Gå til innhold

Trådløs ruter med bryter for w-lan?

Footy

Anbefalte innlegg

Er ute etter ny ruter. De fleste vanlige rutere som jeg har tittet på har 4 utganger, 5 hadde vært idielt, men det får np være.

Det jeg leter mest etter er en med en simpel av/på knapp for w-lan delen. Finnes dette, er det vanlig?

Jeg har fysisk nettverk hjemme og bruker ikke det trådløse så mye. Derfor vil jeg ha mulighet til å skru det av med et enkelt trykk...

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke det finnes så mange routere med av/påknapp for WLAN.

Du kan flashe endel routere med DD-WRT firmware og velge å sette AOSS-knappen som av/på bryter for WLAN. Routere fra Buffalo kan f.eks gjøre dette.

MEN, det er ingen grunn til å slå av WLAN. Effekten er meget lav og sikkerheten er god om du bruker WPA-kryptering med et bra passord.

Se midt på denne siden: http://dd-wrt.com/demo/Services.asp

Lenke til kommentar

hvis du klarer og vet hvordan å administrere ruteren din fra din nettleser så finner du ut at med de fleste rutere kan du skru av og på WLAN bare med noen museklikk inni "websiden" til ruteren din. Hvor den knappen gjemmer seg er bare å lete seg fram til. Hos meg ligger den under "Network" -> "Wireless Settings" -> "General Settings" -> "Turn on and off WLAN".

husk at du kommer til å trenge å bruke kabel for å skru det på igjen selfølgelig.

håper det hjalp, lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...