Gå til innhold

Ny komplett htpc til tv og alt annet morro i stuen...

Anbefalte innlegg

Jeg vil svært gjerne bytte ut min nåværende htpc men en som tar mindre plass og krever mindre strøm.

Den jeg har nå har gjort sin jobb de siste 2 årene veldig bra, men skal nå få nye oppgaver på barnerommet her hjemme.

Jeg vil ha et lite kabinett. I dag har jeg Antec Fusion, noe jeg synes er altfor stort og i tillegg er stygt å se på. Det er for dominerende i tv-benken, og kan med stort hell byttes ut med noe som er mindre og mer elegant.

Jeg har tenkt på et system basert på Atom og ION. Da får jeg vel kjørt det som er av filmformater og blueray uten problem, men er der støtte for alle lydformater på et slikt system? Vil den sende ut HD-Lyd via hdmi, eller støtter ikke slike systemer det?

Den største utfordringen blir å få på plass et skikkelig tv-kort i et så lite system. I dag har jeg floppyDTV for Canal Digital kabel, men dette vil ikke få plass i et så lite kabinett som jeg ønsker å gå for.

Så hva er da alternativene, om der er noen for å få sett tv via pc. Må selvsagt støtte HD-kanaler uten noen form for hakking osv.

Ser for meg et kabinett av denne typen, sånn rent størrelsesmessig:

MPX.no - ZOTAC ZBOX HD-ID11, Intel® Atom™ D510

eller

Komplett.no - Ace Sonay Mini-ITX Sort

Så da står jeg igjen med tre spørsmål før jeg eventuelt bestiller:

1) Vil et atombasert system være bra nok som htpc?

2) Vil et atombasert system klare alt av lyd og videoformater og sende det ut via hdmi?

3) Finnes der et tv-kort som virker med Canal Digital kabel og som jeg kan bruke i lag med så små kabinetter?

Håper på litt hjelp her:-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil svært gjerne bytte ut min nåværende htpc men en som tar mindre plass og krever mindre strøm.

Den jeg har nå har gjort sin jobb de siste 2 årene veldig bra, men skal nå få nye oppgaver på barnerommet her hjemme.

Jeg vil ha et lite kabinett. I dag har jeg Antec Fusion, noe jeg synes er altfor stort og i tillegg er stygt å se på. Det er for dominerende i tv-benken, og kan med stort hell byttes ut med noe som er mindre og mer elegant.

Jeg har tenkt på et system basert på Atom og ION. Da får jeg vel kjørt det som er av filmformater og blueray uten problem, men er der støtte for alle lydformater på et slikt system? Vil den sende ut HD-Lyd via hdmi, eller støtter ikke slike systemer det?

Den største utfordringen blir å få på plass et skikkelig tv-kort i et så lite system. I dag har jeg floppyDTV for Canal Digital kabel, men dette vil ikke få plass i et så lite kabinett som jeg ønsker å gå for.

Så hva er da alternativene, om der er noen for å få sett tv via pc. Må selvsagt støtte HD-kanaler uten noen form for hakking osv.

Ser for meg et kabinett av denne typen, sånn rent størrelsesmessig:

MPX.no - ZOTAC ZBOX HD-ID11, Intel® Atom™ D510

eller

Komplett.no - Ace Sonay Mini-ITX Sort

Så da står jeg igjen med tre spørsmål før jeg eventuelt bestiller:

1) Vil et atombasert system være bra nok som htpc?

2) Vil et atombasert system klare alt av lyd og videoformater og sende det ut via hdmi?

3) Finnes der et tv-kort som virker med Canal Digital kabel og som jeg kan bruke i lag med så små kabinetter?

Håper på litt hjelp her:-)

Dette er en grei en som vil yte veldig raskt og vil kunne gjøre veldig mange oppgaver samtidig. Kommer godt med de 6 kjernene, framtidsrettet med det og usb3, siden de fleste oppgaver vil ta i bruk alle kjernene i framtiden.

post-166803-1284575591,3048_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Haha wtf knudsen ? Han skal ha en billig htpc ikke noe gaming monster! myyye unødvendig der ja. Til trådstarter: Ta å konfigurer denne etter dine behov. Der kan du også velge mellom noen TV-kort.

Ellers bør du lese denne testen, der får du et pekepinn av hva du trenger av ytelse. Som du ser er prosessoren litt svak når det kommer til mkv filer. Selv har jeg aldri hatt noen av de problemene der med min ASUS Eee 1215N, men ikke ta en avgjørelse ut i fra det :p

Endret av Marulven
Lenke til kommentar

Å bruke over 9000 på dette er totalt uaktuelt, og totalt unødvendig.

Jeg har alt en htpc med bra hardware, men jeg vil ha det bort da det blir for dominerende med den store boksen stående i stuen.

Den du linker til hos komplett er jo samme kabinett jeg alt har og vil ha bort. Dette er jo grunnen til at jeg håper at et mini itx system basert på atom skal være nok. Tar liten plass, lydløst og strømgjerrig:-)

Ser der er en test av et atombasert system på forsiden på tek i dag. Kanskje det er løsningen sammen med et usb-tvkort...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Beklager at jeg stjeler denne tråden litt.

Jeg har også tenkt å kjøpe den mediacenter pc'n fra komplett. Men jeg hørte noen sa at AMD prosessor ikke klarte å kjøre 1080p filmer. Den pc'n der kommer jo som default uten skjermkort.

Vil jeg få problemer med HD til TV'n via HDMI kabel, uten skjermkort? AMD prosessoren som er default fungerer bra til det?

Takk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...