Elwani Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Jeg har en Audi 80 1993 modell 2.0 Bensin stasjonsvogn som har litt kald starts problemer. Hvis jeg ikke gir gass konstant når bilen står stille med engang jeg starter den etter at den har stått stille noen timer og blitt kald, så dør den helt og kveles pga turtallet detter. Når jeg gir gass, så kommer den opp til sirka 4 på turtallet og så bare detter den ned og dør selv om jeg har gassen inne. Jeg må sleppe og gi gass igjen for at den skal komme seg, og sånn kan jeg sitte ganske lenge.. Og mens jeg kjører så merker jeg i ny og ne en ganske tydelig effekt tap (Altså farta synker og tar seg opp igjen) Har sjekket pluggene, de er helt fine. Fått noen tips om at kansje dysene har rustet (Hadde kondens fjerner på den i mai så det er fullt mulig, ettersom det kom vann ut av eksos anlegget her i sommer). Leste et sted at man kan prøve Whitespirit og totakts olje for å rense dysene, fungerer dette ? Og isåfall hva slags blandings forhold må jeg ha da iforhold til bensin også ? Og jeg er helt blåst på biler, så kansje noen vet om en video som viser hvor dysene ligger og hvordan man evnt bytter dem på en Audi 80 ? Lenke til kommentar
Zalo Ultra Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 har ikke du monopoint? dvs kun én dyse? eksosen består av 70% vanndamp eller noe, så det er ikke så rart at det kom vann ut fra eksosen.. Lenke til kommentar
Elwani Skrevet 16. september 2010 Forfatter Del Skrevet 16. september 2010 Som sagt så vet jeg ikke. Så vidt jeg vet så er det en standard audi 80 motor. det er 90hk bensin 2.0 stasjonsvogn. Jeg vet ikke engang hvordan en dyse ser ut hehe. Lenke til kommentar
K_H Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Vanlig forgassermotor dette altså... 2,0S var vel forgasser og 90hk. 2,0E hadde innsprøytning og 115 hk. Første steg er gjerne å ta av fordelerlokket. Sjekk for fukt her.. Sjekk at alle polene ser ren og pen ut.. Hvis ikke så bør du koste på deg et nytt. Koster ikke så mye. Du kan eventuelt prøve å gjøre det bedre ved å skrape vekk eventuell irr/rust fra polene inne i fordelerlokket samt på rotoren som står igjen på selve fordeleren (kan nappes rett av denne også). Et annet problem på disse bilene kan være utett forgassermembran. Litt mer knot å skifte, men ikke uoverkommelig. Ellers er jo de tingene du alt har nevnt mulige problemstillinger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå