Gå til innhold

Windows XP lagger - tips?

Anbefalte innlegg

Jeg har en rimelig ny maskin som jeg til vanlig kjører Linux på. Siden vi nå bruker noen MS-only programmer på skolen ble jeg nødt til å legge inn Windows.

Når jeg kjører i Ubuntu har jeg ingen problemer, men i XP lagger den stadig vekk. Når jeg nå for eksempel sitter og skriver, fryser den tilfeldig i 5-10 sekunder, og så kommer alle bokstavene jeg tastet før den fryste seg opp. Dette er særdeles irriterende når jeg jobber...

Loggene i Windows sier veldig lite (Har sjekket event viewer, finnes det andre logger?)

Søk på nettet gir mye IRQ-konflikter, men dette er gamle tråder, og det er vel ikke noe problem lenger?

Har ellers oppdatert det som er å oppdatere, antivirus kjører (AVG) og rapporterer ikke om noen virus...

Håper noen har noen tips, så slipper jeg å måtte prøve meg på Windows 7 (og ødelegge bootloader igjen ;) )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har 4GB fysisk RAM (men har bare 32-bit XP, så ikke fullt så mye i virkeligheten)

Den kjører absolutt ikke høyt på verken minne- eller prosessorforbruk, og jeg kan ikke se noe spikes. Det trenger ikke være noe krevende som får maskinen i kne, noe så enkelt som å åpne en mappe kan låse den ned i 10 sekunder.,,

Nå sitter jeg på samme maskinen i Ubuntu, og alt fungerer som det skal.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...