Gå til innhold

HTC Desire HD - Generell diskusjon/levering/leverandører

TheMoonMan

HTC Desire HD  

507 stemmer

1. 1. Kommer dette til å bli din nye Android telefon?

• Ja, uten tvil!
      314
    • Nei, dette er ikke noe for meg
      58
    • Jeg har ikke bestemt meg enda
      135

Anbefalte innlegg

Sendte mail til PS.no når jeg så at disse hadde 10+ på fjernlager. (leste tråden om ps.no og lagerstatus, men valgte å sende fordet.)

Her er mailen jeg sendte og svaret jeg fikk:

"Heisann.

Ser det står at dere har 10+ stk HTC Desire HD på lager, torsdag 14 okt, kl 01.22.

Stemmer det at dere faktisk har denne tilgjengelig?

Hvis dette stemmer, og dere sender en mail tilbake hvor dere bekrefter at denne er på deres lager/fjernlager, vil denne bli bestilt hos dere torsdag morgen.

Evt., kan denne hentes hos dere, eller er det kun post som er alternativ?

Mvh

Fredrik *******

fredrik.********@gmail.com

+47 *** ** ***"

Og her er mailen jeg fikk tilbake i dag tidlig:

"Hei Fredrik

Den er på lager hos vår leverandør, vi får ikke inn telefonen før den er offisielt klargjort for salg, som er mot slutten av oktober.

Ha en fin dag

Mvh Espen Skuland Lilleøygard

Produktansvarlig ps.no"

"Den er på lager hos vår leverandør (regner med at det er Brightpoint), vi får ikke inn telefonen før den er offisielt klargjort for salg, som er mot slutten av oktober." ?

Hva i all verden for en dårlig unnskyldning er det?

Må da være lettere å si "Beklager, men den er desverre ikke på lager hos oss før i november, vi skal rette på lagerstatusen så fort som mulig.", istedenfor å dikte opp at telefonen skal "klargjøres offisielt før salg".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er forskjellen på denne og HD2 rent teknisk? Funderer litt på å kjøpe en brukt HD2 og smekke innpå droid 2.2, ser for meg det kan bli smooth...

Nyere og mindre prosessor som gjør at du sparer strøm, bedre kamera, og at den blir levert med Android 2.2.

En kompis av meg har lagt inn 2.2 på sin HD2, og han er mer fornøyd med det enn WM 6.5, men han syns fortsatt at det er en del ting som mangler, da 2.2 ikke er optimalisert for HD2 enda. Men dette er jo barnesykdommer i all hovedsak, som blir kurert ettersom oppdateringer osv kommer.

Lenke til kommentar

Hva er forskjellen på denne og HD2 rent teknisk? Funderer litt på å kjøpe en brukt HD2 og smekke innpå droid 2.2, ser for meg det kan bli smooth...

Nyere og mindre prosessor som gjør at du sparer strøm, bedre kamera, og at den blir levert med Android 2.2.

En kompis av meg har lagt inn 2.2 på sin HD2, og han er mer fornøyd med det enn WM 6.5, men han syns fortsatt at det er en del ting som mangler, da 2.2 ikke er optimalisert for HD2 enda. Men dette er jo barnesykdommer i all hovedsak, som blir kurert ettersom oppdateringer osv kommer.

Det er jo heller ikke kommt en Rom som kan installeres på telefonen, man må kjøre det fra minnekortet foreløpig.

Jeg solgte min Hd2 til fordel for Desire HD

Lenke til kommentar

Det er jo heller ikke kommt en Rom som kan installeres på telefonen, man må kjøre det fra minnekortet foreløpig.

Jeg solgte min Hd2 til fordel for Desire HD

Det stemmer også, glemte det.

Installert på minnekortet, så han starter opp telefonen på vanlig måte med WM 6.5, deretter må han finne "android" på minnekortet, og starte opp.

Lenke til kommentar

Hvor får man kjøpt 8/16 GB class 6++ kort her i norge da? Til en bra pris?

Christian

Jeg ser de selger Kingston 16GB MicroSDHC Class 10 på Amentio for 710kr, jeg går nok for det:-)

Se også på de andre kortene her. Bla. ett 16GB Class 4 for 280kr:

http://www.amentio.no/Avdelinger/datautstyr/Minnekort/Micro_SD/Kingston.aspx

Billigste 16GB Class 6 er på 519kr fra MPX:

http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=605586

Billigste 8GB Class 6 er på 169kr også fra MPX:

http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=605585

Endret av jocce
Lenke til kommentar

Har lagt inn Android på to HTC HD2, men ikke forvent deg noe optimalt OS av den grunn. Det fungerer, men ikke på langt nær like godt som en telefon med Android ifra produsent.

For meg ville det faktisk ikke fungert i lengden som et alternativ en gang, dessverre.

Lenke til kommentar

Utrolig vanskelig å definere "god battertid" på telefoner nå til dags. Streamer du musikk, laster ned og installerer programmer fra android market så kan batteriet bli utladet på noen få timer (på min Hero), men dersom en bare sender noen få meldinger og kun har telefonen på så kan den vare i flere dager.

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Ja, jeg bare tenker sånn at jeg har ikke så veldig lyst på en telefon med dårligere batteritid enn 3Gs'en jeg har nå, som pleier å vare ihvertfall til jeg kommer hjem i 22-tiden de dagene jeg jobber i tillegg til skole. Og det er med litt WiFi og 3G, og 1-5 timer spotify. (For det meste offline).

Endret av Thomas_H
Lenke til kommentar

"Yes. BTW. About the battery. Played with him all day yesterday, this morning, while driving to work was listening to music, then was sitting and playing Battery is of 50%. Kind of an observation."

Sa en som har fått telefonen på XDA

Lenke til kommentar

Noen som har peiling på hva prisen blir? Har vært å hørt i noen butikker men de vet ikke.

http://old.prisguide.no/product.php?productId=141351&cat_id=19

Selv har jeg bestillt herfra:

http://shop.ucan2.no/index.php/Portal/section/1/gid/302/pid/61238/bid/11958/action/1

Da med binding så totalpris blir 3847,- inkludert frakt, men jeg skal bruke ett annet abonnemang.

Endret av Dragonlove
Lenke til kommentar

Noen som har peiling på hva prisen blir? Har vært å hørt i noen butikker men de vet ikke.

Chanette: Den ligger på alt fra 4590 til 5200 uten abbonement. Skal du kjøpe den gjennom tele-operatøren din, mtp videreføring eller nytegning vil mobilen bli en del billigere.

Lenke til kommentar

Er ikke netcom blant de som låser opp mobilen gratis?

Jo, så lenge det er binding på abb :)

Hvordan stiller dette seg når man bestiller gjennom Ucan2? det er jo fortsatt ett Netcom Abonnemang.

Men når det er sagt så er det jo ikke sikkert at det er operatørlås på den i det hele tatt, min Htc Hd2 skulle det også være operatørlås på, men det var det ikke.

jeg jobber i ucan2 kan bekrefte at Htc Desire HD har opperatørlås hos oss. Men hvis du ringer til netcom sin kundeservice på 05050 isdetden for ucan2 direkte gir dem ut koden.

Har flere kunder som bekrefter det.

Er bekreftet på lager Bekreftet 26.10.2010.

Totalt 3847.00. Er det noen som vet om en bedre totalpris?

Er bare å sende meg en mail eller ringe så skal jeg pushe litt frem i køen.

46418535/[email protected]

Vil det si at jeg kan bestille telefonen til 3847 hos deg, få med et nytt nummer, og det er alt jeg betaler for telefonen? Er i utgangspunktet kun ute etter telefonen. Og får jeg da 3847 i regning når jeg henter mobil hos posten, eller får jeg fortsatt månedlige fakturaer?

Lenke til kommentar

Noen andre som har bestilt via Mpx.no?

Bare for å opplyse til de som ikke vet, så er MPX.no, Amentio Datakjeden (før kun Datakjeden) og Komplett samme firma/nettbutikk i bunn og grunn. De selger fra samme lagerbeholdning, og jeg mener at det er Komplett som eier begge 2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...