Gå til innhold

HTC Desire Z - Generell diskusjon

Porcelina

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

...og apropo T-mobile G2.. fant en ryktetråd på xda, der det sies at online salg av G2 er stanset, mest sannsynlig av HTC. Skal ha med tastaturet å gjøre, mer spesifikt at de skal sette inn en fjæringsmekanisme som skal løse problemene med tastaturet..

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=816189

Ja, hvis HTC setter inn fjærmekanisme i Desire Z så er valget klart. Da er det ingen tvil hva som blir min neste mobil.

Men fjærmekanismer blir slitt over tid.. Om bare HTC hadde lært leksen og gi oss en løsning som holder seg fast og fin i lang lang tid. Motorola klarer det, Nokia klarte det på N900. Motorola bruker magneter!

Lenke til kommentar

...og apropo T-mobile G2.. fant en ryktetråd på xda, der det sies at online salg av G2 er stanset, mest sannsynlig av HTC. Skal ha med tastaturet å gjøre, mer spesifikt at de skal sette inn en fjæringsmekanisme som skal løse problemene med tastaturet..

Ja, hvis HTC setter inn fjærmekanisme i Desire Z så er valget klart. Da er det ingen tvil hva som blir min neste mobil.

Men fjærmekanismer blir slitt over tid.. Om bare HTC hadde lært leksen og gi oss en løsning som holder seg fast og fin i lang lang tid. Motorola klarer det, Nokia klarte det på N900. Motorola bruker magneter!

Det kan nok stemme det :) men fortsatt så lurer jeg på hvorfor det går rykter om at de har stoppet salget.

Endret av Nyrili
Lenke til kommentar

Det kan nok stemme det :) men fortsatt så lurer jeg på hvorfor det går rykter om at de har stoppet salget.

Er ikke godt å si! Bare håper jeg ikke blir skuffet over tastaturet på Desire Z. Lurer i det hele tatt på hvordan Desire Z er med tanke på byggekvalitet i forhold til G2

Lenke til kommentar

jeg er litt keen på denne her. Hero trenger en pensjonering.

Men jeg er litt redd for batteriet. Det er jo samme som heroens batterie, ergo ikke stor kapasitet. Noen som vet om brukstester med reelt batteridrain?

Tester av G2 sier stort sett at den klarer seg fint med ut dagen med relativt tungt bruk, og ut mot 2 døgn ved moderat/lett bruk. Altså skal batterilevetiden være relativt fin sammenliknet med andre Androidtelefoner. Husk at prosessoren i DZ er betydelig mer strømgjerrig enn den som sitter i Hero..

Lenke til kommentar

Desire Z og G2 er helt identiske. Er vel bare USA som kaller den T-mobile G2.

Nei, de er ikke identiske. T-Mobile har G2 har HSPA+ støtte for eksempel. Men det var ikke poenget mitt. Poenget mitt var at det virker som tidlige utsendelser av G2 slet med løs z-hengel. Mange rapporterer om bedre hengsel etter bytte av telefon. Derfor lurer jeg på om HTC har fikset dette problemed med DZ, eller om vi får samme situasjon.

Lenke til kommentar

Desire Z og G2 er helt identiske. Er vel bare USA som kaller den T-mobile G2.

Nei, de er ikke identiske. T-Mobile har G2 har HSPA+ støtte for eksempel. Men det var ikke poenget mitt. Poenget mitt var at det virker som tidlige utsendelser av G2 slet med løs z-hengel. Mange rapporterer om bedre hengsel etter bytte av telefon. Derfor lurer jeg på om HTC har fikset dette problemed med DZ, eller om vi får samme situasjon.

Det jeg svarte på var byggekvaliteten på Desire Z i forhold til G2. :)

Lenke til kommentar

Snakka nettopp med Amentio Datakjeden på tlf ang min bestilling av Desire Z. Står på ordrestatus at den kom inn 25/10-2010 ubekreftet :) hehe

Han kunne gi meg følgende datoer for ankomst: 30. oktober, 12. desember og "vet ikke"..

Spurte han hva dette med 3 datoer er, og han svarte: "Synd at HTC som lager så gode telefoner skal være så ræva på leveranser" :)

Er vel bare å smøre seg med tålmodighet..

Endret av mortenma
Lenke til kommentar

Snakka nettopp med Amentio Datakjeden på tlf ang min bestilling av Desire Z. Står på ordrestatus at den kom inn 25/10-2010 ubekreftet :) hehe

Han kunne gi meg følgende datoer for ankomst: 30. oktober, 12. desember og "vet ikke"..

Spurte han hva dette med 3 datoer er, og han svarte: "Synd at HTC som lager så gode telefoner skal være så ræva på leveranser" :)

Hvis første batch kommer 30. oktober, 2. batch 12. desember og 3. batch "vet ikke" så er det vel greit nok. :dontgetit:

Det HTC er dårlig på er konsekvent og god informasjon til forhandlerne. Det var det samme styret med spekulasjoner rundt Desire da den kom i vår men de distribuerte jo den også på det tidspunkt de hadde oppgitt i offisiell info lang tid på forhånd (minus en utsettelse som også ble varslet flere uker før leveringsdato).

Lenke til kommentar

Hvis første batch kommer 30. oktober, 2. batch 12. desember og 3. batch "vet ikke" så er det vel greit nok. :dontgetit:

Det HTC er dårlig på er konsekvent og god informasjon til forhandlerne. Det var det samme styret med spekulasjoner rundt Desire da den kom i vår men de distribuerte jo den også på det tidspunkt de hadde oppgitt i offisiell info lang tid på forhånd (minus en utsettelse som også ble varslet flere uker før leveringsdato).

Heisann"

Er relativt ny her, første innlegg. men har bestilt DZ, fra Chess. De har ubekrefta levering 29 okt.

Når dere referer til 1.batch osv, mener dere da første runde med leveranse?

Er det realistisk av meg å forvente å få levert tlf iløpet av neste uke? Eller er det egentlig en evig gang med forsinkelser på gang her?

Lenke til kommentar

Heisann"

Er relativt ny her, første innlegg. men har bestilt DZ, fra Chess. De har ubekrefta levering 29 okt.

Er det realistisk av meg å forvente å få levert tlf iløpet av neste uke? Eller er det egentlig en evig gang med forsinkelser på gang her?

Det er realistisk å håpe på neste uke, men det er mange rare datoer hos leverandørene og tilsvarende mye spekulasjoner og synsing og meninger rundt denne og ikke minst Desire HD (se egen forum-tråd).

Troverdig info er allikevel at distributørene får den nå på fredag, slik som også Chess antyder, og begynner å sende ut da på fredag eller mandag.

Så inntil det motsatte er bevist... :thumbup:

Endret av torefor
Lenke til kommentar

PS. Helt riktig. Det vil nok ta noe tid fra første runde med leveranse til HTC sender ut neste runde. Særlig Desire HD har nå så mange forhåndsbestillinger at mange av distributørene ikke lengre kan love at folk får fra første leveranse. Det er en av årsakene til 'rare' leveringsdatoer på nettbutikkene, da de ikke er sikre på hvor mange telefoner de får i første leveranse og når evt. andre leveranse vil komme...

På Desire Z ser det ikke ut som om interessen er så enorm som på HD, slik at det bør ikke være noe problem i første omgang.

Lenke til kommentar

PS. Helt riktig. Det vil nok ta noe tid fra første runde med leveranse til HTC sender ut neste runde. Særlig Desire HD har nå så mange forhåndsbestillinger at mange av distributørene ikke lengre kan love at folk får fra første leveranse. Det er en av årsakene til 'rare' leveringsdatoer på nettbutikkene, da de ikke er sikre på hvor mange telefoner de får i første leveranse og når evt. andre leveranse vil komme...

På Desire Z ser det ikke ut som om interessen er så enorm som på HD, slik at det bør ikke være noe problem i første omgang.

Takker for gode svar=)

NÅr det først nevnes HD, hvorfor er den så mye mer ettertraktet enn X verisjonen?

Mulig det blir litt offtopic, men dette blir første gang anskaffer meg en android tlf, første HTC også, så jeg ville ha "noe bra", men har etterpå hørt flere anbefale HD fremfor Z, jeg kan jo fortsatt endre bestillingen;) Burde jeg endre?

Lenke til kommentar

Takker for gode svar=)

NÅr det først nevnes HD, hvorfor er den så mye mer ettertraktet enn X verisjonen?

Mulig det blir litt offtopic, men dette blir første gang anskaffer meg en android tlf, første HTC også, så jeg ville ha "noe bra", men har etterpå hørt flere anbefale HD fremfor Z, jeg kan jo fortsatt endre bestillingen;) Burde jeg endre?

Hovedforskjeller:

Desire HD har større (men ikke nødvendigvis bedre) skjerm, bedre kamera (8MP mot 5MP), noe raskere prosessor, og et 'skall' som er støpt i ett stykke aluminium - slik som HTC Legend.

Desire Z har utskyvbart tastatur, noe bedre batteri og er mer lommevennlig - d.v.s. smalere og kortere, men litt tykkere.

HD er mer ettertraktet fordi den har best spec av alle telefoner på markedet til nå, og har et litt kulere design. Men brukere som skriver mye prioriterer gjerne det fysiske tastaturet fremfor å skrive på skjermen.

Så det går mer på personlige preferanser, begge er knallgode telefoner (har levd med 'normal' Desire i et halvår nå og har ikke angret en dag).

Lenke til kommentar

Synes selv at det er såpass forskjell på Z og HD at valget burde være selvklart for de fleste basert på deres bruk. HD er større, raskere og har mer fokus på design(på bekostning av mindre batteri?). Denne konkurrerer mot for eksempel SGS og iPhone 4.

Z er på sine måter mer en proff-telefon. Den er mindre og har fysisk tastatur. Den er mindre flashy, mere praktisk. Jeg kommer fra N97, og ha tastatur på telefonen; hadde jeg fått Desire når jeg bestilte i Juni hadde jeg hatt ett bluetoothtastaur eller det kjente lasertastaturet i lomma. En annen "must-have" funksjon for meg på Z er faktisk den dedikerte kamera-knappen. Ble egentlig litt satt ut når jeg fant ut hvor sjeldent der er på telefoner i dag. Z har også en noe høyere pikseltetthet enn HD.

Vil du ha sportsbil eller sprek pickup?

Lenke til kommentar

Jeg har mer lyst på Desire Z enn Desire HD, det er pga at Desire HD er så og si lik HD2, men med unntak av bedre kamera og Android. Ellers så er de ganske like, og jeg begynner å bli lei min HD. Dessuten er det fysisk tastatur, noe jeg har savnet på min HD, og som DOD skriver, dedikert kameraknapp, det er et lite must :)

Så derfor har jeg mer lyst Desire Z enn Desire HD.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...