Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] PC blir kontrollert av ukjent person. Skriver, opner program osv.

Anbefalte innlegg

Som emnetittel sier. Broren min sin PC har fått en inntrenger på en eller annen måte. Han fikk en advarsel om trojaner tidligere i dag og nå for ikke lenge siden begynte merkelige ting å skje. AVG viser ingen trusler nå, selv om det var AVG som fant trusler tidligere i dag.

Denne personen skriver kun med WASD-tastene og høyreklikker rundt på skjermen. Samtidig kan ikke vi bruke høyreklikk, som om den er deaktivert.

Noen som har vært bort i noe lignende eller vet hva som må gjøres? Letteste vil vel være å bare formatere PC'en?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er en Toshiba Qosmio F60-10P bærbar. Restartet et par ganger og klikkingen og skrivingen ble satt i gang når jeg trykket på høyre musetast. Musen er en Microsoft SideWinder X8 og jeg mener på at denne har programmerbare macroknapper. Kan det være at han har programmert inn noe han ikke vet om?

Lenke til kommentar

Hvis mistanken om virus/trojaner/malware fortsatt er der må du be moderator flytte tråden til Antivirusprogrammer og Datasikkerhet. Hverken AVG eller andre antivirusprogrammer finner alt. Har man i tillegg installert software downloaded fra nettet fra andre sider enn produsentens, kan disse være fulle av malware/trojaner etc.

Lenke til kommentar

Ja, jeg driver fortsatt og holder øye med hvordan den oppfører seg. Programmet til musen er Microsoft Intellisoft fra medfølgende CD så skal være trygt. Har ikke hendt etter jeg deaktiverte makroen, men likevel ikke helt trygg på den trojan-advarselen tidligere på dagen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...