Gå til innhold

HTC Desire HD - Generell diskusjon/levering/leverandører

TheMoonMan

HTC Desire HD  

507 stemmer

1. 1. Kommer dette til å bli din nye Android telefon?

• Ja, uten tvil!
      314
    • Nei, dette er ikke noe for meg
      58
    • Jeg har ikke bestemt meg enda
      135

Anbefalte innlegg

Mobilen.no: Antakelig verdens råeste mobiltelefon.

Sa de om Desire HD også.. Kan ikke si meg enig i det i ettertid med så mye bugs og problemer jeg måtte oppleve.. Og diverse diverse.. Er vel en "iPhone-killer" dette her og regner jeg med... I ordets ønskelige forstand. Det er jo det alle vil; Få den bekreftede tronen over den første iPhone-killeren. I forkant av testen; hvem vet, de kan jo faktisk ha det :) Tiden vil vise..

Ingen mening i det du skriver. Du mener sikkert den gamle desire.

Du kjøper den telfonen som passer deg ikke hva som dreper deg. Ordet killer er brukt av apple fanatikkere.

Normale folk bruker ikke slike ord.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ordet killer blir brukt i norges mobilnettsider også. Dette for å fremme et synspunkt når de måler opp et produkt mot et annet.

Nettsider som bruier det engelske ordet er alle Apple elskere, de har med andre ord en del apple produkter selv.

Hva er galt med å bruke norske ord som "utfordrer" eller "morder" "super øks morder" osv.

De har ingen form for fantasi.

Uansett så er utvalg frihet, og slik vi vil ha det.

Lenke til kommentar

Ringte netcom kundeservice for et minutt siden. Fikk beskjed om at telefonen sendes ut 10. desember. Jeg bestillte ca et par timer etter lansering 15. september. Tragiskt!

Får jeg ikke sporingsnummer innen fredag så avbestilles telefonen..

Større sjangs å få telefonen fra en nettbutikk da?

Komplett, dusting, amentio osv

Edit.

Ringte til komplett nettopp og sa jeg vurderte å avbestille telefonen fra netcom pga 10/12. Spurte hvor sikkert er det med 5.nov hos dem. Det var visst veldig sikkert. Han kunne ikke love, men de hadde ikke fått noen indikasjoner fra htc om senere levering. Da har moobi/netcom skikkelig havnet i bakre rekke? Eller solgt ut alle telefonene på en halvtime?

Når jeg spurte han hos netcom om det var noen før meg som fikk telefonen før, men det kjente han ikke til.

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Din konklusjon om at ordet "killer" brukes kun av appleelskere er helt ute på jordet, det samme er vel hele dette emnet som vi er inne på nå.

Jeg vil si at mobilen.no er mer fan av HTC enn det er av Apple. De har og omtalt 2 av HTC`s mobiler som iphonekillere, noe de har vist i tv2 hjelper deg sine tester.

Ringte netcom kundeservice for et minutt siden. Fikk beskjed om at telefonen sendes ut 10. desember. Jeg bestillte ca et par timer etter lansering 15. september. Tragiskt!

Får jeg ikke sporingsnummer innen fredag så avbestilles telefonen..

Bestill hos mpx eller komplett.no

Endret av exptr
Lenke til kommentar

Hei, jeg er ny på forumet her, men har fått et problem med min HTC desire. Jeg er litt usikker på om dette er riktig sted å spørre om hjelp ang. HTC desire, men om det skulle være feil sier dere vel i fra?:)

Jeg er veldig fornøyd med den, med untak av et stort problem som har oppstått:

Når jeg har vært i en lengre samtale (15 min +), har mobilen en tendens til å 'klikke'. Den går i svart, for så å få opp den hvite sia hvor det står noe alla 'HTC Desire' der blir den ofte hengende LENGE, før skriften 'quitely brilliant' kommer. Når jeg da prøver med pinkode osv, hender det den klikker igjen og samme prosessen gjentar seg. Dette skjedde akkurat og nå har jeg fått en feilmelding på mobilen som sier: (Varseltegn) Beklager! Prosessen system svarer ikke. Velg: Tving lukking eller Velg: Vent. (uansett hvem av dem jeg velger henger mobilen seg opp igjen..).

Er det noen andre som har efaring med problemer som dette? Evt. har noen tips å komme med?

Lenke til kommentar

Får netcom ikke inn telefonen før 10. desember for de som har forhåndsbestillt?

Jeg la inn bestilling omtrent kl.16.00 15.september. Ringte idag for å høre om når jeg kom til å få den. Fikk beskjed om at den har blitt flyttet til 10. desember.

I og med at det er fredag så har en sannsynligvis ikke telefonen i hånda før 15-16 desemeber (avhengig av juletrafikk)... Nå har nok netcom mistet en kunde..

Nevnte dette med 1. og 2. batch til netcom. Men det fikk jeg ikke svar på. Gjentok bare 10, desember. Lar bestillingen min stå frem til torsdag, fredag. Har ingenting skjedd innen da, så avbestilles det.

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Herregud, snakk om vernet bedrift. Letet frem mailen med ordrebekreftelsen. Der fant jeg et telefonnummer med moobi sin netcom avdeling. Ringte og hørte når telefonen blir sendt ut. Der fant de meg på en liste i motsetningen til netcom kundeserice. Fikk beskjed om at den sendes ut på fredag. Nevnte at jeg hadde vært i kontakt med netcom og de sa at den ikke sendes før 10/12, men det stemmet ikke.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Tror folk må ta disse leveringsdatoene med noen bøtter salt, det råder jo total forvirring rundt det hele, har selv tenkt på å ringe å høre når jeg kan forvente telefonen men jeg tror ikke jeg gidder.

Bedre å bare vente å se, får jeg den ikke innen noen dager etter bekreftet dato får jeg heller ringe å etterlyse den da.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk mail fra Moobi idag klokka 17. Det sto:

Hei,

Datoen som står på nettbutikken gjelder nye bestillinger, hvis det sto 26.10 når du bestilte vil du få på det første partiet.

Dessverre har de første telefonene også blitt litt forsinket. Det siste vi hørte var at de skulle være hos oss 29.10, altså på fredag.

Får bare vente til fredag å se....

• Liker 1
Lenke til kommentar

Stemmer. Da baserer de det på at telefonen shippes ut dagen de kommer. Da skal det tenisk være mulig å få den mandag/tirsdag. Får krysse fingrene. Har allerede sett på billige ryanairbilletter til london for å kjøpe telefonen der i helga :p

Lenke til kommentar

Bestile mobilen hos netcom (overførte nummer fra telenor), men det eneste jeg har fått er en melding (til mobilen min) med ordrenummer..? Er dette vanlig? Hvor kan jeg bruke det ordrenummeret til noe som helst og (hvorfor)/hvor får jeg (ikke) kvitteringen?

Christian

Lenke til kommentar

Hvorfor skal noen som helst butikk eller nettbutikk få den før datoen som HTC nevnte i sin pressemelding. Altså at 3. november er den offisielle datoen for HTC Desire HD i Norge :dontgetit:

Noen vil kanskje være heldige å få den levert på døra/ Posten den 3. november, men at noen får noe før offisiell lansering har jeg aldri hørt om.

Da PS3 ble lansert i Europa, var datoen 23.mars 2007, så var det heller INGEN som fikk den før den datoen. Vi som hadde forhåndsbestilt den, som jeg selv, fikk den levert på døra kl. 0800 den 23. mars. Og ikke 22. mars.

Ingen spilltitler, ingen filmer, ingen OS etc kommer før premiæren eller release-datoen. I hvertfall har ikke jeg opplevd det. Så hvorfor skal HTC si i sin pressemelding at Desire HD vil være i salg i Norge den 3. november, mens folk her inne blir skuffet over at f.eks Netcom ikke kan levere fra den 26. oktober :hmm:

Og kommer den ikke i salg den 3. november, så er det forsinkelser fra HTC. Noe som neppe kan klandres nettbutikkene eller mobiloperatørene...

Endret av chrisAK
Lenke til kommentar

Bestile mobilen hos netcom (overførte nummer fra telenor), men det eneste jeg har fått er en melding (til mobilen min) med ordrenummer..? Er dette vanlig? Hvor kan jeg bruke det ordrenummeret til noe som helst og (hvorfor)/hvor får jeg (ikke) kvitteringen?

Christian

Moobi er de som sender ut mobilen, finner tlf nr på Gule Sider, og litt avhengig av når du bestilte så får du beskjed om forsinket levering, 29.10 er siste dato hvis man er med på første partiet som ble bestilt.

Lenke til kommentar

Mobilen.no: Antakelig verdens råeste mobiltelefon.

Sa de om Desire HD også.. Kan ikke si meg enig i det i ettertid med så mye bugs og problemer jeg måtte oppleve.. Og diverse diverse.. Er vel en "iPhone-killer" dette her og regner jeg med... I ordets ønskelige forstand. Det er jo det alle vil; Få den bekreftede tronen over den første iPhone-killeren. I forkant av testen; hvem vet, de kan jo faktisk ha det :) Tiden vil vise..

Da iPhone kom i butikkene første gang var HTC en merkelig koreansk dings man visstnok kunne ringe med men som ingen med vettet og æren i behold vurderte å kjøpe. I dag er HTC om ikke verdens fremste mobilprodusent så i alle fall en av dem. HTC er verdens raskest voksende mobilselskap og de har parkert Nokia og SE fullstendig på sidelinjen. Ok, de henger forsatt delvis med men trenden er klar. HTC er i ferd med å få herredømmet. På den samme tiden har apple etter klagestormer omsider klart å få mms. En enkel klippe og limefunksjon og videosamtaler men da kun mellom Iphoner, ingen andre. Det store fortrinnet til iPhone (app store) er i ferd med i bli forbikjørt av det åpne og etter mitt syn adskillig bedre alternativet til android - MARKET.

Vi snakker ikke her om en killer, men mer en sniper. Inovatørene har forlatt iPhone til fordel for Android og hvermansen har tatt over. Android kommer på de kuleste telefonene, utviklingen går mye raskere med nye ting hver måned og alt er mye friere, billigere og større.

Snart er det bare bestemor som gidder å bruke iPhone. Og til neste år kommer den k a n s k j e med flash. Eller året deretter.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Christian

Moobi er de som sender ut mobilen, finner tlf nr på Gule Sider, og litt avhengig av når du bestilte så får du beskjed om forsinket levering, 29.10 er siste dato hvis man er med på første partiet som ble bestilt.

Takk du ;D

Bestilte onsdag 20. Netcom endret datoen fra den 26. dagen etterpå så jeg ringte dem og hørte. Der kunne han garantere meg at jeg fikk fra første parti,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...