newman221 Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 (endret) Hei. Jeg har behov for en liten kameraveske til mitt 550D og 15-85mm IS USM-objektiv. Har en SlingShot ryggsekk fra før, nå trenger jeg en bitteliten veske som kun har plass til kamerahus+objektivet, ingenting annet. (Så liten som mulig) Noe ala dette: Min lenke Trenger den for å beskytte kamera hvis jeg skal putte det i en koffert eller stor bag... Noen idé? Helst fra Scandinavian Photo, da jeg skal bestille noe annet derifra også. Endret 16. september 2010 av newman221 Lenke til kommentar
morlie Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Lowepro TLZ 20 er fin og kompakt http://www.elkjop.no/product/foto-video/tilbehor-speilrefleks/ALTUSTLZ20/lowepro-kameraveske Lenke til kommentar
polljen Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Hei. Jeg har behov for en liten kameraveske til mitt 550D og 15-85mm IS USM-objektiv. Har en SlingShot ryggsekk fra før, nå trenger jeg en bitteliten veske som kun har plass til kamerahus+objektivet, ingenting annet. (Så liten som mulig) Noe ala dette: Min lenke Trenger den for å beskytte kamera hvis jeg skal putte det i en koffert eller stor bag... Noen idé? Helst fra Scandinavian Photo, da jeg skal bestille noe annet derifra også. Det er ikke for å være frekk, men har du kikket gjennom utvalget til ScandinavianPhoto? Grunnen til at jeg spør er at du i utgangspunktet ikke stiller så mange krav til vesken, med unntak av størrelse og polstring, og da er mulighetene mange. Etter en rask kikk på nettstedet til ScandinavianPhoto så ser jeg flere greie vesker som burde passe, hovedsaklig Lowepro-vesker. Hvis du har flere krav til funksjonalitet, utseende m.m. så er det nok lettere å komme med spesifike forslag. Men i utgangspunktet så tror jeg at de fleste små (DSLR-passende) veskene til Lowepro burde passe ditt behov. Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Kamerabag er lov å med ombord på fly i tillegg til en trillekoffert/ryggsekk. Det er mye tryggere for kamera enn å legge det i en kamerabag. Og ellers trives kamera godt over skulderen eller i ryggsekken. Eller den nåværende, større kamerabag'en du tok med i flykabinen. (Dersom den ikke er svæææær, da) Jeg er iallefall skeptisk til snutebag'er. Hør på meg om du vil, tar det ikke høytidelig om du er uenig. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 16. september 2010 Forfatter Del Skrevet 16. september 2010 Jeg veit at Scandinavian Photo har mange kameravesker ja, men jeg ønsker en som er så liten som mulig, slik at den ikke okkuperer hele sekken hvis jeg skal på dagstur opp på Gaustadtoppen engang. Orker ikke ha kamera hengende rundt halsen hele turen, og jeg kan ikke ha en dagstursekk OG en kamerasekk samtidig. Og mange av de universal-veskene er rimelig store, det vil jo okkupere hele Norrøna-sekken, slik at jeg ikke får plass til litt ekstra klær og en thermos. Derfor la jeg ut et lite spørsmål om noen kunne hjelpe meg å finne den minste saken jeg kan kjøpe, og fortsatt få plass til et 550D med 15-85 IS USM-objektivet. Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Trick'et er å legge kamera på toppen av dagtursekken. Såpass tåler det helt fint. Selv om du har en snutebag, så må den henge et sted den også. Og du sparer noen ekstra hundre gram å slepe på Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå