Gå til innhold

HTC Desire HD - Generell diskusjon/levering/leverandører


TheMoonMan

HTC Desire HD  

507 stemmer

  1. 1. Kommer dette til å bli din nye Android telefon?

    • Ja, uten tvil!
      314
    • Nei, dette er ikke noe for meg
      58
    • Jeg har ikke bestemt meg enda
      135


Anbefalte innlegg

Er det virkelig så viktig å vite om Desire HD blir *litt* brun eller helt svart? Er det ikke skjermen man skal nyte synet av? ;)

 

Er den ikke mørke grå med litt antydning til litt svak brunfarge?

 

Spiller det noen rolle?

 

Nei egentlig ikke. Jeg har forhåndsbestilt denne, og gleder meg meget. Nok en gang vil HTC vinne tester over Apple. HTC Touch HD vant samtlige tester over første generasjon iphone, HTC HD2 vant nesten samtlige tester over iPhone 3gs og nå skal jammen meg Desire HD knuse den siste. Gleder meg til tv2hjelperdeg publiserer dette over hele Norge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til venstre er fra netcom.

 

post-23420-1287004181,1374_thumb.jpg

 

Den var brunere, men ikke helt brun. Den har i det minste en "hel" farge. Har sett noen versjoner med 2 (3?) forskjellige farger. Det blir bare dumt..

 

 

Ja, den ser ut som en ganske mørk brunfarge. Men når jeg så på bilder på google i stad, så så det ut som ihvertfall den svarte modellen er mer grå enn svart irl. Så man bør kanskje ikke stole 100% på de offisielle bildene.

Endret av Thomas_H
Lenke til kommentar

Åpenbart noen som trenger å få sjekket fargesynet sitt..

 

http://www.doktoren.no/fargesyn-test.htm

 

 

Til venstre er fra netcom.

 

post-23420-1287004181,1374_thumb.jpg

 

Merkelige bilder, hvorfor har alltid HTC samme hovedskjerm og klokkeslett ? Og når man ser på fargene så er den sorte mørkere og litt blassere i fargene, nå er jeg for trøtt til å teste, men tror nesten skulle klart å fått laget en sort av den brune og motsatt i bildeprogram kun ved å justere litt på fargebalansen.

Lenke til kommentar

Regner med flere har kjøpt/kommer til å kjøpe minnekort til telefonen. Jeg har sett litt rundt

å ser at det er mange forskjellige typer Micro SD. For det første er betegnelsen Micro SDHC,

dette regner jeg med at passer. Men så kommer det til de forskjellige typer "Class",

f.eks Class 2, Class 4 eller Class 6.

 

Noen som kan informere om hva forskjellen er? Evt om raskere kort er verdt pengene i forhold

til hvor rask telefonen er i utgangspunktet til å skrive/lese data.

Tenkte å bestille ett 16GB, kanskje 32GB, før telefonen kommer i posten.

Her er er noe jeg fant på en FAQ hos SanDisk:

 

Class Minimum Speed

--2 ----- 2MB/s

--4 ----- 4MB/s

--6 ----- 6MB/s

--8 ----- 8MB/s

-10 ---- 10MB/s

 

Jo høyere jo bedre (og dyrere). Og har hørt om tilfeller at en for "lav" klasse kan gjøre kortet ubrukelig i noen telefoner. Dvs. ikke støttes. Mulig andre vet mer om dette enn meg.

Lenke til kommentar

Regner med flere har kjøpt/kommer til å kjøpe minnekort til telefonen. Jeg har sett litt rundt

å ser at det er mange forskjellige typer Micro SD. For det første er betegnelsen Micro SDHC,

dette regner jeg med at passer. Men så kommer det til de forskjellige typer "Class",

f.eks Class 2, Class 4 eller Class 6.

 

Noen som kan informere om hva forskjellen er? Evt om raskere kort er verdt pengene i forhold

til hvor rask telefonen er i utgangspunktet til å skrive/lese data.

Tenkte å bestille ett 16GB, kanskje 32GB, før telefonen kommer i posten.

Her er er noe jeg fant på en FAQ hos SanDisk:

 

Class Minimum Speed

--2 ----- 2MB/s

--4 ----- 4MB/s

--6 ----- 6MB/s

--8 ----- 8MB/s

-10 ---- 10MB/s

 

Jo høyere jo bedre (og dyrere). Og har hørt om tilfeller at en for "lav" klasse kan gjøre kortet ubrukelig i noen telefoner. Dvs. ikke støttes. Mulig andre vet mer om dette enn meg.

 

 

Kan se ut som om det der er ganske gammelt system da du får høyere hastigheter nå:

 

http://www.elkjop.no/product/foto-video/minnekort/SAN32GBCFEXT/sandisk-32-gb-extreme-cf-minnekort

 

kan ikke se noen slik merking på det kortet, men at de heller har skrevet på hastigheten (60MB/s)

 

 

EDIT: feil type minnekort lol, min feil

Endret av Chr1stian
Lenke til kommentar

Regner med flere har kjøpt/kommer til å kjøpe minnekort til telefonen. Jeg har sett litt rundt

å ser at det er mange forskjellige typer Micro SD. For det første er betegnelsen Micro SDHC,

dette regner jeg med at passer. Men så kommer det til de forskjellige typer "Class",

f.eks Class 2, Class 4 eller Class 6.

 

Noen som kan informere om hva forskjellen er? Evt om raskere kort er verdt pengene i forhold

til hvor rask telefonen er i utgangspunktet til å skrive/lese data.

Tenkte å bestille ett 16GB, kanskje 32GB, før telefonen kommer i posten.

Her er er noe jeg fant på en FAQ hos SanDisk:

 

Class Minimum Speed

--2 ----- 2MB/s

--4 ----- 4MB/s

--6 ----- 6MB/s

--8 ----- 8MB/s

-10 ---- 10MB/s

 

Jo høyere jo bedre (og dyrere). Og har hørt om tilfeller at en for "lav" klasse kan gjøre kortet ubrukelig i noen telefoner. Dvs. ikke støttes. Mulig andre vet mer om dette enn meg.

 

 

Kan se ut som om det der er ganske gammelt system da du får høyere hastigheter nå:

 

http://www.elkjop.no/product/foto-video/minnekort/SAN32GBCFEXT/sandisk-32-gb-extreme-cf-minnekort

 

kan ikke se noen slik merking på det kortet, men at de heller har skrevet på hastigheten (60MB/s)

 

 

EDIT: feil type minnekort lol, min feil

Dette er minimum skrivehastighet. Sakset litt mer fra SanDisk:

Unlike card write speeds that measure maximum performance, class ratings measure the minimum sustained speed required for recording an even rate of video onto the card. The class rating number corresponds to the transfer rate measured in megabytes per second. Class 2 cards are designed for a minimum sustained transfer rate of 2 megabytes per second (MB/s)1, while Class 10 cards are designed for a minimum sustained transfer rate of 10MB/s.

Lenke til kommentar

Dette er minimum skrivehastighet. Sakset litt mer fra SanDisk:

Unlike card write speeds that measure maximum performance, class ratings measure the minimum sustained speed required for recording an even rate of video onto the card. The class rating number corresponds to the transfer rate measured in megabytes per second. Class 2 cards are designed for a minimum sustained transfer rate of 2 megabytes per second (MB/s)1, while Class 10 cards are designed for a minimum sustained transfer rate of 10MB/s.

 

Det er jo vel og bra, men hva er det å anbefale å bruke i en telefon nå til dags. Og i denne tråden spesielt i HTC Desire HD? Hvilken overføringshastighet er det på minnet som er der fra før f.eks?

Endret av Chr1stian
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...