Gå til innhold

HTC Desire Z - Generell diskusjon


Porcelina

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt telefonen siden fredag og jeg synes det fungerer såpass bra at jeg kommer ikke til å roote den for å legge inn nyere firmware, jeg venter til den offisielle kommer. En super telefon! Skal godt gjøres at jeg bytter til telefon med kun touch neste gang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som vet hvordan jeg får Hotmail-ene mine direkte på telefonen når de ankommer serveren?

Mine tidligere HTC Touch Pro, HD, Touch Pro 2 og HD2 leverte Hotmails direkte til telefonen.

Desire Z kan jeg få til å synke mot hotmail ikke oftere enn 15 minutter.

 

Hvordan får jeg Hotmail-ene direkte på telefonen i det de ankommer serveren?

Lenke til kommentar

Fikk min nye Desire Z i posten i dag og må si jeg er sinnsykt skuffet. Har jeg vært uheldig og fått en dårlig modell, eller skal festene faktisk være så ekstremt løse? Dersom jeg holder telefonen med skjermen vendt mot bakken så sklir den automatisk ut og blir hengene å "dingle" som to telefoner teipet sammen...Motsatt hvis jeg kun holder den øverste delen av telefonen, altså skjermen, og løfter denne opp fra bordet så sklir igjen tastaturdelen ut og blir hengende i løse luften. For meg virker dette utrolig "billig" til å være en telefon til 4000kroner :dontgetit: Hadde kanskje forventet den slik om 1-2 år, men ikke etter 1-2 timer...Skal det virkelig være slik?

Lenke til kommentar

Fikk min nye Desire Z i posten i dag og må si jeg er sinnsykt skuffet. Har jeg vært uheldig og fått en dårlig modell, eller skal festene faktisk være så ekstremt løse? Dersom jeg holder telefonen med skjermen vendt mot bakken så sklir den automatisk ut og blir hengene å "dingle" som to telefoner teipet sammen...Motsatt hvis jeg kun holder den øverste delen av telefonen, altså skjermen, og løfter denne opp fra bordet så sklir igjen tastaturdelen ut og blir hengende i løse luften. For meg virker dette utrolig "billig" til å være en telefon til 4000kroner :dontgetit: Hadde kanskje forventet den slik om 1-2 år, men ikke etter 1-2 timer...Skal det virkelig være slik?

Jeg sto lenge å lurte på hva jeg skulle kjøpe, desire hd eller desire z. Jeg bestemte meg for HD'en nettopp pga festemekanismen til tastaturet på desire z. Jeg tror du har vært, som mange andre, uheldig å fått et eksemplqr.med dårlige fester. Hvis du søker etter desire z og z-henge (tror det er det de kaller festene til tastaturet) på youtube kan du se mange klipp hvor festemekanismen demonstreres. Husker spesielt en film hvor de viste frem en tlf som hadde gode fester. Da datt ikke tastaturet ut i tide og utide, og mobilen ble kastet flere ganger i en seng, uten å åpne seg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Skal det virkelig være slik?

Som nevt over; ja, de er slik. Du venner deg for til det, dvs. ha telefonen rett vei til enhver tid. Jeg synes mekanismen funker helt greit og det har ikke blitt noe mer slark i den så lenge jeg har hatt den.

 

En ting som imidlertid irriterer meg litt (nå har jeg hatt tlf siden den kom ut) er plasseringa på volumknappen... jeg kommer fortsatt til stadighet nær denne når jeg bruker tastaturet fordi jeg ofte støtter tlf ved å holde en finger på 'nedsiden' av tastaturet.

Lenke til kommentar

Takk for raske svar :) Synd at hengslene faktisk skal være så løse, telefonen virker jo ellers helt super! Hadde elsket denne med så enkel åpningsmekanisme som N900 har for eksempel...

Min Desire er kjøpt på Dustinhome.no, jeg har da 14dagers returrett selv om den er åpnet? Eller driter jeg meg ut nå? Tenker isåtilfelle å bruke telefonen noen dager i håp om å bli "forelsket", hvis ikke går den rett i retur :(

Lenke til kommentar

Angrefrist kan man kun benytte seg av dersom visse betingelser fortsatt gjelder. Jeg tror leverandørene har satt sine grenser for når man kan benytte denne retten spesielt til telefon. Dersom man har sendt 5 sms eller færre, ringt 5 minutt eller mindre osv. kan man returnere den. Sjekk nettsidene deres eller hør med kundeservice.

Lenke til kommentar

Har planer om å roote og legge inn ny ROM på kjærestens Desire Z da den har begynt å bli veldig ustabil. Har selv Desire HD rootet med Android Revolution HD ROM og er godt fornøyd. Det jeg lurer på er hvilken ROM som er best (mest stabil, oversiktlig) til Dezire Z, og er fremgangsmåten noenlunde den samme som for HD?

Lenke til kommentar

Har planer om å roote og legge inn ny ROM på kjærestens Desire Z

 

Høres rimelig vågalt ut.. ;)

 

Jeg er ekstremt fornøyd med CyanogenMod 7 RC2 på min Desire Z. RC4 kom for en uke siden, og final er visstnok "rett rundt hjørnet", så jeg ville isåfall ventet på final..

 

CyanogenMOD 7.0 kom ut i dag :) Løp og last ned! ;)

Lenke til kommentar

 Jeg sliter som en del andre med stor Æ, Ø og Å selv om man er midt i en setning. Har merket meg at det kun skjer når jeg bruker skandinavisk tastatur (som jeg har lastet ned fra Marked og altså har byttet til skandinavisk tastatur som inndatametode), når jeg bruker det innebygde (medfølgende) tastaturet, så fungerer Æ, Ø og Å som det skal. Dette problemet oppstår kun når man trekker ut det fysiske tastaturet og bruker dette.

 

Noen som har en løsning på dette? Mulig man burde kontaktet utvikleren som har lagd Scandinavian Keyboard. :) Så vidt jeg kan se har ikke det innebygde tastaturprogrammet noen mulighet for å kjapt få lagt inn smileys når man skriver meldinger, eller er det noen som har funnet ut av det? På "scandinavian keyboard" er det jo bare å holde inne retur-tasten.

 

Dette at den plutselig skriver store ÆØÅ må være en bug i selve telefonen. Har ikke lastet ned noe tastatur software fra Marked, bruker det som fulgte med. Om jeg er inne i sms "loggen" til en kontakt, begynner å skrive, og venter såpass lenge at skjermen slår seg av, så får jeg bare store bokstaver når jeg slår den på igjen, shift på eller ei. Men det er bare å gå tilbake til innboksen, og inn igjen i smsloggen på den kontakten og fortsette der man slapp, så fungerer det slik det skap igjen.

 

Men det er en latterlig bug, burde blitt fiksa med en oppdatering!

Lenke til kommentar

 Jeg sliter som en del andre med stor Æ, Ø og Å selv om man er midt i en setning. Har merket meg at det kun skjer når jeg bruker skandinavisk tastatur (som jeg har lastet ned fra Marked og altså har byttet til skandinavisk tastatur som inndatametode), når jeg bruker det innebygde (medfølgende) tastaturet, så fungerer Æ, Ø og Å som det skal. Dette problemet oppstår kun når man trekker ut det fysiske tastaturet og bruker dette.

 

Noen som har en løsning på dette? Mulig man burde kontaktet utvikleren som har lagd Scandinavian Keyboard. :) Så vidt jeg kan se har ikke det innebygde tastaturprogrammet noen mulighet for å kjapt få lagt inn smileys når man skriver meldinger, eller er det noen som har funnet ut av det? På "scandinavian keyboard" er det jo bare å holde inne retur-tasten.

 

Dette at den plutselig skriver store ÆØÅ må være en bug i selve telefonen. Har ikke lastet ned noe tastatur software fra Marked, bruker det som fulgte med. Om jeg er inne i sms "loggen" til en kontakt, begynner å skrive, og venter såpass lenge at skjermen slår seg av, så får jeg bare store bokstaver når jeg slår den på igjen, shift på eller ei. Men det er bare å gå tilbake til innboksen, og inn igjen i smsloggen på den kontakten og fortsette der man slapp, så fungerer det slik det skap igjen.

 

Men det er en latterlig bug, burde blitt fiksa med en oppdatering!

 

Dette er en bug i ROM'en til HTC fordi HTC var late og ikke gadd å fikse skikkelig keypad til det nordiske tastaturet.

 

Dette kan fikses hvis du har rootet telefonen og installert et recovery image. Jeg implementerte en fiks for dette til CyanogenMOD 7 men siden du ikke kjører CyanogenMOD 7 så får du belage deg på å flashe vedlagt fil i Recovery, så er problemet løst ;) (Ta backup først)

vision-keypad-nor.kcm.bin.zip

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...