thoering Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 Med PRO har du støtte for 2 prosessorer og du kan melde deg inn i domene. Du får også ett alternativ kallt "behandle" når du høyreklikker på min datamaskin. Er ett par ting til, søker du her på forumet finner du en del. Finner også litt hvis du søker på microsoft sine sider (har lest en side hos M$ der forskjellene stod ramset opp). Men er det ikke litt sent å investere i XP? Er jo "gammelt" nå. Gammelt? Longhorn kommer ikke før på et år eller to, man må jo ha noe i mellomtiden..? Snart er XP SP2 ute også, da når kanskje winxp samme feilfri-nivå som win2k, forhåpentligvis blir SP2 64-bits utgaven? Nei, man må helt sikkert ut med nye penger til ny lisens for å få utnyttet 64-bits... Vet ikke jeg, kommer xp i 64 bit eller blir det ikke 64-bit før med Longhorn? Windows Server 2003 skal være tilgjengelig i 64-bit, nå eller snart tror jeg... (Blir mye "tror" fra min side!) Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 Mener å huske ganske sikkert at XP kommer i 64-bits utgave. Må helt sikkert punge ut på nytt hvis man skal ha det ja (eller DC++ ). Lenke til kommentar
vihovde Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 Vurderte å bli lovlig borger etter å ha snyltet av MS siden 95. Men hva skal jeg kjøpe? HVORFOR ??? Gi meg en eneste god grunn. Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 Studentliserns kan 1.klassinger kjøpe, 7åringer altså. Alle som går på noen form for skole kan kjøpe det. Skal man kjøpe så er det seff studentlisens som gjelder, da får man også pro utgaven mener jeg Lenke til kommentar
Ben Dover Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 Kjøp XP Pro på studentlisens til ~ 500 spenn. Billigere blir det ikke (vel, nesten). Eller begynn på NTNU og få lisens. jo da det blir billigere en det du kan kjøpe en piratkopiert utgave av meg for 50 kr.(Hvis du er intresert vennligst kontakt meg på tlf 81549300) Lenke til kommentar
Krishell Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 gi 100kr nr eller no vell Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 24. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2003 Studentliserns kan 1.klassinger kjøpe, 7åringer altså. Alle som går på noen form for skole kan kjøpe det. Skal man kjøpe så er det seff studentlisens som gjelder, da får man også pro utgaven mener jeg Kan jo få en kompis som studerer til å kjøpe det til meg da vihovde, fått dårlig samvittighet etter så mange år på rømmen fra snuten Holda meg litt oppdatert i verden og. Og som sagt så e ikkje spillingen min linux veldig komatible Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 blir SP2 64-bits utgaven? Nei, man må helt sikkert ut med nye penger til ny lisens for å få utnyttet 64-bits... Vet ikke jeg, kommer xp i 64 bit eller blir det ikke 64-bit før med Longhorn? Windows Server 2003 skal være tilgjengelig i 64-bit, nå eller snart tror jeg... (Blir mye "tror" fra min side!) Det skal komme ut en 64-bits utgave av XP som er beregnet til Athlon 64. jeg bare lurer på når den kommer og hva den kommer til å hete. noen? Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 Studentliserns kan 1.klassinger kjøpe, 7åringer altså. Alle som går på noen form for skole kan kjøpe det. Skal man kjøpe så er det seff studentlisens som gjelder, da får man også pro utgaven mener jeg så, jeg som går på ungdomsskolen, kan få tak i en billigere versjon? hvordan og hvor? Lenke til kommentar
nVIDIAsucks Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 Da jeg kjøpte min studentlisens hos komplett sjekket de ikke om jeg er student eller ei, så de sjekker kanskje ikke deg heller? Lenke til kommentar
jokki Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 Kjøp XP Pro på studentlisens til ~ 500 spenn. Billigere blir det ikke (vel, nesten). Eller begynn på NTNU og få lisens. jo da det blir billigere en det du kan kjøpe en piratkopiert utgave av meg for 50 kr.(Hvis du er intresert vennligst kontakt meg på tlf 81549300) hehe..er det nummeret til ms det der eller? Nei har fått det nummeret på hjernen fra kykkeli kokkos!! søstra mi ser på det hver gang og jeg blir GAL. edit:Jeg runda nå 500 Lenke til kommentar
Lch Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 Holder det med Videregående for å få student rabatt? Visstnok holder det med en hvilken som helst slags skolesituasjon, f.eks som elev ved grunnskolen. Ta en titt på sidene til LilleMyk, det står nok der en plass. jo da det blir billigere en detdu kan kjøpe en piratkopiert utgave av meg for 50 kr. Hvordan får du 50kr til å bli billigere enn gratis? Lenke til kommentar
jokki Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 hvis du leste tråden så quotet eg på en eller annen gubbe som skrev at win xp ikke ble billigere en 500 kr med student rabatt. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 hvis du leste tråden så quotet eg på en eller annen gubbe som skrev at win xp ikke ble billigere en 500 kr med student rabatt. Du siterte meg.... Og hadde du lest tråden og spesielt det du siterte, ser du kanskje at det blir billigere (via NTNUIDI). Lenke til kommentar
ti-guru Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 Hvis man skal kjøpe studentversjonen, må man studere på høyskole/universitet da? Eller er det nok med VGS? Holder det med Videregående for å få student rabatt? ja. har kjøpt Home på studentlisens da jeg gikk på vgs.. Lenke til kommentar
ti-guru Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 hmmm... så man kan ha mer minne i xp pro? hvor mye kan man ha i home og hvor mye i pro? Lenke til kommentar
wil Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 Med PRO har du støtte for 2 prosessorer og du kan melde deg inn i domene. Du får også ett alternativ kallt "behandle" når du høyreklikker på min datamaskin. Er ett par ting til, søker du her på forumet finner du en del. Finner også litt hvis du søker på microsoft sine sider (har lest en side hos M$ der forskjellene stod ramset opp). Men er det ikke litt sent å investere i XP? Er jo "gammelt" nå. Joda greit nok at XP Pro har støtte for 2 CPU`er men hvis noen av dere leste en artikkel der det stod at XP hadde en utelsesfeil når det gjaldt Hyper Threading. vet ikke helt hvorfor men. Lenke til kommentar
Gabriel_X Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 Max minne i XP pro er 4GB. Regner med (men er ikke sikker...) at ihvertfall inntil 2GB burde gå bra å home-utgaven (1GB begynner jo å bli vanlig hos en del så mer enn det må den vel støtte). Ellers er det ikke store forskjellene mellom home og pro - som noen har nevnt så har man flere muligheter mht. nettverk, men i et vanlig hjemmenettverk med 2-3 PC'er er det vel i praksis ikke noen forskjell, det er vel først hvis man knytter seg til 'ordentlige' servere / domener at man trenger det ekstra pro har å by på. Remote desktop (fjernstyring av PC'en utenfra) er vel en av de mer nyttige funksjonene som er i pro men ikke i home-utgaven. Uansett kan man vel like gjerne gå for pro hvis man kjøper OEM eller en studentutgave - prisforskjellen er vel ikke all verden i disse 'rabatterte' versjonene. Lenke til kommentar
FOOrK Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 Forskjeller på home edition og pro. http://www.winsupersite.com/showcase/windo...xp_home_pro.asp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå