-kga- Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 (endret) Akkuratt satt sammen ny pc, men den vill ikke starte. Skjermen er svart, den får ikke noe signal. PCen gir fra seg en konstant pipelyd, en evig lang sammenhengende lyd. Her er PC delene. Minne stemmer ikke helt. Det er Dette minnet. Har prøvd: -Prøvd med kun minne brikke i forskjellige porter. Den overdimensjonerte vifta sperrer for en minne port, og i den andre som må brukes så subber kjølinga på minne og cpu borti hverandre, så trudde kanskje noe ble ødelagt når jeg pressa minne nedi. -Har gått over alle kontakter for å se att de sitter sikkerlig. Har tenkt til å prøve: -Skjermkort på annen PC - Har husket å sette inn strømmen til kortet... glemte det på sist PC -Minne fra anen pc - trur ikke det passer, det er litt gamelt. -bytte tilbake til stock cpu vifte, om det av en eller annen merkelig grunn skulle ha noe å si -Prøve PSU fra annen pc - håper på å slippe det, masse jobb. -Hva mer? er det mulig at minne ikke passer med hovedkortet? Noen ideer om hva som kan være feil? Noe mer jeg burde sjekke? Endret 16. september 2010 av -kga- Lenke til kommentar
agskaali Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Asus bruker standard Award BIOS Beep codes: http://pcsupport.about.com/od/fixtheproblem/tp/award-beep-codes.htm Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Ut i fra den lista over Beep codes ser det ut til at cpuen ikke får nok kjøling. Da vil jeg tro at kjøleren ikke er montert riktig. Monter av kjøleren og sett den på igjen, bruk kjølepasta. Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 16. september 2010 Forfatter Del Skrevet 16. september 2010 Asus bruker standard Award BIOS Beep codes: http://pcsupport.about.com/od/fixtheproblem/tp/award-beep-codes.htm Hoss komplett under utvidet info så står det at dette hovedkortet bruker bios type: AMI. Her sier de at det er minne eller skjermkort, mens her står det ingen ting om det. Lenke til kommentar
JAH Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Der er nok AMI På en annen side finner jeg at 1 lang er enten PSU,HK eller keyboard Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 16. september 2010 Forfatter Del Skrevet 16. september 2010 Lol. Lyden kom fra skjermkortet. Viste seg att jeg måtte putte inn to forskjellige strømkontakter i skjermkortet. Noe jeg ikke trudde var nødvendig siden PSU kun hadde to stykker. Litt pinlig siden jeg sa tidligere att jeg hadde satt i strømmen, menn ekte mannfolk må stå for sine feil, enda hvor idiotiske de er. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå