Gå til innhold

Gitar stemmer på pcn som passer til 64 bit ?

Kurt P

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

nå klarte jeg netopp å ryke en streng på elixir settet mitt pågrunn av mitt dårlige gehør når jeg skulle stramme opp det nye settet by ear.. hehe

Hah,

Elixir - 'weakest there is'

Spesielt lite overrasket om det er G-strengen

:-) GAu

Lenke til kommentar

sikkert bra den for å øve på å stemme etter øret. Men jeg vil gjerne ha en slik som AP tuner. Der trenger du ikke anstrenge deg for å høre, den vet selv utifra miccen hvilken tone den er. I tilegg har den mange tuning muligheter du kan velge. f.eks standard D, som jeg liker å spille i.

Har fått stemt gitaren sånn ca 1 tone ned for øret. Men jeg vet jo ikke helt sikkert hvor den er. Og det blir spesielt dumt hvis jeg skal spille sammen med noen kompiser f.eks. Det vil jo bli falskt

Prøvd å google dette, men har ikke funnet noen programmer som er som AP tuner enda til 64 bit.

Lenke til kommentar

Hei igjen,

Fra (elixir-)spøk til alvor:

Hvis du ikke finner noe passende PC-tuner, så er jeg veldig fristet til å foreslå en bitteliten investering i en kromatisk tuner for å sette på gitaren, f.ex en slik: http://www.gitarhuset.no/ProductPage.aspx?PID=2491

Finnes sikkert i din lokale instrument-butikk. Fungerer primært vha vibrasjonene i gitaren, så sjøl stemming i lokaler med masse bakgrunnslyd går greit. Er billig, fungerer utmerket og er lett å ta med rundt ved samspill.

(Det må da være veldig tungvint å dra rundt på et helt 64 bits system) :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...