Kurt P Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Heisann, som tittelen sier: Hvilke program kan jeg bruke til min 64 bits system. Den gode gamle AP tuner, som jeg likte veldig godt fordi en kunne velge forskjellige tuninger, fungerer ikke på 64 bit Men jeg er åpen for et nytt, bare det funker : ) Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 25. september 2010 Forfatter Del Skrevet 25. september 2010 noen? nå klarte jeg netopp å ryke en streng på elixir settet mitt pågrunn av mitt dårlige gehør når jeg skulle stramme opp det nye settet by ear.. hehe Lenke til kommentar
steros Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Skal litt til å ryke en ny streng, med mindre du ikke har festet den på riktig vis Her er en enkel online tuner http://www.gieson.com/Library/projects/utilities/tuner/ Lenke til kommentar
GAu Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 nå klarte jeg netopp å ryke en streng på elixir settet mitt pågrunn av mitt dårlige gehør når jeg skulle stramme opp det nye settet by ear.. hehe Hah, Elixir - 'weakest there is' Spesielt lite overrasket om det er G-strengen :-) GAu Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 29. september 2010 Forfatter Del Skrevet 29. september 2010 sikkert bra den for å øve på å stemme etter øret. Men jeg vil gjerne ha en slik som AP tuner. Der trenger du ikke anstrenge deg for å høre, den vet selv utifra miccen hvilken tone den er. I tilegg har den mange tuning muligheter du kan velge. f.eks standard D, som jeg liker å spille i. Har fått stemt gitaren sånn ca 1 tone ned for øret. Men jeg vet jo ikke helt sikkert hvor den er. Og det blir spesielt dumt hvis jeg skal spille sammen med noen kompiser f.eks. Det vil jo bli falskt Prøvd å google dette, men har ikke funnet noen programmer som er som AP tuner enda til 64 bit. Lenke til kommentar
GAu Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 Hei igjen, Fra (elixir-)spøk til alvor: Hvis du ikke finner noe passende PC-tuner, så er jeg veldig fristet til å foreslå en bitteliten investering i en kromatisk tuner for å sette på gitaren, f.ex en slik: http://www.gitarhuset.no/ProductPage.aspx?PID=2491 Finnes sikkert i din lokale instrument-butikk. Fungerer primært vha vibrasjonene i gitaren, så sjøl stemming i lokaler med masse bakgrunnslyd går greit. Er billig, fungerer utmerket og er lett å ta med rundt ved samspill. (Det må da være veldig tungvint å dra rundt på et helt 64 bits system) Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 Eller, hvis du har iPhone, Guitar Toolkit Bruker telefonens mikrofon til å vise hvilken tone strengen har. Bruker den til både 6- og 12-strengers gitar, og sære stemminger er jo ikke noe problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå