Gå til innhold

HTC Desire HD - Generell diskusjon/levering/leverandører

TheMoonMan

HTC Desire HD  

507 stemmer

1. 1. Kommer dette til å bli din nye Android telefon?

• Ja, uten tvil!
      314
    • Nei, dette er ikke noe for meg
      58
    • Jeg har ikke bestemt meg enda
      135

Anbefalte innlegg

Er selv Mac-bruker.

Lurer på om Android på Desire HD lar seg synke mot Mac?

Er det mulig å få opp det interne minnet og minnekortet som en egen disk og flytte filer frem og tilbake?

Tror ikke det er så mye du øsnker å synce mot mac'en din. I rett modus oppfattes telefoenen som en USB lagringsehet så om mac'en din støtter det så kan du bruke den som en.

Kontakter osv er greiest å synce mot gmail. Da har du både mulighet til å utvide med mail, og det blir lettere å knytte opp mot facebook med mer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte meg en DHD (ikke i Norge) for fem minutter siden. Gleder meg som en unge til å komme hjem. Synes ikke denne nedsenkede skjermen var noe problem som anmeldere skal ha det til. klart fingeren treffer noe, men det er bare en tilvenningssak.

gratulerer. :new_woot:

hvor langt måtte du reise? hehe

skal bli gøy og høre hva du syntes om den

Lenke til kommentar

Hei, har forhåndsbestilt denne fra Lefdal, men er veldig usikker på hvordan batterilevetiden er. Ser at Engadget har testet den, og ga mye trekk pga. nettopp batteriet. Vil det være mulig å kjøpe til et ekstra batteri (uorginalt for å spare penger?), som er større? F.eks. 1500mah. Leste et sted at det ikke var noe problem å skaffe et nytt, bedre batteri til Galaxy S i hvert fall, så lurer på om det går på Desire HD også.

Problemet med Desire HD er uni-body konseptet som bygger batteriet inn i en en ikke utbyttbar kapsel. Mens det er lett å utstyre andre telefoner med større deksel og større batteri går ikke dette på Desire HD. Image IS everything. Neida, håper SLCD 40nm og nytt brikkesett for ned forbruket slik at batteriet holder dagen ut.

Lenke til kommentar

Hei, har forhåndsbestilt denne fra Lefdal, men er veldig usikker på hvordan batterilevetiden er. Ser at Engadget har testet den, og ga mye trekk pga. nettopp batteriet. Vil det være mulig å kjøpe til et ekstra batteri (uorginalt for å spare penger?), som er større? F.eks. 1500mah. Leste et sted at det ikke var noe problem å skaffe et nytt, bedre batteri til Galaxy S i hvert fall, så lurer på om det går på Desire HD også.

Problemet med Desire HD er uni-body konseptet som bygger batteriet inn i en en ikke utbyttbar kapsel. Mens det er lett å utstyre andre telefoner med større deksel og større batteri går ikke dette på Desire HD. Image IS everything. Neida, håper SLCD 40nm og nytt brikkesett for ned forbruket slik at batteriet holder dagen ut.

Folk på xda forumet rapporterer om at batteriet blir bedre etter noe dager :)

Lenke til kommentar

Kjøpte meg en DHD (ikke i Norge) for fem minutter siden. Gleder meg som en unge til å komme hjem. Synes ikke denne nedsenkede skjermen var noe problem som anmeldere skal ha det til. klart fingeren treffer noe, men det er bare en tilvenningssak.

gratulerer. :new_woot:

hvor langt måtte du reise? hehe

skal bli gøy og høre hva du syntes om den

Tusen takk :D

Jeg bor i London for tiden så jeg kjøpte den naturlig nok der. I butikken jeg kjøpte den fikk de den inn i dag og hadde allerede solgt 5stk.

Dette er kanskje ikke så stort for dere som har høyoppløste skjermer, men for meg som kommer fra Hero så er skjermen bare magisk. Tekstforfatting er også herlig med det store (enorme) tastaturet og piltastene for å bevege seg rundt i teksten fungerer som et herlig alternativ til trackball/optisk sensor. Tok bare et bilde med eksemplaret i butikken og jeg har ikke fått noen over på en PC for å sjekke kvaliteten nærmere, men det var hvertfall veldig mye bedre enn Hero-kameraet.

Jeg elsker ærlig talt ikke hvordan batteridekslet er utformet og jeg er faktisk ikke heeelt sikker på om jeg fikk plassert det riktig etter å ha fjerna plasten rundt batteriet. Sim/SD-dekslet har jeg ikke noe særlig å utsette på selv om det hadde vært litt kulere om det var av metall.

Det er ikke noe problem å bytte batteri på denne telefonen. Tar man av batteridekslet så får man tilgang til det.

Endret av LtdEdFred
Lenke til kommentar

Har du ikke sendingsnummeret i morgen heller bør det ikke komme som en bombe. ¨

Blir matt av dere som det endelig går opp for at " oi. Telefonen min er ikke på vei og til nå har det stått ubekreftet på sidene til leverandøren min. " de vet som regel om de får inn telefonen i alle fall en dag i forveien.

som jeg sa, ikke gå glipp av dette forumet i morgen kveld etter kl 18. Her blir det garantert liv

Blir du ikke lei av å trolle og spamme?

Jeg melder spammingen din til moderator.

Nå må du gi deg. Spam her er alle de som rapporterer intetsigende samtaler med kundekonsulenter og håpe, drømme, sikle *jeg har ikke noe liv* meldingene.

Fyren har et poeng når det står ubekreftet på en rekke nettsteder den dag i dag. Og enda bedre poeng når han spor kaos på denne tråden i morgen etter kl 18

Bullshit walks. Kom med harde facts. Det er godt mulig den ikke blir sendt ut i morgen. Men den sikreste informasjonen vi har tyder på det. Inkludert HTC sin egen pressemelding.

Min er forøvrig bekreftet utsendt i morgen. Og da stoler jeg på det. Inntil det kommer beskjed om noe annet fra leverandør eller HTC. Spam fra et forumtroll er bare støy.

Endret av Hayward
Lenke til kommentar

Har sett at noen DHD har en liten glippe mellom bodyen og det nederste lokket. Har din DHD det? og er det noe å bekymre seg for?

Lenke til kommentar

Osmano, takk for svar!

Da er det bare å slå til;) På htc.com står det at telefonen bare støtter windows..

Du svarte ja på begge spørsmålene? At både synking og flytting av filer går bra?

Jeg svarte ja til at min Desire dukker opp som en egen disk. :thumbup:

Lenke til kommentar

Har sett at noen DHD har en liten glippe mellom bodyen og det nederste lokket. Har din DHD det? og er det noe å bekymre seg for?

Her er et bilde. Jeg synes egentlig bildet lyver litt for det er ikke noe jeg ville tenkt over om ikke det hadde blitt hauset opp i anmeldelser og er på ingen måte noe annerledes enn på frøknas Wildfire.

Jammen lasta ikke telefonen ned alle appsene mine som jeg hadde på den gamle telefonen og innstallerte de. Dette er kanskje kjent for mange, men jeg har alltid valgt å ikke gjennomføre denne backup-restoren da jeg ikke visste hva det var.

En ny funksjon jeg ikke hadde på Heroen var at når jeg kobler telefonen til en PC så kan man bruke internettilkoblingen på PCen på tlfen. Kjekt om du ikke har fri bruk av mobilt nett og/eller ikke tilgjengelig WiFi.

Lenke til kommentar

Det er ikke noe problem å bytte batteri på denne telefonen. Tar man av batteridekslet så får man tilgang til det.

Nå Mente nok Babelfisken at det ikke var mulig å få inn ett større batteri, ikke om det er lett eller vanskelig å åpne luken.

Lenke til kommentar

Selvsagt kommer man til batteriet, det er jo ikke en iP**** heller men når du klinker til med et 3mm tykkere batteri på 1500mAh og banker det inn så ser vi jo fort om uni body eller batteriet vinner :) Det er ikke uten videre lett å putte inn større batteri i denne telefonen.

Du får sikkert kjøpt passende batterier på "1500" mAh slik det opprinnelig ble spurt om men jeg tviler på at disse kopiprodusentene stiller opp med noe som faktisk er bedre enn orginalen uansett hva de har klistret utenpå.

Lenke til kommentar

Will do. Første opplading er nettopp ferdig.

Misunner deg. Vurderte selv å bestille fra England pga. alle problemene med leveranser her i Norge, men fant ut at det kan være vanskelig å få det sendt til en Norsk postkasse, uten toll osv, så blir vel å vente..

Lenke til kommentar

Will do. Første opplading er nettopp ferdig.

Misunner deg. Vurderte selv å bestille fra England pga. alle problemene med leveranser her i Norge, men fant ut at det kan være vanskelig å få det sendt til en Norsk postkasse, uten toll osv, så blir vel å vente..

Jeg synes "problemene med leveranser" er betydelig overdrevet. HTC har sagt 3 november. Det er 5 dager til.

Jeg kan godt være med å klage på leveranseproblemer men jeg velger å vente til de faktisk er en realitet.

Endret av Hayward
Lenke til kommentar

Jeg synes "probelemene med leveranser" er betydelig overdrevet. HTC har sagt 3 november. Det er 5 dager til.

Jeg kan godt være med å klage på leveranseproblemer men jeg velger å vente til de faktisk er en realitet.

Det er jo det som er så fantastisk morsomt med denne tråden her. Virker som om ingen klarer/vil ta det inn over seg at HTC har sagt at lansering er 3. november :D Istedet er det nærmest om å gjøre å vise for omverden hvor lavpannet man er ;)

Vel, hvor mange sider får vi med off-topic denne gangen? Var det ikke igår vi faktisk klarte hele 2 sider med DHD snakk? :)

Lenke til kommentar

Når komplett.no skrev den 27.10.10 "ubekreftet" antall på lager, og det nå står 5.11.10 som fortsatt ubekreftet dato, så er jeg redd jeg har sett dette før. Datoer blir bare utsatt og utsatt.

Om nettbutikkene skal rekke 3.11.10, som er på onsdag neste uke, regner jeg med at de må sende telefonene ut mandag den 1.11.10. Burde de ikke nå ha visst at de hadde de på mandag!? Skulle vel ha vært en "bekreftet" nå. Men jeg kan ikke huske å ha lest ett eneste sted hvor det står bekreftet?

Magefølelsen min peker også dit, som andre skeptikere har uttalt, at mange blir skuffet til uka. Jeg kaller oss "skeptikere", mens de her inne som er manisk opptatt av at "HTC-kommer-til-å-holde-datoen" kaller det trolling og spam. Det er tydeligvis lov å spekulere her inne så lenge spekulasjonen er positiv rettet og i favør av alle som tror at datoen er 3.11.10. Spekulrere man utenfor den dagen, blir man kalt både det ene og det andre :hrm:

Jeg er en av tvilerne, selv om jeg håper den kommer til 3.11. Men står det fortsatt ingen steder "bekreftet" på mandag, så kan vi vel slå oss til ro med at den neppe kommer til uka...

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=614078

Chess.no: Forventet levering: 8.12.10

Netcom: Står nå ingen dato. Kun Ubekreftet levering.

Tele2: Forhåndsbestill

UCAN2: Ubekreftet levering

PS Data: BEKREFTET 15.12.10

Komplett: ubekreftet 5.11.10

Ludo: Ubekreftet 15.11.10

MPX: Ubekreftet 15.11.10

PC Kiosken: Ubekreftet 15.11.10

etc etc

Endret av chrisAK
Lenke til kommentar

Jeg synes "probelemene med leveranser" er betydelig overdrevet. HTC har sagt 3 november. Det er 5 dager til.

Det er jo det som er så fantastisk morsomt med denne tråden her. Virker som om ingen klarer/vil ta det inn over seg at HTC har sagt at lansering er 3. november :D Istedet er det nærmest om å gjøre å vise for omverden hvor lavpannet man er ;)

Vel, hvor mange sider får vi med off-topic denne gangen? Var det ikke igår vi faktisk klarte hele 2 sider med DHD snakk? :)

Vi må vel da også telle med din post som off-topic?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...