iNtensimilla Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Hei! Har en kamerat som har fått RRoD og laser som ikke klarer å lese spilla. Jeg mente at MS utvidet garantien til 5 år og at han fortsatt har garanti, men når vi skulle registrere og bestille reparasjon på konsollen hans så står det at det bare er 3 års garanti og at garantien gikk ut for 2 år siden. Noen som vet hva som skjedde med 5 års garantien? Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Ring 800-nummeret til Microsoft. De sender Xboxen til reperasjon fortere enn du klarer å si "reklamasjonsrett". Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 (endret) det er ikke 5 års garanti. det er derimot 5 års reklamasjon og da må han spesifisere dette til kundeservice når han ringer de. (altså be de åpne en reklamasjons sak på den). Hvis de nekter så er det bare å peke til kjøpsloven. "Reklamasjonsretten som følger av forbrukerkjøpsloven gir deg rett til å klage på mangler ved en vare innen en bestemt tidsfrist - normalt innen to år. For ting som er ment å vare vesentlig lenger, f.eks. radio- og tv-apparat, mobiltelefon og komfyrer er fristen fem år. " http://forbrukerportalen.no/temaer/garantier_og_reklamasjonsrett/viewNG?section=klage_hvordan_garing_frem#klage_hvordan_garing_frem Endret 15. september 2010 av 530XD Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 (endret) Låner tråden litt. Har bedt om en reparasjon gjennom internett, men det var rett og slett fryktelig dårlig informasjon om hvordan den skulle sendes/hentes. Kan noen utdype? Har søkt litt rundt og sett at folk har mottatt DHL-pappesker som de skal sende konsollen i. Endret 5. november 2010 av tjalla Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 5. november 2010 Forfatter Del Skrevet 5. november 2010 Det stemmer, DHL kommer på døra med en eske du putter xboxen i, så drar de avgårde med den, og 2-4 uker etterpå kommer de på døra med den igjen Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Det stemmer, DHL kommer på døra med en eske du putter xboxen i, så drar de avgårde med den, og 2-4 uker etterpå kommer de på døra med den igjen Ah ok. Jeg regner med at man avtaler dato for avlevering/mottak eller dukker de bare opp? Lenke til kommentar
Slompefisk Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 (endret) Jeg fikk en pappeske i posten etter et par dager, som jeg pakket xboxen inn i og sendte tilbake. 3 uker senere fikk jeg en ny xbox 360 levert i posten Endret 5. november 2010 av Jrmaster35 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå