, i en utrolig dramatisk og intensiv match. Så goaler Bent. Jeg løp inn på rommet mitt og la meg under dyna, som jeg gjorde da jeg var liten, på trass etter å ha fått kjeft o.l. Dette var bare pur smerte og frustrasjon. Faen så vondt dette gjør.

 

Jeg føler med deg. Har opplevd slik med Chelsea å.

Lenke til kommentar

Dere kommer også til å få hvertfall 13 av 15 poeng i de samme 5 kampene Chelsea har hatt nå. Det samme kan ikke sies andre veien med Chelsea.

 

Sier det igjen, utholdenhet sesongen ut og noen seiere i toppkampene er vitalt for Arsenal. Det jeg har sett hittil på Arsenals beste er det beste i PL, så hvis man får i gang dette stabilt, samtidig som man fyller på med Verm, Diaby, Van Persie og Walcott kan dette bli suksess for Arsenal.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...