Gå til innhold

Følg med! Noen 92-modeller med innkallelse til del 2?

Pleya

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Venter fortsatt på innkalling, men:

Er det noen som har måttet ha fysiske tester på sesjon? Snakket nettopp med en (jente) som hadde fått en telefon fra Forsvaret med beskjed om å ta med treningstøy for fysiske tester (styrke og utholdenhet)..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hva skjer med verden a? Når gutta kommer fra sesjon del 2 og jeg spør hvordan det gikk, så er jo alle putta i panser. Har fortsatt ikke hørt om én eneste som har kommet andre plasser enn Panser og GSV, og hvis GSV juli-kontigent/innrykket nå er fylt opp, så kan vel jeg bare håpe på i beste fall å bli innkalt.

Lenke til kommentar

Han på sesjonen sa i hvert fall at det var GSV, garden og en til som forsvaret trengte mest folk til. Nå skal ikke jeg si at det er sikkert at du får plass, men du får i hvert fall håpe på det beste :)

Er det lenge til sesjon del to for din del da?

Han sa både Garden, GSV og Panserbataljonen da sikkert. Får jo sikkert plass et sted på grunn av verneplikten, men om jeg kommer dit jeg vil, begynner jeg å tvile på.

Finkjemmer postkassa hver dag, men kommer jo aldri noe, så blir sikkert en stund til sesjon del 2 for meg.

Lenke til kommentar

Aha ok.

Panser- og 2.bataljon var full så jeg fikk Panserbataljonen, Artilleribataljonen og Ingeniørbataljonen satt opp på sånn alternativs liste. Får vite til sommeren om jeg skal inn eller ikke :/

Hva er sjensene for å komme inn da?

Du hadde skrevet her ja. Dumt at de to "feteste" avdelingene er fulle da. Du får vel vite om du kommer inn i mars tror jeg, da hovedfordelingen til avdelingene skjer og varsel om planlagte innkallelser sendes ut.

Sjansene er veldig høye for at om du er tjenestedyktig så blir du innkalt.

Lenke til kommentar

Deler skjebne med mathiasjl92, bare at jeg valgte HMKG da Panser var fult. Kunne stått på venteliste men tok heller et valg, som stod mellom GSV og HMKG, og da var det lett å foretrekke HMKG.

Det er en hel del som faller fra frem til selve innkallelsen kommer, og også frem til innrykk, grunnet personlige årsaker, jobb, skole, skader, sykdommer etc., så det er en fair sjans for å komme inn ja, og selvsagt høyere alt etter hvilken karakter du fikk på Sesjon Del 2.

Lenke til kommentar

Da ser det ut til at jeg får en verre skjebne enn dere andre, har ikke fått innkallelse en gang enda, så regner med at når jeg kommer på del 2, så er alternativene Sambandsbataljonen eller CSS-bataljonen eller noe sånt shit!

Rart at så mange har vært på sesjon allerede, nesten alle 92-folk jeg kjenner går fortsatt og venter på sesjon del 2. I klassen min ble 10 av 11 gutter innkalt til sesjon del 2, men ingen har hørt noen ting enda :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...