Pleya Skrevet 5. november 2010 Forfatter Del Skrevet 5. november 2010 Noen som har erfaring med jegerkompaniet? Jegerkompaniet er vel nå underlagt Etterretningsbataljonen og tar ikke lenger inn vernepliktige til førstegangstjeneste. Lenke til kommentar
Sapere_aude Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Rett og galt. De er nå underlagt Etteretningsbattaljonen, ja, og tok ikke opp vernepliktige under omstillingen perioden 2010/2011, men tar inn folk fra og med August 2011, som du kan se på Forsvarets side om kompaniet her. Lenke til kommentar
mathiasjl92 Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Aha ok. Panser- og 2.bataljon var full så jeg fikk Panserbataljonen, Artilleribataljonen og Ingeniørbataljonen satt opp på sånn alternativs liste. Får vite til sommeren om jeg skal inn eller ikke :/ Hva er sjensene for å komme inn da? Du hadde skrevet her ja. Dumt at de to "feteste" avdelingene er fulle da. Du får vel vite om du kommer inn i mars tror jeg, da hovedfordelingen til avdelingene skjer og varsel om planlagte innkallelser sendes ut. Sjansene er veldig høye for at om du er tjenestedyktig så blir du innkalt. Fikk full pott på syn, hørsel og det der. Men på de skriftlige testene fikk jeg 6/9. Syntes det virka lavt, men han sa det var over gjennomsnittet så vetikke helt. Fikk litt håp i og med at du sier det er stor sjanse for å komme inn Lenke til kommentar
Pleya Skrevet 5. november 2010 Forfatter Del Skrevet 5. november 2010 Rett og galt. De er nå underlagt Etteretningsbattaljonen, ja, og tok ikke opp vernepliktige under omstillingen perioden 2010/2011, men tar inn folk fra og med August 2011, som du kan se på Forsvarets side om kompaniet her. Så det nå, da ser jeg et lys i tunellen! Lenke til kommentar
dotten☻ Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Jeg fikk beskjed om dersom GSV ble fullt, så kom jeg til jegerkompaniet. Lenke til kommentar
Sapere_aude Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Det er jo ikke gale, Jegerkompaniet er jo en del tyngre enn GSV, det er skikkelig jeger-utdanning der. Lenke til kommentar
NotoriousBIB Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 sesjon på tirsdag, vil ikke inn. Når man snakker med offiser, major eller hva det er, spørr han om du vil inn da? Og kan man da si nei, så blir man ikke kalt inn? Lenke til kommentar
Sapere_aude Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Ta slike spørsmål i tråden om å dimme eller noe, her er vi interessert i Forsvaret Men, du kan si ifra at du er ekstremt lite motivert ja, og dersom Forsvaret ikke har bruk for deg spesielt tas dette hensyn til og du slipper kanskje innkallelse. Men i bunn og grunn interesserer det Forsvaret midt på ryggen om du er interessert eller ei dersom de trenger en med de fagbrev/kunnskaper/bevis du har. Flere spørsmål, ta det i en Dimme-tråd eller PM. Lenke til kommentar
Tok3n Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 (endret) Gleder meg til sesjon nå altså. Men har søkt litt på nettet over de "vanskeligste" stedene og komme inn, men ikke noe og finne på forsvarets egne sider så er usikker. Men : 1. Fallskjermjeger 2. Kampskvadronen 3. Panserbataljonen 4. Jegerkompaniet Noen som eventuelt kan fortsette litt på listen eller sette de i riktig rekkefølge ? Endret 7. november 2010 av clickz101 Lenke til kommentar
Donnie Darko Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 (endret) Gleder meg til sesjon nå altså :D Men har søkt litt på nettet over de "vanskeligste" stedene og komme inn, men ikke noe og finne på forsvarets egne sider så er usikker. Men : 1. Fallskjermjeger 2. Kampskvadronen 3. Panserbataljonen 4. Jegerkompaniet Noen som eventuelt kan fortsette litt på listen eller sette de i riktig rekkefølge ? Vil nå heller sette det opp slik om man skal lage en liste: 1. Fallskjermjeger(HÆR)/Marinejeger(SJØ) 2. Artillerijeger (HÆR)/Kystjeger(SJØ)/Minedykker(SJØ) EDIT - Alle er vanskelige på sin måte, men vil også legge til at jeg tror Jegerkompaniet kommer høyt på lista. Både før KESK og Panserbataljonen som er avdelinger enhver kan klare. Endret 8. november 2010 av Donnie Darko Lenke til kommentar
SuuntoCore Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 (endret) . Endret 16. november 2013 av daim911 Lenke til kommentar
Pleya Skrevet 8. november 2010 Forfatter Del Skrevet 8. november 2010 Gleder meg til sesjon nå altså :D Men har søkt litt på nettet over de "vanskeligste" stedene og komme inn, men ikke noe og finne på forsvarets egne sider så er usikker. Men : 1. Fallskjermjeger 2. Kampskvadronen 3. Panserbataljonen 4. Jegerkompaniet Noen som eventuelt kan fortsette litt på listen eller sette de i riktig rekkefølge ? Vil nå heller sette det opp slik om man skal lage en liste: 1. Fallskjermjeger(HÆR)/Marinejeger(SJØ) 2. Artillerijeger (HÆR)/Kystjeger(SJØ)/Minedykker(SJØ) EDIT - Alle er vanskelige på sin måte, men vil også legge til at jeg tror Jegerkompaniet kommer høyt på lista. Både før KESK og Panserbataljonen som er avdelinger enhver kan klare. Husk at artillerijeger ikke er noen jegeravdeling i Hæren, men en soldatstilling i Artilleribataljonen, Lokaliseringsbatteriet tror jeg det er. Lenke til kommentar
Pleya Skrevet 8. november 2010 Forfatter Del Skrevet 8. november 2010 Er det egentlig mulig å komme i Jegerkompaniet i 2011? Står ikke noe om innrykk i verken Jegerkompaniet eller Etterretningsbataljonen.... http://www.mil.no/felles/vpv/start/fgt/article.jhtml?sourceID=925667&source=ftd Lenke til kommentar
Tilsynsmannen Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Noen som skal på sesjon på Hamar i morgen? Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Dere vil i militæret frivillig? Jeg har vært der på 90-tallet og var positiv i starten. Men ikke etterhvert... Lenke til kommentar
Sapere_aude Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 (endret) Dere vil i militæret frivillig? Jeg har vært der på 90-tallet og var positiv i starten. Men ikke etterhvert... Synd, trist, leit Ja, vi vil inn i Forsvaret, i hvert fall de fleste av oss her. Hva som motiverer oss tror jeg er ganske forskjellig, men vi vil inn altså. Jeg er HVU og har vært det i 3 år, og skjønner godt hva du hinter til når du sier at du startet positiv men mistet det etter hvert. Man lærer begrepet HAT i av egenerfaring i HVU og, men allikevel vil jeg inn. Hvorfor? Fordi Forsvaret, på tross av sine mange negative sider, er en unik opplevelse du ikke får andre steder, jeg har alltid vært interessert i krigshistorie og diverse relaterte emner og jeg har den ideen at det er verdt å tjene forsvaret av landet. Og dette er strengt tatt en tråd hvor vi diskuterer om vi (1992-kullet) kommer inn, så for å forebygge spredning av negativ tekst ber jeg om at vi holder oss positiv til Forsvaret i utgangspunktet, så vi slipper å hente flammekastere. Endret 8. november 2010 av Sapere_aude 3 Lenke til kommentar
SuuntoCore Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 (endret) . Endret 16. november 2013 av daim911 1 Lenke til kommentar
Pleya Skrevet 9. november 2010 Forfatter Del Skrevet 9. november 2010 Har sendt VPV mail angående førstegangstjeneste i Jegerkompaniet/Etterrerningsbataljonen. De sa det ikke gikk ann. Kopi av mailen: Hei Nei, det er ikke førstegangstjeneste ved disse to. Du vil få vite mer om hvilke muligheter du har til å komme til de forskjellige avdelingene på sesjonsdagen. Om de forskjellige avdelingene, se her: http://www.mil.no/felles/vpv/start/fgt/Tjenestemuligheter/ Tror de ga faen i spørsmålet mitt. Lenke til kommentar
Sapere_aude Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Weird. Haha, har ikek beste erfaringene med VPV jeg heller, så skulle ikke forundre meg om de arkiverte det under "Søppel" nei. Lenke til kommentar
-Longva- Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 Har sendt VPV mail angående førstegangstjeneste i Jegerkompaniet/Etterrerningsbataljonen. De sa det ikke gikk ann. Kopi av mailen: Hei Nei, det er ikke førstegangstjeneste ved disse to. Du vil få vite mer om hvilke muligheter du har til å komme til de forskjellige avdelingene på sesjonsdagen. Om de forskjellige avdelingene, se her: http://www.mil.no/felles/vpv/start/fgt/Tjenestemuligheter/ Tror de ga faen i spørsmålet mitt. De svarte da de? Vet ikke noe om Jegerkompaniet, men Etterretning består av vervede Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå