Gå til innhold

HTC Desire Z - Generell diskusjon

Porcelina

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

delayed_text.png

:(

Edit: Men! Engadget har endelig sett på T-mobile G2, og der står det om tastaturet.. :)

Sitat: "Of course, this isn't just a touchscreen device -- the face of the phone slides and pivots up (using HTC's "z-hinge") to reveal a full QWERTY landscape keyboard. Now a lot of fuss has been made about this hinge design, and we can tell you that the reports are mostly true. The hinge works beautifully, but if you tilt the phone so that gravity is working on the screen, it will slide back down or dangle. It just doesn't lock tightly into the "open" position. This wasn't really a problem in nearly all of our use, but it will be a major bummer if you're planning on laying down and holding this above you while typing. Besides the very minor hinge issue, the keyboard itself is one of the best landscape QWERTYs we've ever used. The keys are excellently sized and shaped, and have a good bit of space between them. The tactile feel of the keys was just clicky enough to reassure, but not too stiff to move quickly. Additionally, HTC thoughtfully has included three dedicated quick keys which can be user assigned to just about anything, and the keyboard has a standalone "www / .com" key -- a big help. If you like landscape keyboards, it'll be tough to find a superior choice." (http://www.engadget.com/2010/10/06/t-mobile-g2-review/)

..litt beroligende, i allefall :)

Endret av Porcelina
Lenke til kommentar

Er en video på forrige side med en benchmark av Z som også viser poengsummen til Desire, men det var sannsynligvis før 2.2 oppdateringen. Mitt inntrykk er i alle fall at den nye 800MHz-prosessoren samt 205-versjonen av Adreno gjør Z litt/en del/betydelig/merkbart raskere enn Desire. Regner med at en del andre Z'er er på vei ut nå, så da er det vel ikke så lenge igjen til noen kan sammenligne de to ordentlig.

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan oppstartstiden er etter man har tatt ut/ladet ut batteriet? Mulig at den, istedet for å bli skrudd av, legges i en dyp dvaleform? Hvordan fungerer evt. restarter?

De sier at det skal ta to sekunder uansett, mener jeg å ha lest.

Nope, når man tar ut batteriet vil det være en full restart som tar normalt lang tid, dvs mellom et halvt og et minutt. Når man trykker på Power Off, går telefonen i en slags hvilemodus der den omtrent ikke bruker batteri. Praktisk i mange sammenhenger, bla a på fly, kino osv.

Vurderer å kjøpe denne til dama, siden hun tekster og skriver mye mail on-the-go. Dessuten gir det meg en mulighet til å teste en ny gizmo ettersom jeg er litt lei designet på min vanlige Desire.

Endret av Torhaccc
Lenke til kommentar

PS.no (link til produkt) skal vist ha telefonen på lager. Hvorvidt det stemmer vet jeg ikke, har sendt e-post for å få dette bekreftet eller avkreftet.

1. redigering: Glem det, fjernlager betyr vist "vi har ikke telefonen, men vi sier vi har den, så får vi enda mer cash!!"

2. redigering: Fikk svar fra PS.no.

Hei

Disse enheten ble importert i systemet for 2 dager siden og fått fjernalger status ved en feil.

Disse ankommer Norge tidligst i Desember. Beklager feilen her.

Ser dog at de fortsatt har status fjernlager på telefonen, noe som tilsynelatene gjør at de står som eneste butikk med telefonen inne på prisjakt.no.

Endret av the_fire
Lenke til kommentar

Har ihvertfall forhåndsbestilt fra både MPX og Netshop, da disse har to ulike importører. MPX har fortsatt ubekreftet 26.10, mens Netshop er ubekreftet i starten av November, så vi får se. Er redd for at datoen blir utsatt men.

Ellers har jeg studert tester av G2 nøye og det eneste som plager meg er tastaturet, der hengselmekanismen ser ut til å være veldig løs på en del telefoner og fastere på andre. Sendte en mail til HTC i dag for å høre om vi kan forvente oss samme problematikk med Desire Z. Skulle så gjerne sett at de brukte magneter for å holde tastaturet på plass i ønsket posisjon da magneter ikke blir slakkere over tid. Så vidt jeg har forstått er ikke mekanismen fjærbelastet heller, så tja.. Litt nervøs..

Lenke til kommentar

Noen spess grunn for at folk ikke kjøper fra utlandet og G2?

Er jo samme telefonen så..

Kjøpte selv min G1 fra ebay, aldri hatt noen problemer og skal se om jeg ikke finner meg en G2 der nå.

Ser de ligger til 3500kr der kjøp nå..

Lenke til kommentar

Noen spess grunn for at folk ikke kjøper fra utlandet og G2?

Er jo samme telefonen så..

Kjøpte selv min G1 fra ebay, aldri hatt noen problemer og skal se om jeg ikke finner meg en G2 der nå.

Ser de ligger til 3500kr der kjøp nå..

Ved å kjøpe fra norge får du dedikerte knapper for Æ, Ø og Å på tastaturet..

Lenke til kommentar

Og om noko skulle gå gale, så har du betre rettar i Noreg enn andre land (i tillegg må du ofte sende telefonen til landet du kjøpte frå for å bruke garanti). Går ingenting gale er jo det greit nok, men på såpass dyre ting med potensiale for feil likar eg å ha rettane mine i Noreg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...