Gå til innhold

Vil HMKG budsjettet bli kuttet ned?

Kreatoon

Anbefalte innlegg

Ryktene går om at HMKG budsjettet blir kuttet ned i? Finnes det sannhet i ryktene? Har lett litt rundt på div sider ang forsvaret å jeg kan ikke si jeg fant noe relatert om dette.

Noen som har noe info om det? Og om sant, hvordan ser medlemmer av diskusjon.no som er i garden på akkurat dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Det som skjer er som sakt at de kutter stridsgruppene. Jegerkompaniene og eskortekompaniene blir kuttet. Garden vil kun bestå av vakt,drill og musikk kompani. Altså, en ren paradegruppe. Jeg er innkalt til HMKG i april neste år, men skal gjøre alt for å bli flyttet til GSV eller 2.bn, eller i verstefall sjøforsvaret.

Lenke til kommentar

Sakser et innlegg fra en annen tråd:

Sapere_aude skrev 11. oktober 2010 - 00:31:

Vurderte det, men da jeg fikk vite at Jegertroppene og Eskortetroppene til HMKG skal legges ned fra nyttår av etter Hærledelsens planer. Håper det fortsatt er en interessant førstegangstjeneste, lykke til dere som skal dit!

Kilde: http://www.aftenpost...icle3844870.ece

Edit: http://www.aftenpost...icle3850200.ece

(Dagsfersk artikkel fra 11.10.10)

Så ja, budsjettet kuttes nok ganske kraftig for Garden.

Endret av Sapere_aude
Lenke til kommentar

Jeg ringte til kontoret for Marinen i går og fikk satt meg opp der, slik at jeg mest sannsynligvis vil få innkalling i November. Jeg var tidligere innkalt til Garden. Så nå står det mellom Marinen og Garden (med størst sjangse for Marinen). Så om jeg i all uhell blir sendt til garden, så vil jeg vertfall få soldat trening og mulighet til å gå videre i militæret etter fgtj. Det er det som er viktigst for meg.

Lenke til kommentar

Garden burde vært oppsatt med færre kompanier. 2 gæverkompanier + stab og støtte-kompani + Musikk og drill-kompani.

Innrykk 2 ganger i året (juli-august og januar), annen hvert kompani for hvert av innrykkene. Størrelse: maks 500 soldater og befal.

Aldri skjønt hvorfor HMKG har vært så stor når både panser og 2.btn er så jævlig tynna ut!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...