Hjelp!!! Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 Kva er best av WD 120GB SE ata/100 7200rpm 8MB cache og seagate barracuda 7200.7 120GB 8MB cache 7200rpm SATA visst man tenker på ytelse? Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 s-ata er jo raskere enn vanlig ata/100, så seagaten har vel best ytelse + støynivå. NB: S-ATA trenger S-ATA kontroller, antagelig vet du dette allerede, men jeg bare nevner det slik at om du ikke viste det kjøpte feil vare. Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 S-ATA er vel foreløbig bare teoretisk raskere enn P-ATA, ingen disker som skriver/leser mer en 100 MByte/Sek Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 Grensesnittet er her irrelevant. Det er ytterst sjelden at man kommer i nærheten av ata 100 engang, er en grunn til av blandt annet WD ikke ser det som nødvenig å bruke ata 133. s-ata er heller ikke spesielt mye raskere en ATA 100. Grunnen er at i de fleste SATA løsningene i dag går den over en PCI buss, som har max 133Mb/s. Untaket er nyeste Intel Chipsett hvor den er integrert, og dermed levere sine fulle 150Mb/s. At den aldri har bruk for så mye er en helt annen ting. Om konklusjonen din er gal skal jeg ikke si noe på, men den er altså tatt på feil grunnlag. Jeg har ikke lest noen tester av disse 2 mot hverandre, men tradisjonelt har WD vært regnet som raskere en Segate, mens Segate på sin side er stillere. Er selvfølgelig mulig at det er anderledes i dette tilfellet. Lenke til kommentar
tuXP-G Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 Det var seriøst en av de bedre postene jeg har sett p@rm@nn... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå