Hoon Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Jeg har brukt linux en god stund(siden 2002), jeg har utelukkende brukt arch eller slackware så jeg er ikke noe nybegynner når det gjelder linux generellt. Fra og med i høst har jeg blitt student og da er jeg på jakt etter en distro som er litt mer polished, og ikke fullt så bleeding edge som arch. Feks er det en bug i gvfs nå som gjør at man ikke kan mounte sftp shares i nautilus med nyeste versjon av openssh. Det er ikke mye som skal til for å fikse det, men når man har innleveringer og konsenterere seg om så vil man ha noe som er minst mulig i veien. Jeg har lenge brukt artwork og fontpatcher fra ubuntu, og liker generellt filosofien de fremmer. Jeg er veldig noob når det gjelder debian verdenen og lurer derfor på. Når jeg prøver og fjerne noe av det som kommer forhåndsinstallert på ubuntu får jeg kan jeg fjerne den spesifikke pakken men den drar ikke med seg dependenciene sine. Kjører de rolling release på enkelte viktige ting som browsere etc? Hvordan er det å lage pakker for ubuntu i forhold til arch? Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Når du av installerer noe så fjerner den ikke dependencies, selv om ingen andre programmer bruker disse pakkene, disse kan evt. fjernes med 'autoremove'. Firefox skal komme i nyeste versjon til Ubuntu, hvis ikke så finnes det alltid et repo som har det. Hvordan det er å lage pakker kan jeg ikke noe om Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 (endret) Firefox skal komme i nyeste versjon til Ubuntu, hvis ikke så finnes det alltid et repo som har det. Kun på release dato av Ubuntu. Ubuntu er ikke rolling release, men man kan legge til pakkebrønner for enkelte programmer. Til Mozilla har du for eksempel: http://sourceforge.net/apps/mediawiki/ubuntuzilla/index.php?title=Main_Page ... eller bytt til Chrome. Endret 15. september 2010 av RattleBattle Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 (endret) Ah, da beklager jeg, mente jeg hadde lest et sted at Ubuntu skulle begynne å tilby nyeste versjon av Firefox selv i utgitte versjoner av Ubuntu Edit:Link Kan virke som Ubuntu har planer om å rulle ut nyeste Firefox iværtfall. Endret 15. september 2010 av Nordmoen Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 De har lagt inn ekstra separate pakker for nyere versjon av Firefox før også, men har ikke inntrykk av at det er noe de gjør i utgangspunktet. Men ingen ting er bedre enn det, skulle ønske de kunne legge inn nyere versjoner av OpenOffice også. Jeg ønsker svært sjelden å oppgradere Xorg, Gnome og GDM, kun fordi jeg ønsker å oppgradere Firefox og OpenOffice. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå