Hobsten Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Hei Har et MSI P55-CD53 hovudkort og finner ikkje ut kor eg skal sette inn FireWare (1394) kabelen og multikorts kabelen i hovudkortet. Begge kablene har samme utgang som en USB kabel. Altså 4 hull oppe med 1 dekka og 5 full nede. Tenkte kanskje nokken her kunne hjelpe meg. Går det an å sette multikortleseren inn i en USB port? Altså "JUSB4" ? Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 første de lav retningslinjene sier: Innlegg må skrives på norsk, svensk, dansk eller engelsk. SMS-/leet-språk og dialekt er forbudt, det samme gjelder slang. Overdreven bruk av smilies, store bokstaver eller andre tegn er forbudt. grunne til at jeg sier dette er at jeg ikke skjønner hva du mener rett og slett. og det er veldig greit at du legger en link til kortet du har problemer med, f.eks produsent eller forhandler. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 jeg har nå tenkt litt over ditt innlegg og googlet hovedkortet ditt. noe som kanskje ga svar på dine spørsmål. kortet har ikke firewire(1394)tilkobling så vidt jeg kan se.(har du en firewire kabel med USB tilkobling sier du? sikker på at det ikke er mini/micro 1394?) link til wiki om 1394 tilkobling med bilder av kobling og hvor du finner interntilkobling for USB står på side 1-4 i manualen til kortet, som hvis du ikke har i papirform kan finnes her MSI sin egen side om kortet Lenke til kommentar
007CD Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Du har en INTERN 1394 kabel, denne skal kobles på en 1394 header på hovedkortet, har du ikke en slik så kan du heller ikke koble den til. Disse er ofte røde og kabelen passer kun på slike, de ser slik ut: http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:Kmgs9KefbizOLM:http://i46.photobucket.com/albums/f124/waterboy100/1394aHeader.jpg&t=1 Merk at de kan komme med eller uten den røde rammen, dette varierer fra HK til HK men pin layouten er lik. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 kikket litt til etter 007CD ga meg liten åpenbaring og ser at det er mulig(det står som optional i manualen) at du har 1394 tilkobling. kan jo se på side 1-4 i venstre side nær bunnen av tegningen der står det hvor den skal være hvis jeg leser det riktig. kalles vel J1394_1 Lenke til kommentar
007CD Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Dessverre ser det ut til at jeg har dårlige nyheter til deg. Om modellnummeret jeg har fått high res bilde av er korrekt, så sliter du akkurat nå: http://www.syndrome-oc.net/img/articles/cd53/IMG_5254.JPG Kort og greit, om HK modellen i det bilde stemmer overens så er den 1394 porten ikke montert, sannsynligvis kun tilgjengelig på modellen som er hakket dyrere. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Bare sånn for å ha gitt deg beskjed: IKKE koble FireWire på USB, og omvendt. Da kan du bare kaste hovedkortet ut vinduet med en gang. Lenke til kommentar
Hobsten Skrevet 16. september 2010 Forfatter Del Skrevet 16. september 2010 Sorry for dårlig beskrivelser, ingen linker etc. Dette var fordi eg hadde hastverk, så beklager det. Til Stich_it: Ja det er en liten plass på hovudkortet som det står J1394_1 men det er ikkje nokken pins å koble kabelen innpå der. Så slik eg har forstått så har ikkje dette hovudkortet mulighet for FireWare. Den andre tingen eg lura på er kor minikortleseren skal vere kobla til. Eg fant ikkje nokken bra link men her er minikortleseren http://www.norek.no/k/ki.aspx?sku=344154 . Kan denne kobles inn i "JUSB4" på hovudkortet? Er den einaste plassen den ser ut til å passe. Tingen er at PCen er demontert og satt i sammen igjen. Så eg veit at minikortleseren skal passe en eller anna plass. Takker for svar Lenke til kommentar
007CD Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Minnekort lesere kobles på USB2 header ja, samme prinsipp, og i bildet jeg fant ser jeg at du har i allefall en drøss med disse så her er det bare å begynne å koble til du stuper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå