Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Audi 80 2.0 1993 starts problemer

Elwani

Anbefalte innlegg

Jeg har en Audi 80 1993 modell 2.0 Bensin stasjonsvogn som har litt kald starts problemer.

Hvis jeg ikke gir gass konstant når bilen står stille med engang jeg starter den etter at den har stått stille noen timer og blitt kald, så dør den helt og kveles pga turtallet detter.

Når jeg gir gass, så kommer den opp til sirka 4 på turtallet og så bare detter den ned og dør selv om jeg har gassen inne. Jeg må sleppe og gi gass igjen for at den skal komme seg, og sånn kan jeg sitte ganske lenge..

Og mens jeg kjører så merker jeg i ny og ne en ganske tydelig effekt tap (Altså farta synker og tar seg opp igjen)

Har sjekket pluggene, de er helt fine. Fått noen tips om at kansje dysene har rustet (Hadde kondens fjerner på den i mai så det er fullt mulig, ettersom det kom vann ut av eksos anlegget her i sommer).

Leste et sted at man kan prøve Whitespirit og totakts olje for å rense dysene, fungerer dette ? Og isåfall hva slags blandings forhold må jeg ha da iforhold til bensin også ?

Og jeg er helt blåst på biler, så kansje noen vet om en video som viser hvor dysene ligger og hvordan man evnt bytter dem på en Audi 80 ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanlig forgassermotor dette altså... 2,0S var vel forgasser og 90hk. 2,0E hadde innsprøytning og 115 hk.

Første steg er gjerne å ta av fordelerlokket. Sjekk for fukt her.. Sjekk at alle polene ser ren og pen ut.. Hvis ikke så bør du koste på deg et nytt. Koster ikke så mye.

Du kan eventuelt prøve å gjøre det bedre ved å skrape vekk eventuell irr/rust fra polene inne i fordelerlokket samt på rotoren som står igjen på selve fordeleren (kan nappes rett av denne også).

Et annet problem på disse bilene kan være utett forgassermembran. Litt mer knot å skifte, men ikke uoverkommelig.

Ellers er jo de tingene du alt har nevnt mulige problemstillinger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...