ossen6 Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Jeg satt og spilte cs og alt virket som det skulle, men så skulle jeg bare restarte dataen. Da jeg slo den på igjen dukket det opp MANGE merkelige farger/streker blå/rosa på skjermen under oppstarten. Jeg trodde det først var skjermen, men det var det ikke. Jeg har skjekket inne i dataen og alt er som det skal. Det som er rart er at jeg kommer inn i windows i sikkerhetsmodus, men alle de rare tegnene er der fortsatt. Men når jeg skal starte windows på vanlig måte henger den seg like før den kommer inn i windows. Jeg fikk bluescreen de første gangene, men nå henger den seg helt før jeg får det. NOEN forslag? Windows XP forresten. Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Skjermkortet ditt er kokt. Hvilket skjermkort har du? Var det veldig varmt når du restarta maskin? Høres ut som GPU har dødd av termisk migrasjon. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Sjekk gjerne om vifta på skjermkortet snurrer som den skal (hvis vi snakker om en stasjonær maskin). Lenke til kommentar
ossen6 Skrevet 16. september 2010 Forfatter Del Skrevet 16. september 2010 jepp jeg syntes det var litt for varmt til at dataen bare hadde stått på i ca 30 min. Jeg husker ikke helt hvilket skjermkort det er, men det er hvertfall nvidia geforce (8800 GTS) Er ikke helt sikker. Men det er stort og trenger god kjøling Så jeg skal ta en titt på det. Takk for tilbakemeldinger Hva er GPU? Jeg er nabb bår det gjelder pc egentlig Sjekk gjerne om vifta på skjermkortet snurrer som den skal (hvis vi snakker om en stasjonær maskin). ja det er en stasjonær pc Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 GPU = Skjermkort Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Det er store muligheter for at skjermkortet ditt (GPU) er kaputt. Nvidia Gefroce 8xxx serien er ganske kjent for å dø etter en stund, som regel når de er ca 2 år gamle. Det kan skje tidligere eller senere, men ganske normalt at kortene dør etter en tid. Jeg opplevde at 2 x Geforce 8800M GTX kort døde etter knapt 2 år, mobile skjermkort da, men de kommer fra samme GPU familie. Det skjedde også med et 8600 GS kort, så jeg vil tro at det samme har skjedd med skjermkortet ditt. Lenke til kommentar
Glavalavala Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 GPU = Skjermkort OT... Pirke litt : GPU = Graphic Prosessing Unit som vi på norsk ikke kaller Grafisk Prosesserings enhet, men skjermkort. Faktisk en av de få veldig bra norske ord for datakomponenter. Man bør kunne begynne å bruke forkortelsen SK ikke sant. Hvorfor ikke flere norske ord og forkortelser vedr. datakomponenter slik som HK = Hovedkort, som på engelsk er MB = Motherboard. Lenke til kommentar
ossen6 Skrevet 16. september 2010 Forfatter Del Skrevet 16. september 2010 Det er store muligheter for at skjermkortet ditt (GPU) er kaputt. Nvidia Gefroce 8xxx serien er ganske kjent for å dø etter en stund, som regel når de er ca 2 år gamle. Det kan skje tidligere eller senere, men ganske normalt at kortene dør etter en tid. Jeg opplevde at 2 x Geforce 8800M GTX kort døde etter knapt 2 år, mobile skjermkort da, men de kommer fra samme GPU familie. Det skjedde også med et 8600 GS kort, så jeg vil tro at det samme har skjedd med skjermkortet ditt. jepp, det er noe i nærheten av 8800 GTX jeg har Da får jeg mekke meg ett nytt kort Noen annbefalinger? Jeg vil gjerne ha Geforce igjen, er meget fornøyd med mitt. HAr hatt det i over 2 år uten en feil Lenke til kommentar
Millmax Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Merkelig, NØYAKTIG det samme skjedde meg i forrige uke. 8800 GTS 640 MB, ca 4 år gammelt. Prøvde det i en annen PC med samme resultat. Endte opp med å kjøpe et ATI Radeon HD 5670 til drøye 600 kr. Dette kortet skal ha sammenliknbar ytelse med 8800 GTS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå