Gå til innhold

Hvor mange "stream" kjerner har zacate og ontario? (poll)

Kirchhoff

4 stemmer

1. 1. Hvor mange stream kjerner er i zacate og ontario?

• ≤40 stk
      0
    • 41-80 stk
    • 81-120 stk
    • 121-160 stk
      0
    • 161-200
    • 200< stk
      0

Anbefalte innlegg

En tidlig versjon av zacate (både hardware og software) er nå testet opp mot en core i5 laptopt med integrert skjermkort. Ut i fra disse ytelsesnummerene(husk å sjekk oppdatert versjon hos anandtech), hvor mange stream kjerner tror du amd har pakket sammen med bobcat kjernene?

Legger til: Jeg tipper 81-120 stk

Endret av O:M:A
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg venter heller for å se.

PS. Det står 80 på wikipedia. Om det kommer fra en troverdig kilde aner jeg ikke.

PPS. Anandtech har lagt ut bilder av en sammenligning mellom Core i5 520M og Zacate (Bobcat) demosystem. Sistnevnte bruker 19,0 Watt (totalt for systemet) og har sannsynligvis 2 CPU-kjerner.

Med liten grønn skrift står det at Zacate-systemet måles til 769686 Gflops, sannsynligvis med et komma en eller annen plass. Hadde jeg bare sett hva i5-systemet scorer. Men jeg kan jo gjette meg til at AMD sammenligner med nettopp denne fordi Zacate yter bedre, selv med under halve effektforbruket.

Lenke til kommentar

Jeg laget denne pollen like etter at anandtech forhåndsviste zacate og oppdaterte den. Har lest 80 flere steder. Men disse sidene som skriver 80 later til å ha visst det lenge, men anandtech nevner det ikke med et ord.

Men har sett at zacate/ontario har blitt beskrevet som en GPU med CPU inni(GPU delen er større enn cpu delen). 5450 har en "die" størrelse på 59 mm^2 (40 nm) mens athlon II har en størrelse på 117 mm^2.

Lenke til kommentar

Jeg har tro på at disse blir vesentlig bedre enn likt klokkede Atom-modeller og nesten like bra som likt klokkede Core 2 Duo-modeller på ikke GPU-relaterte oppgaver. På GPU-relaterte ting regner jeg med den blir rundt 10 ganger bedre enn Intel IGP til Atom og rundt 3 ganger bedre enn Intel IGP i Core i5-serien.

Det tror jeg er mer enn nok til å gjøre minibærbare smidig i bruk, inkludert avspilling av full HD og mange (ikke alle) nyere spilltitler på skjermer med 1366x768 og lavere oppløsning. Dagens Atom-maskiner har jo tragisk ytelse. (Dette innlegget er skrevet fra en sånn)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

3x mer enn core i5 "Intel Graphics Media Accelerator HD Graphics" mener jeg er å ta litt i. Jeg vil tro at ytelsen er 50% høyere enn core i5 gpu ytelse, og ca like god som sandy bridge laptop igp(12 "shader cores").

Bare sammenlign 5450 med core i5, og trekk fra minnebåndbredde. Sandy bridge for desktop med 12 "Shader cores" yter på nivå med 5470 om jeg ikke tar helt feil(se test av ES på anandtech).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...