Gå til innhold

Tyverisikring til android. Finnes det en app for dette?

Klykken-

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg fikk min Nexus One stjålet her om dagen, men som nå på mirakuløst vis har kommet tilbake. Jeg politianmeldte det selvfølgelig med en gang den ble stjålet, men ble litt forskrekket over at politiet ikke ville "bruke penger" på å kontrollere IMEI-nummeret mitt opp mot operatørens lister for å finne ut hvem som hadde satt simkortet i telefonen. Så jeg ser nå at jeg trenger en eller annen form for tyverisikring på telefonen.

Har hørt at det finnes en app som fungerer som tyverisikring for iPhone hvor du kan se GPS-koordinater og som kan fjernstyres via nett (eller var det skjult SMS?), men jeg husker ikke navnet på den. Finnes det noe slikt for Android? I så fall, hva er det beste?

Endret av Kongklykken
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er egentlig poenget med slike apps da man kan restore eller legge in rom pånytt? Den er ikke så "secure" likevel :ph34r: :!:

Holde personlige data private. Er vel ingen som tror at software kan gjøre mobilen din umulig å stjele...

Da går jeg utifra at all data ligger kryptert om man legger inn feks WaveSecure?

Lenke til kommentar

Hva er egentlig poenget med slike apps da man kan restore eller legge in rom pånytt? Den er ikke så "secure" likevel :ph34r: :!:

Langt ifra alle kjeltringer tenker på å restore (eler legge inn rom på nytt) etter å ha stjålet en mobiltelefon. Mange vet nok ikke en gang hva å "restore" er, for ikke å snakke om hva "rom" er. Det samme gjelder iPhone. Hadde jeg mistet min, hadde jeg nok rukket å spore den opp (via GPS, og evt. fjern-formatere den) før noen rakk å koble til en datamaskin og gjenopprette, og bytte simkort.

Lenke til kommentar

Man kan roote telefonen og installere en update-fil som gjør at wavesecure legger seg som en del av kjernen i OSet. Da vil iallefall en fabrikkresetting ikke påvirke det programmet iallefall, i følge dem selv riktignok.

Uansett, jeg er fornøyd med wavesecure så langt. Har testet litt med sporing og forskjellig, og det ser ut til å gjøre jobben forholdsvis godt. Hvordan det blir om telefonen blir stjålet igjen er det mange faktorer som avgjør. :)

Vet iallefall nå at politiet er lite behjelpelige under slike tilfeller, så man må nok ta saken i egne hender.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...