Gå til innhold

Feil spenning på RAM/hovedkort?

luckzor

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen,

Jeg har satt sammen min egen maskin med diverse deler og det kan se ut som at jeg har gjort en bommert når det kommer til å velge rett RAM til hovedkortet. Jeg oppdaget at jeg hadde kjøpt Kingston DDR2 PC8500 med spennings forsyning på 2,2 volt og at jeg hadde kjøpt Gigabyte GA-MA790X-UD3P hovedkort som levere 1,8 volt.

Er det noe jeg kan gjøre i BIOS eller er det bare å skaffe seg nye RAM brikker? Maskinen virker men det kommer 2 korte pip under oppstart som jeg ikke finner helt ut av hva slags feil melding det er.

Jeg er ikke helt stødig på å sette sammen datamaskin selv tydeligvis siden jeg ikke fikk med meg dette :whistle:

Hvis det er relevant så har jeg AMD Phenom II 965 Black edition, Gainward GeForce GTS 250 og Chieftec Super Series 650W PSU hvis det trengs noe ekstra info.

Stor takk til den som hjelper meg å bli litt klokere på dette emne :thumbup:

Mvh Robert/Luckzor

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg økt spenningen på RAM og det er fortsatt 2 pip under oppstart. Tilsynelatende er maskinen fortsatt stabil.

Jeg hadde ikke så stor suksess med å finne oversikt over POST kodene på nettet men jeg klarte å finne dette: two short beeps - Non-Fatal Error (reseat RAM, check other components). Hva vil dette si?

Takk for hjelpen PerB, jeg setter stor pris på det :new_woot:

Hilsen Luckzor/Robert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...