Sapere_aude Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 Sesjonspapirer innhentet! Sesjonsdato: 5. november Altså, tre uker til... Men men, nå vet jeg i hvert fall datoen. 1 Lenke til kommentar
signii Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Venter fortsatt på innkalling, men: Er det noen som har måttet ha fysiske tester på sesjon? Snakket nettopp med en (jente) som hadde fått en telefon fra Forsvaret med beskjed om å ta med treningstøy for fysiske tester (styrke og utholdenhet).. Lenke til kommentar
Pleya Skrevet 22. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2010 Har faktisk sett på noen bilder fra den nye sesjonsordningen flere jenter som har hatt fysiske tester. Kan tenkes at dette har noe å gjøre med det store frafallet av jenter etter innrykk, og for å prøve å unngå det. Lenke til kommentar
xWeeNx Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Alle skal ta fysiske tester på den nye sesjonsordningen. Lenke til kommentar
Donnie Darko Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Alle skal ta fysiske tester på den nye sesjonsordningen. Noen kilder på at _alle_ (92 kull) skal ta fysiske tester på sesjon? Lenke til kommentar
SuuntoCore Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 (endret) . Endret 16. november 2013 av daim911 Lenke til kommentar
xWeeNx Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Det er sant. Den nye ordningen starter for fullt med 93-årgangen. Lenke til kommentar
signii Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Ok, snakket med to jenter som har vært på sesjon fra Akershus og hun ene hadde ikke fysiske tester, mens hun andre ble bedt om å ta med treningstøy for fysiske tester. Ingen av gutta har hatt det. Får se hva jeg ender opp med. Lenke til kommentar
The Barnacle Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Jeg var på sesjon i dag, og ble innkalt til panserbataljonen... Jeg hadde ikke det på listen min en gang. Lenke til kommentar
SuuntoCore Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 (endret) . Endret 16. november 2013 av daim911 Lenke til kommentar
Pleya Skrevet 2. november 2010 Forfatter Del Skrevet 2. november 2010 Hva skjer med verden a? Når gutta kommer fra sesjon del 2 og jeg spør hvordan det gikk, så er jo alle putta i panser. Har fortsatt ikke hørt om én eneste som har kommet andre plasser enn Panser og GSV, og hvis GSV juli-kontigent/innrykket nå er fylt opp, så kan vel jeg bare håpe på i beste fall å bli innkalt. Lenke til kommentar
The Barnacle Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Han på sesjonen sa i hvert fall at det var GSV, garden og en til som forsvaret trengte mest folk til. Nå skal ikke jeg si at det er sikkert at du får plass, men du får i hvert fall håpe på det beste Er det lenge til sesjon del to for din del da? Lenke til kommentar
Pleya Skrevet 2. november 2010 Forfatter Del Skrevet 2. november 2010 Han på sesjonen sa i hvert fall at det var GSV, garden og en til som forsvaret trengte mest folk til. Nå skal ikke jeg si at det er sikkert at du får plass, men du får i hvert fall håpe på det beste Er det lenge til sesjon del to for din del da? Han sa både Garden, GSV og Panserbataljonen da sikkert. Får jo sikkert plass et sted på grunn av verneplikten, men om jeg kommer dit jeg vil, begynner jeg å tvile på. Finkjemmer postkassa hver dag, men kommer jo aldri noe, så blir sikkert en stund til sesjon del 2 for meg. Lenke til kommentar
mathiasjl92 Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Skal inn i morgen, og for de som enda lurer så har ingen jeg kjenner tatt noen fysiske tester. Håper på Panserbataljonen, Artilleribataljonen eller 2. bataljonen. Noen som vet om krav til Telemarksbataljonen forresten? Lenke til kommentar
Sapere_aude Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Telemarksbataljonen er en helprofesjonell avdeling og består kun av vervet personell, dvs. man kan ikke havne der i førstegangstjeneste. Gjennomfør førstegangstjenesten, så kan man søke seg til TMBN. 2 Lenke til kommentar
mathiasjl92 Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Aha ok. Panser- og 2.bataljon var full så jeg fikk Panserbataljonen, Artilleribataljonen og Ingeniørbataljonen satt opp på sånn alternativs liste. Får vite til sommeren om jeg skal inn eller ikke :/ Hva er sjensene for å komme inn da? Lenke til kommentar
Pleya Skrevet 5. november 2010 Forfatter Del Skrevet 5. november 2010 Aha ok. Panser- og 2.bataljon var full så jeg fikk Panserbataljonen, Artilleribataljonen og Ingeniørbataljonen satt opp på sånn alternativs liste. Får vite til sommeren om jeg skal inn eller ikke :/ Hva er sjensene for å komme inn da? Du hadde skrevet her ja. Dumt at de to "feteste" avdelingene er fulle da. Du får vel vite om du kommer inn i mars tror jeg, da hovedfordelingen til avdelingene skjer og varsel om planlagte innkallelser sendes ut. Sjansene er veldig høye for at om du er tjenestedyktig så blir du innkalt. Lenke til kommentar
Sapere_aude Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Deler skjebne med mathiasjl92, bare at jeg valgte HMKG da Panser var fult. Kunne stått på venteliste men tok heller et valg, som stod mellom GSV og HMKG, og da var det lett å foretrekke HMKG. Det er en hel del som faller fra frem til selve innkallelsen kommer, og også frem til innrykk, grunnet personlige årsaker, jobb, skole, skader, sykdommer etc., så det er en fair sjans for å komme inn ja, og selvsagt høyere alt etter hvilken karakter du fikk på Sesjon Del 2. Lenke til kommentar
Pleya Skrevet 5. november 2010 Forfatter Del Skrevet 5. november 2010 Da ser det ut til at jeg får en verre skjebne enn dere andre, har ikke fått innkallelse en gang enda, så regner med at når jeg kommer på del 2, så er alternativene Sambandsbataljonen eller CSS-bataljonen eller noe sånt shit! Rart at så mange har vært på sesjon allerede, nesten alle 92-folk jeg kjenner går fortsatt og venter på sesjon del 2. I klassen min ble 10 av 11 gutter innkalt til sesjon del 2, men ingen har hørt noen ting enda Lenke til kommentar
dotten☻ Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 (endret) Noen som har erfaring med jegerkompaniet? Endret 5. november 2010 av dotten☻ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå