Gå til innhold

Word blir bare tregere og treger i oppstart og avslutning.

eugenie

Anbefalte innlegg

Kjører Office XP, tror den også heter Office 2002.

Jeg synes Word blir bare tregere og tregere i oppstarten og avslutningen, og det ser ut som den er like treg om jeg åpner et dokument, eller starter med tomt dokument.

Har kjørt diskopprydding. Slettet midlertidige filer, og kjørt defragmentering.

Noen som har noen andre forslag til hva som kan få fart på word igjen?

Jeg har et disk-image fra i fjor på denne tiden og som jeg kan sette maskinen tilbake til. Men det finnes kanskje andre forslag, slik at jeg ikke behøver medarbeidet det blir ved å gå så langt som å sette tilbake et image.

Jeg er en del innom forskjellige dokumenter, så word åpnes og lukkes mange ganger i løpet av dagen… Men hvorfor blir den stadig tregere??

Det virker som om word leser inn noe informasjon før innholdet dukker opp på skjermen, og ved avslutning ser det også ut som det er noe informasjon som leses fra et eller annet sted, før jeg er ute.

Gode forslag mottas med takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finn normal.dot og slett/rename den om den er stort mer enn ett par kB (tror rundt 20-30kB er standard for en tom normal.dot)

Det er template filen til word og vil gjenskapes når du starter word igjen. Rensker ut endel innstillinger og gjør Word mer responsivt, for ikke å snakke om raskere å starte.

Lenke til kommentar

Finn normal.dot og slett/rename den om den er stort mer enn ett par kB (tror rundt 20-30kB er standard for en tom normal.dot)

Det er template filen til word og vil gjenskapes når du starter word igjen. Rensker ut endel innstillinger og gjør Word mer responsivt, for ikke å snakke om raskere å starte.

Ser man det ja, nå ble det plutselig mer fart på sakene. Som å nulstille word :-)

Tenker å foreta de innstillingene jeg skal ha, og deretter lagre en kopi av denne malfilen, så jeg har den å gå tilbake på ved senere anledninger, så jeg slipper å gjøre diverse innstillinger på nytt.

Hjertelig takk for hjelpen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...