Boris Yeltsin Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Hei. Kjøpte nettopp ny pc: Prosessor: INTEL CORE I7 950 3.06GHZ 8MB S-1366 med CORSAIR H70 HYDRO CPU COOLER Hovedkort: ASUS Rampage III GENE, X58 Skjermkort: ASUS GEFORCE GTX 480 1536MM Strømforsyner: CORSAIR AX 1200W PROFESSIONAL SERIES MODULAR PSU RAM: CORSAIR 6GB DDR3 XMS3 INTEL I7 PC16000 2000MHZ (3X2GB) Tower: CORSAIR FULLTOWER OBSIDIAN 800D. Jeg har absolutt ingen peiling på overclocking, men tenkte jeg skulle sette meg inn i dette. Hvor mye kan jeg clocke prosessoren og skjermkortet? Hvordan vil kjølingen være med nevnt utstyr? Bør jeg kjøpe spesial kjølepaste, eller holder standard? Setter pris på alle svar Lenke til kommentar
War Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 På cpu så er det bare til å slå av turbo og evt speedstepper så den er den klokken du setter den på 24/7. Deretter øker du BCLK så du når 4.0 GHz før du behøver å gjøre noe som helst annet. Iallefall med tanke på at minnekontrolleren er i cpu og at minnet klokker seg opp samtidig. Det burde gå bra med tanke på at det er 2000 mhz. /evt bare sette minnemulti ned så ramklokken står der du vil ha den. Skal du blodklokke så er ikke det løsningen, men tipper du kommer på 4-4,2 med HT på luft, ny cpu-kjøler må du ha. Stock er noe dritt som dekker 70% av cpu. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå