Gjest medlem-83883 Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Jeg har en HTPC som kjører Ubuntu 10.04 + XBMC. Dette går så det suser, men betjeningen av selve OSet synes jeg blir litt knotete med HTPC-tastatur kombinert med lang avstand til skjermen. Planen er å legge inn Ubuntu Netbook Edition + XBMC for å se om dette blir bedre. Før jeg gjør det, har jeg noen spørsmål: Er det noen andre her som har prøvd dette? Evt. brukt et annet netbook OS på en HTPC? Støtter Netbook Edition alle oppløsninger over HDMI? Vil jeg kunne bruke XBMC i fullskjerm? Fungerer Bluetooth like bra som i Ubuntu 10.04? Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Hvis du har en annen pc så kun du jo bare fjernstyr htpc'en fra den, via ssh, vnc, nomashine osv. Er vel ikke så ofte man skal inn å "dille" med andre ting på htpc'en etter at ting er satt opp? Har samme oppsett selv, men bruker en fjernkontroll i tillegg. Trenger jeg å gjøre noe på htpc'en utover xbmc bruk, så kobler jeg til med ssh. Lenke til kommentar
Gjest medlem-83883 Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Sant nok. XBMC Live er jo absolutt en mulighet som må vurderes. Jeg har ikke hatt en dedikert HTPC før, så jeg er ikke helt sikker på hvordan bruksmønsteret blir over tid, men hittil har det vært lite dilling med OS utenom XBMC. Fjernkontroll har jeg på Android-telefon. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Jeg har en HTPC med Ubuntu + XBMC. Den booter rett inn i XBMC, og jeg fjernstyrer hele showet med en sånn. Ser overhodet ikke noe behov for å bruke noe annet enn XBMC (som bruker GUI, har i tillegg mpd kjørende, som jeg fjernstyrer fra laptopen eller mobilen) Lenke til kommentar
Gjest medlem-83883 Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 La inn XBMC Live i dag, og det fungerer utmerket. Trenger jeg å dille i OSet, er det bare å droppe ut til terminalen, så har man full kontroll på alt. Herlig! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå