ATI vs GeForce Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Hei! Bor for tiden i ett kollektiv med tre andre stykker. Jeg ringte huseieren og ble enig om å ta over etter en person som flyttet ut JUNI. Hele sommeren, dvs halve juni, hele juli og halve august har det bare bodd en person her - men personen har nå flyttet ut. Dette vil si at all strøm som ble brukt (juni/juli/august)-regning var av en person! Jeg flyttet selv inn i midten av august, men har måtte betale husleie for JULI måned. Er det riktig å dele regningen på 4 stk da??? Syns jeg blir utrolig urettferdig... Lenke til kommentar
War Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Jeg synnes at huseier skulle ha tatt pengene fra forrige leietager / depositummet hans/hennes. Sum delt på dager bodd alene. Men bodde de andre der i sommer, bare at de var hjemme? Dvs de valgte å ikke være der? Da slipper man vel ikke unna strømmregningen/ husleia. Lenke til kommentar
ATI vs GeForce Skrevet 15. september 2010 Forfatter Del Skrevet 15. september 2010 (endret) De andre bodde der i sommer men var hjemme på sommerferie, men jeg begynnte å betale husleie i juni, mens hun andre som flyttet inn i august(samtidig som meg) begynnte å betale husleie fra august. Og hun betaler minsteparten av strømregningen. Endret 15. september 2010 av ATI vs GeForce Lenke til kommentar
War Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Det skulle vært enkelt. Hele regningen delt på anntall, de dager de i anntallet bodde der kontraktmessig. At de dro hjem på ferie er ikke huseiers skyld, strlm og leie går som normalt. Alt er å lese av måleren før dere drar, og dele nettleien på alle men strømmen på siste mann, men det er meget tungvint. Lenke til kommentar
O_K Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Så lenge du har leiekontrakt for perioden så er du også ansvarlig for din del av strømmen i det tidsrommet, uavhengig av om du har flyttet inn eller ikke. Du skal dog bare betale strøm fra juli, ikke for juni, hvis leiekontrakten din startet i juli. Er strømregningen for juni-juli-august så er vel det enkleste at du betaler 2/3 av det beløpet som du skulle betalt om du hadde bodd der hele tiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå