duttis Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Hei. Er en voksen kar som har kjøpt meg en ps3 til å streame filmene jeg har på pcn over til tvn. Til dette bruker jeg "Java ps3 media server V1.10.51"Dette var noe som var veldig enkelt å sette opp og som samtidig "funket" Problemet er at det virker som den ikke greier å streame alle filmene. Å nesten ingen av de "store" filmene på over 1 time. Jeg har prøvd å lese litt, men kan INGENTING om emnet så jeg må nesten lage ett nytt emne som innholder mine spm. Jeg har mulighet til å kable nettverkskabel fra routeren og til ps3. Vil dette hjelpe? og hvordan setter jeg det opp. På pcn bruker jeg XP proffesjonal 2002. Håper på god hjelp. Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Hva slags feil får du? Har aldri hatt slike problemer med samme oppsett. Mitt er kablet, men kan ikke se at det skal ha noe å si. Lenke til kommentar
duttis Skrevet 15. september 2010 Forfatter Del Skrevet 15. september 2010 (endret) Jeg får rett og slett ikke åpnet filmen, eller så hakker den noe innmari. På de filmene som spilles av greit får jeg ikke spolt frem eller tilbake med noe særlig hastighet, maks 1,5. Men tror kanskje det er bedre kablet, men jeg vet bare ikke hvordan jeg skal få ps3 til å kommunisere med pcn hvis jeg kabler til routeren. Endret 15. september 2010 av duttis Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Jeg får rett og slett ikke åpnet filmen, eller så hakker den noe innmari. På de filmene som spilles av greit får jeg ikke spolt frem eller tilbake med noe særlig hastighet, maks 1,5. Men tror kanskje det er bedre kablet, men jeg vet bare ikke hvordan jeg skal få ps3 til å kommunisere med pcn hvis jeg kabler til routeren. Kablet nettverk er nesten en forutsetning for å få DVD og HD-filmer til å fungere stabilt med PMS. Så helst bør både PC'n og PS3 være koblet med kabel til samme swithc/router. Å sette opp kablet nettverk på PS3 er enkelere enn trådløst. Det finnes en nyere betaversjon av PMS enn den du bruker, det går ann å prøve den også. Spoling på materiale som transcodes ( som regel MKV filer) er ikke å anbefale, det er mye enklere å trykke "trekant" og velge "go to" i menyen som dukker opp. På vanlige AVI/Xvid filer så bør spoling fungere greit uansett hastighet. Lenke til kommentar
Rankiz Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 (endret) Og last ned forskjellige codec pakker og ta å endre på de viktigste instillingene. Få kablet nettverk og gjør det som står på dennesiden. Dette er hva du skal finne i linken: Java PS3 Media Server for dummies – chapter 1 introduction Java PS3 Media Server for dummies – chapter 2 networking and technical basics Java PS3 Media Server for dummies – chapter 3 installation and basic configuration Java PS3 Media Server for dummies – chapter 4a configuration Java PS3 Media Server for dummies – chapter 4b configuration Java PS3 Media Server for dummies – chapter 5 Videolan- and Avisynth Endret 16. september 2010 av Rankiz Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 2 momenter virker inn.. du bør/må ha kablet nettverk hele veien som Topguy sier. I tillegg er det svært krevende å streame HD-filmer. Dualcore over 2ghz er absolutt minimum. Det at du kjører Xp professional tolker jeg dithen at maskinen din kanskje ikke er kraftig nok. Jeg kjører dualcore 3.2 ghz, og den må virkelig jobbe når jeg streamer 10gigabyte filmer i 1080p kvalitet. Du sier du ikke vet hvordan du skal få ps3 til å kommunisere med pcen om du kabler hele veien. Jeg skjønner ikke helt.. de kommuniserer jo gjennom routeren. Både ps3 og pc kabel til router. Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Codec pakker skal du glatt ignorere hvis du ikke kjører et avansert oppsett med AVISynth og lignende, PMS bruker "mencoder", "ffmpeg", "TsMuxer" og "VLC" til å konverter mellom formatene og ingen av de verktøyene bruker standard windows codec'ene. Det er to metoder for typisk transkoding av MKV filer som PMS kan gjøre. Den ene bruker "TsMuxer" og den andre bruker "mencoder". * TsMuxer bruker litt CPU og litt båndbredde. ( TxMuxer bare pakker om strømmene i MKV formatet til VOB-formatet ) * Mencoder bruker masse CPU og masse båndbredde. ( Her blir hele video strømmen kodet om til MPEG2 ) * Skal du ha med teksting, MÅ du bruke "mencoder". På transcodings innstillingene i PMS kan du prioritere om "TxMuxer" eller "mencoder" skal brukes. (pilene nederst til venstre) En annen mulighet er å bruke "mkv2vob" verktøyet på filene først, da trenger de ikke transcodes via PMS. Lenke til kommentar
duttis Skrevet 17. september 2010 Forfatter Del Skrevet 17. september 2010 Hei. pcn er en inter core 2 quad 2,4 Ghz så jeg håper det holder. Det jeg mener med kommunikasjon mellom pcn og ps3 er at jeg skjønner at de på en eller annen måte kommuniserer gjennom routeren, men jeg forstår ikke hvordan jeg skal sette det opp. Lenke til kommentar
duttis Skrevet 17. september 2010 Forfatter Del Skrevet 17. september 2010 Codec pakker skal du glatt ignorere hvis du ikke kjører et avansert oppsett med AVISynth og lignende, PMS bruker "mencoder", "ffmpeg", "TsMuxer" og "VLC" til å konverter mellom formatene og ingen av de verktøyene bruker standard windows codec'ene. Det er to metoder for typisk transkoding av MKV filer som PMS kan gjøre. Den ene bruker "TsMuxer" og den andre bruker "mencoder". * TsMuxer bruker litt CPU og litt båndbredde. ( TxMuxer bare pakker om strømmene i MKV formatet til VOB-formatet ) * Mencoder bruker masse CPU og masse båndbredde. ( Her blir hele video strømmen kodet om til MPEG2 ) * Skal du ha med teksting, MÅ du bruke "mencoder". På transcodings innstillingene i PMS kan du prioritere om "TxMuxer" eller "mencoder" skal brukes. (pilene nederst til venstre) En annen mulighet er å bruke "mkv2vob" verktøyet på filene først, da trenger de ikke transcodes via PMS. Ok. fårstår det slik at hvis mencoder står øverst på listen så er den prioritert. stemmer dette? Jeg vil nok bruke den siden det var den som var med tekst. eller er det noen ulemper kontra å bruke "txmuxer" ? Lenke til kommentar
duttis Skrevet 17. september 2010 Forfatter Del Skrevet 17. september 2010 Har nå kablet mellom ps3 og router. Startet ps3n og kjørt film. Det funker mye bedre nå. Men jeg har jo ikke gjort noen innstillinger eller noe. "Føler" ps3n på om den skal bruke kablet nett vs trådløs kobling utifra hva som funker best? trodde jeg måtte deaktivere noe å aktivere noe annet, men det var da så enkelt.. det noe MÅ være feil ..... Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 det ser du om du går på nettverksinstillingene på ps3en.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå