Fyllesjuk Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Hei som tittel sier så kan jeg ikke klokke min prosessor mer enn 3800 ghz jeg har akkurat kjøpt Corsair A70 og jeg ville teste den... men jeg kommer da altså ikke høyere jeg normalt ville gjort, jeg har Intel i5 750 prosessor sette pris på svar så fort som mulig Lenke til kommentar
salamishit Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 (endret) 3800Ghz? Tror du mener Mhz :-) Endret 15. september 2010 av Ownbeef Lenke til kommentar
Fyllesjuk Skrevet 15. september 2010 Forfatter Del Skrevet 15. september 2010 Ja sikkert, hjelpe anyone? Lenke til kommentar
wim Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Du må nok poste mye mer enn dette. Hva har du gjort til nå? Hva er spenninga? Temperaturer? Husk at alle chips er forskjellige, ikke alle når 4.4ghz Lenke til kommentar
Fyllesjuk Skrevet 15. september 2010 Forfatter Del Skrevet 15. september 2010 Har ikke forandret noe på spenninga, tempen er over 40 så det er ikke problemet, har ikke forandret spenninga så det er kanskje løsningen? Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 At tempen er over 40 sier ikke stort - det er høyt om idle og lavt ved load (om den ikke er langt over 40). Skal du over 3.8GHz, må du nok opp med spenninga og kanskje også gjøre noen andre justeringer. Lenke til kommentar
Fyllesjuk Skrevet 15. september 2010 Forfatter Del Skrevet 15. september 2010 At tempen er over 40 sier ikke stort - det er høyt om idle og lavt ved load (om den ikke er langt over 40). Skal du over 3.8GHz, må du nok opp med spenninga og kanskje også gjøre noen andre justeringer. Som hva da, hvilke spenninger ? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Som nevnt bør du utdype litt mer hva du har gjort til nå. Hva ligger temperaturen på cpu'en på ved full load? Har du stock vcore enda? Altså kjører du standard spenning på cpu'en enda? Lenke til kommentar
wim Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Jeg anbefaler deg å google å lese om hvordan man skal gjøre dette, du har tydeligvis ikke grunnkunnskapen helt inne. Det tar alt for lang tid for meg å skrive en guide for deg, men du finner helt sikkert 100vis av guider via google. Lykke til! Lenke til kommentar
Lami Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Du kan prøve å stille opp vcoren (cpu voltage) 3-5 hakk så skal du komme lengre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå