Knife Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 (endret) Det er totalt 15 ulike former for dips når det er snakk om turning, samme skal det være med push ups. Du kan enten gjøre push ups tyngre ved å legge til motstand (vekt), eller bevege deg til en tyngre veriasjon av push ups, som foreksempel push ups i ringer og kjetninger. Handstand push ups... Listen er lang, bare å finne en veriasjon som er tyngre enn den du gjør idag. Endret 16. september 2010 av Knife Lenke til kommentar
Zarfax Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Finn deg noe å ha på ryggen. Hvis ikke vil du ikke få noe progresjon med mindre målet ditt er å ta flere push-ups. (noe det tydeligvis ikke er) Lenke til kommentar
Tormund Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Det er flere måter å gjøre dette på, og det kan hende du må investere litt. Én måte er å bruke et dipbelte. Dette kan du feste under armene og la vekter henge under deg. Da tar du selvsagt armhevingene mellom stoler for å gi vekta plass. Du kan også kjøpe vektvest, men de har ikke tunge vektvester i Norge. Weightvest.com har mye tungt, men det koster flesk både i kjøp og import. Å legge i sekk har jeg ikke prøvd, men det funker sikkert det og. Bare pass på at vektene ikke blir plassert for langt ned på ryggen, slik at vekten fordeler seg for mye på bena i forhold til armene. Til slutt, hvis du ikke er for sterk, kan du ta en enkel stropp eller tau som du binder noen vektskiver i og ta det rundt halsen som et "kjede". Deretter tar du armhevinger mellom stoler (ben og armer på ulike stoler). Til slutt vil jeg gratulere med et godt valg av øvelse. Tunge armhevinger er en kjempebra overkroppsøvelse. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Prøv noen av disse øvelselen: http://www.youtube.com/watch?v=PdcgUhmhml8 Lenke til kommentar
ultraaa Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Du trenger ikke utstyr for å få utført tyngre pushups, men det er absolutt ikke dumt heller. Her har du noen tips fra meg til hvordan du kan gjøre vanlige pushups tyngre og også tips til andre varianter / andre øvelser: Varier med kortere / bredere håndflate plassering (Kortere for mere triceps/skuldre, bredere for mere bryst). Kjør pushups mer kontrollert, snakker da om nedfasen - istedenfor å "slippe" deg ned så gå ned kontrollert på hver rep(bruk 1-2 sek ekstra) også kjører du eksplosivt opp. Du kan kjøre pushups med hopp / klapp (Du pusher såppas eksplosivt i oppfasen at du får et sprett på et par titalls centimeter). Kjør DYPE pushups, - hjelper ikke om du tar 50pushups hvor du bare går halvveis ned (eller verre, ikke det engang) på hver rep, da blir jo effekten så som så... Brystet bør touche (eller iallefall være veldig nært, et par cm unna) bakken på hver rep (Triceps pushups er unntak, da er jo hendene i veien så blir jo fort noen cm større mellomrom da) Ellers så kan du selvfølgelig ty til utstyr, trenger ikke å være avanserte greier.. F. eks så kjører jeg for tiden pushups med ca 20kg vektskiver på ryggen (bruker en helt vanlig PC sekk..) for reps, har du flere skiver så blir det mer arbeid for core da skivene fort kan skli og du må balansere de på plass samtidig som du gjør pushupsene.. Sekken er vell egentlig det eneste som begrenser hvor mye Kg vekt du kan ha på ryggen (Du kan ha vekter på ryggen uten sekk og, men det er ikke noe jeg har prøvd før). Pushups stands kan du også vurdere å kjøpe inn (de får du til et par hundre kroner maks), da har du muligheten til å kjøre dypere og selv vanlige pushups blir straks tyngre. Anbefaler deg også å kjøre dips om du har muligheten til det(eventuellt benkdips) - veldig gode øvelser som også helt sikkert vil styrke deg i pushups, på disse øvelsene kan du også bruke vektskiver som ekstra belastning (Vanlige dips med vektbelte + kjetting som vekter henger i eller benkdips med en vektskive plassert oppå bena dine (på overside lår ca). Til sist anbefaler jeg deg å sjekke ut denne videoen: http://www.youtube.com/watch?v=8NtybAAzJKs <- (Chris Comfort, push ups part 1) Der får du tips til et par gode pushups varianter som er en del tyngre og mer effektive enn vanlige pushups imo, jeg har brukt de og likte de veldig godt Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Jeg syns synd på håndleddene deres... Lenke til kommentar
Donnie Darko Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Jeg syns synd på håndleddene deres... legg til wrist-pushups i treninga... Lenke til kommentar
PyrionZ Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 På treninga, så la jeg bare vektskiver som var tunge nok på ryggen, og økte etter hvert. Lettest om man er to, da de kan legge på skiva når du står i "stilling" er litt vanskelig å gjøra alene, men det går! Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 http://www.youtube.com/watch?v=T4mg60iu3Q0 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå