Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ikke noe skjermbilde,ikke noe lys i front LEDS, reset knappen fungerer ikke++

Anbefalte innlegg

vivastar: kabler er kontrollert opp og mente, samt strøm til CPU er sjekket x antall ganger. Jeg tror at det manglende LEDS på front panelet indikerer defekt HK.

De eneste LEDlysene som lyser på HK når jeg starter det opp er 4 phase power mode - altså at de ulike kjernene på prosessoren har strøm. Alt av vifter går som kjent som vanlig. Har også prøvd å starte med kun det mest nødvendige(Strømforsyning, Hovedkort, Minne, Prosessor og Skjermkort) men ingen forandring. :( :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

alias: done, gjorde det igår. Det har ingenting å si om minnebrikkene står i eller ikke. Ingen pipelyder eller noe. At hovedkortet ikke gir noen form for feilmeldinger via lyd eller lys synes jeg er veldig rart? Hvis CPU skulle mot formodning vært defekt så ville jo HK gikk en slags beskjed om dette? Samme gjelder GPU?

Lenke til kommentar

Ligner vel mest på defekt hovedkort. Mange ganger man skulle ønske man hadde to 'identiske' maskiner for feilsøking ved å bytte om på komponenter.

Kanskje en ide å koble fra kablene for resetknappen til HK. Siden den ikke fungerte, så skader det ikke å prøve å koble ut forbindelsen. Men det er vel ingen logikk som sier at det skal løse problemet med maskinen heller :-)

Lenke til kommentar

Merkelig.

Jeg kjøpte meg også nye deler til pc'en min for ikke så lenge siden, fikk bare svart skjerm når jeg prøvde å starte den opp, kom ikke opp noen som helst feilmeldinger fra høyttaler eller noe annet, prøvde å starte opp pc'n på alle slags mulig vis, tok hovedkortet ut av pc'n å satt det på ei papplate uten noen hensikt, prøvde alle slags mulige kombinasjoner uten noe hell. Sendte tilbake HK og CPU tilbake til Komplett, men de sa at de ikke fikk noen feil på komponentene.

Imens de hadde delene inn til seg så røyk jo selfølgelig PSU'en min, da kjøpte jeg ny og da fungerte pc'n med en gang etter jeg bygget det opp igjen.

jeg kunne aldri ha gjettet at det var PSU'en min som var feil med, siden den hadde greit med watt og alle tilkoblinger som var påkrevd, utenom at jeg hadde kun 4 pin CPU kontakt og ikke 8 pin som var på det nye hovedkortet, men det skulle jo ikke ha noe å si.

Så, mulig det er noe med PSU'en din? Litt rart det og siden PSU'en din er av den nyere sorten.

Lenke til kommentar

Case solved. Ser på hovedkortet at det har skjedd en skade på dette området:

msi770tc4502b.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Det er smeltet/svidd rundt denne transistoren, så regner med at hk tok kvelden første gangen jeg skrudde det på. Husker en svidd-lukt, men tenkte at det bare var ny-pc-lukt. Kjipt men sant. Er usikker på om dette kan klandres meg eller om det er en rma-case opp mot komplett?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...