Gå til innhold

G11 vs S95, bruksområdet: Sport, fjell, action. Hva velger du ?

Anbefalte innlegg

Hei.

Mitt Canon G9 ble borte i sommer og jeg må ha et nytt kamera. Jeg ønsker ikke størrelsen på et DSLR, men vil ha litt av innstillingsmulighetene så jeg ser på de avanserte digital kameraene.

Med release av S95 og nye G12 har prisen på G11 gått ned.

Du får nå S95 til samme pris som G11.

Hvilket hadde dere valgt? Mitt bruksområde er stort sett action bilder i snø, surfing osv. Tar lite bilder av arkitektur, oppstilte modeller osv, men litt bilder av folk generelt og unger. Jeg lekte meg en del med lukker tid osv på min gamle G9, men kan vel ikke kalle meg noen ekspert bruker av kameraet.

Har dere noe input? Eventuelt andre kamera?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som hovedkamera hvis jeg ikke ønsket speilrefleks (eller systemkamera overhodet), hadde jeg uten tvil valgt G11. Bedre å holde i, justeringsmuligheter litt lettere tilgjengelig, vridbar skjerm.

Men jeg som speilrefleksbruker ville nok siktet meg mer inn mot S95 som et mer lommevennlig alternativ.

Lenke til kommentar

Jeg gikk for S95 denne gangen etter å hatt G11 og EP-1. S95 har de samme mulighetene som G11/G12 med untakelse av blitssko. Skulle gjerne hatt den muligheten, men størrelsen er avgjørende for meg. G11 og ikke minst EP-1 var kjempekameraer, men det ble alikevel til at de ble sittende hjemme og da kan de igrunn være så gode de bare vil :roll:

Nå skal det sies at jeg kjøpte S95`n som et tillegg til Nikon D90`n når jeg ikke gidder å ta den med meg. Med S95`n så har jeg alltid et kamera på meg :)

Så er størrelse en faktor så vil jeg si S95, om ikke så gå for en G11/12/lx-5 eller kanskje et micro 4/3 kamera.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...