Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Trenger hjelp med kåseri

Anbefalte innlegg

Jeg holder på å skrive kåseri, men jeg sliter svært med å forstå avstikkere. Jeg skjønner at man skal ut av "hovedveien" også inn igjen, men jeg syns det er svært vanskelig å få det til. Selv skriver jeg om kjæledyr, og hvor stress det er å passe på dem. Da skriver jeg litt om noen få kjæledyr, og ulempene til de forskjellige, men jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få avstikkere inn i bildet. Kan noen gi meg eksempler på avstikkere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg holder på å skrive kåseri, men jeg sliter svært med å forstå avstikkere. Jeg skjønner at man skal ut av "hovedveien" også inn igjen, men jeg syns det er svært vanskelig å få det til. Selv skriver jeg om kjæledyr, og hvor stress det er å passe på dem. Da skriver jeg litt om noen få kjæledyr, og ulempene til de forskjellige, men jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få avstikkere inn i bildet. Kan noen gi meg eksempler på avstikkere?

Kåseri er som regel litt "risky" å skrive dersom man ikke kan det - men på samme tid, for å lære må man jo prøve seg frem. En avstikker er jo at du går litt ut av tema - kanskje med en litt unødvendig historie, men som likevel kan relateres til det du snakker om. Jeg er ikke så veldig glad i å skrive kåseri selv, det passer meg ikke så godt, så det å komme på et eksempel er litt vanskelig, men det kan f.eks. være (alt blir bare fiktivt her, da jeg ikke kom på gode eksempler);

"Det å kunne relatere oss til likemenn er viktig for de fleste av oss, og derfor kan vi jo også takket Jesus for at han valgte å gi hunderasene en plass på denne jord, det er jo veldig fint at selv store folk som George W. Bush kan ha noen å sammenligne seg med, samtidig som det åpner for en opplevelse av et gjensidig vennskap med kjærlighet og sikkel inkludert."

Veldig dårlig eksempel, og jeg er ingen spesielt god kåseriskriver - men det er vel mer det å overdrive og gå ut av temaet, samtidig som man ikke er helt på villspor. Det er ikke så veldig vanskelig å skrive et kåseri, man kan nesten ikke drite seg ut - så lenge man har sarkasme, ironi og en hel rekke piss.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...