Gå til innhold

HTC Desire HD - Generell diskusjon/levering/leverandører


TheMoonMan

HTC Desire HD  

507 stemmer

  1. 1. Kommer dette til å bli din nye Android telefon?

    • Ja, uten tvil!
      314
    • Nei, dette er ikke noe for meg
      58
    • Jeg har ikke bestemt meg enda
      135


Anbefalte innlegg

Hvordan avbestiller man? Tenker at jeg må avbestille én av dem når den tid kommer. Må jeg ringe?

 

Hva er poenget med og bestille mobilen fra flere steder, det lager bare masse jobb for alle parter. Må bare si at det er fryktelig irriterende med slike mennesker.

Regner vel med at du er en "fjortiss" :)

 

"Fjortis er en uhøytidlig betegnelse på en person i begynnelsen av tenårene som er preget av den kroppslige og følelsesmessige overgangen i puberteten. Uttrykket brukes særlig om jenter på rundt fjorten år med en personlighet og atferd som er veslevoksen, barnslig og fnisete, energisk, bedrevitende og opprørsk."

 

 

Hva FAEN har det med fjortis å gjøre? Jeg er i 20 årene, så nei jeg er ikke "fjortis". Grunnen til at jeg bestiller på flere steder er for å øke sjansen min for å få den tidlig. Så når du drar frem ordet "fjortis", så burde du heller si "smart". Jeg er langt fra den eneste som gjør dette.

Du syns det kanskje er "smart".

Vil vel heller kalle det udemokratisk ,uetisk og uskikket bruk av netthandel. :thumbdown:

 

Faktum er at om mange gjør som deg vil dette ødelegge/forsinke leveranse til andre personer som senere bestiller der du allerede har booket med din bestilling - som du bevisst ikke kommer til å gjennomføre i denne eller andre butikker.

I tillegg lager du bevisst ekstra administrasjons arbeid overfor butikkene vel vitende om at du ikke har til hensikt å kjøpe produktet.

 

 

En/flere nettbutikkers : Bestillings og avtaleprosess lyder:

Din bestilling er bindende når bestillingen er registrert på vår server (datamaskin). Vi er samtidig bundet av din bestilling hvis denne ikke avviker fra det som er tilbudt av oss i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte. Du har likevel rett til å gå fra kjøpet i henhold til lov om angrerett,

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan avbestiller man? Tenker at jeg må avbestille én av dem når den tid kommer. Må jeg ringe?

 

Hva er poenget med og bestille mobilen fra flere steder, det lager bare masse jobb for alle parter. Må bare si at det er fryktelig irriterende med slike mennesker.

Regner vel med at du er en "fjortiss" smile.gif

 

"Fjortis er en uhøytidlig betegnelse på en person i begynnelsen av tenårene som er preget av den kroppslige og følelsesmessige overgangen i puberteten. Uttrykket brukes særlig om jenter på rundt fjorten år med en personlighet og atferd som er veslevoksen, barnslig og fnisete, energisk, bedrevitende og opprørsk."

 

 

Hva FAEN har det med fjortis å gjøre? Jeg er i 20 årene, så nei jeg er ikke "fjortis". Grunnen til at jeg bestiller på flere steder er for å øke sjansen min for å få den tidlig. Så når du drar frem ordet "fjortis", så burde du heller si "smart". Jeg er langt fra den eneste som gjør dette.

lol, Leser at du sier at du er i 20 årene, men handlingene er som en "fjortiss"

Du vil forstå dette når du har jobbet noen år med dette.

Lenke til kommentar
Faktum er at om mange gjør som deg vil dette ødelegge/forsinke leveranse til andre personer som senere bestiller der du allerede har booket med din bestilling - som du bevisst ikke kommer til å gjennomføre i denne eller andre butikker.

I tillegg lager du bevisst ekstra administrasjons arbeid overfor butikkene vel vitende om at du ikke har til hensikt å kjøpe produktet.

 

Hvordan?

 

De aller fleste butikker benytter seg av ett databasert bestillingssystem som hovedsakelig opererer uten direkte påvirkning av butikkens ansatte. Med mindre du legger inn/kansellerer ordre i butikk eller over telefon, vil det ikke være ett eneste menneske involvert i bestillingen. Hvordan skaper dette mere administrasjonarbeid? Det samme bestillingssytemet vil vel også, når en ordre på ett produkt blir kansellert, levere produktet til den neste på listen? Det verste som kan skje for de andre som har bestilt etter seriebstilleren er vel da at de får produktet tidligere enn antatt?

 

Ikke at jeg bruker denne metoden for å få ett produkt raskere selv, men jeg skjønner ikke hvordan det kan ha en så dramatisk effekt for forhandler?

Lenke til kommentar

Hvordan avbestiller man? Tenker at jeg må avbestille én av dem når den tid kommer. Må jeg ringe?

 

Hva er poenget med og bestille mobilen fra flere steder, det lager bare masse jobb for alle parter. Må bare si at det er fryktelig irriterende med slike mennesker.

Regner vel med at du er en "fjortiss" :)

 

"Fjortis er en uhøytidlig betegnelse på en person i begynnelsen av tenårene som er preget av den kroppslige og følelsesmessige overgangen i puberteten. Uttrykket brukes særlig om jenter på rundt fjorten år med en personlighet og atferd som er veslevoksen, barnslig og fnisete, energisk, bedrevitende og opprørsk."

 

 

Hva FAEN har det med fjortis å gjøre? Jeg er i 20 årene, så nei jeg er ikke "fjortis". Grunnen til at jeg bestiller på flere steder er for å øke sjansen min for å få den tidlig. Så når du drar frem ordet "fjortis", så burde du heller si "smart". Jeg er langt fra den eneste som gjør dette.

Du syns det kanskje er "smart".

Vil vel heller kalle det udemokratisk ,uetisk og uskikket bruk av netthandel. :thumbdown:

 

Faktum er at om mange gjør som deg vil dette ødelegge/forsinke leveranse til andre personer som senere bestiller der du allerede har booket med din bestilling - som du bevisst ikke kommer til å gjennomføre i denne eller andre butikker.

I tillegg lager du bevisst ekstra administrasjons arbeid overfor butikkene vel vitende om at du ikke har til hensikt å kjøpe produktet.

 

 

En/flere nettbutikkers : Bestillings og avtaleprosess lyder:

Din bestilling er bindende når bestillingen er registrert på vår server (datamaskin). Vi er samtidig bundet av din bestilling hvis denne ikke avviker fra det som er tilbudt av oss i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte. Du har likevel rett til å gå fra kjøpet i henhold til lov om angrerett,

 

Udemokratisk? Jeg gir vel blaffen i dere vel! Spar meg for sosialistpratet. Jeg betaler for et produkt, de ansatte hos Chess og NetCom får betalt for å jobbe, og som du påpeker så kan jeg bestille og avbestille så mange ganger jeg vil. Jeg gir blaffen om Hanne eller Marianne hos NetCom bryter sammen på grunn av det. Demokratiet og systemet lar meg gjør som jeg vil, og da utnytter jeg selvfølgelig det. At noen av dere bryter sammen av dårlig samvittighet av å bestille en telefon fra to bedrifter driter jeg langt i.

 

Hvordan avbestiller man? Tenker at jeg må avbestille én av dem når den tid kommer. Må jeg ringe?

 

Hva er poenget med og bestille mobilen fra flere steder, det lager bare masse jobb for alle parter. Må bare si at det er fryktelig irriterende med slike mennesker.

Regner vel med at du er en "fjortiss" smile.gif

 

"Fjortis er en uhøytidlig betegnelse på en person i begynnelsen av tenårene som er preget av den kroppslige og følelsesmessige overgangen i puberteten. Uttrykket brukes særlig om jenter på rundt fjorten år med en personlighet og atferd som er veslevoksen, barnslig og fnisete, energisk, bedrevitende og opprørsk."

 

 

Hva FAEN har det med fjortis å gjøre? Jeg er i 20 årene, så nei jeg er ikke "fjortis". Grunnen til at jeg bestiller på flere steder er for å øke sjansen min for å få den tidlig. Så når du drar frem ordet "fjortis", så burde du heller si "smart". Jeg er langt fra den eneste som gjør dette.

lol, Leser at du sier at du er i 20 årene, men handlingene er som en "fjortiss"

Du vil forstå dette når du har jobbet noen år med dette.

 

Det var den rette ræva som feis. Det er du som bruker "LOL".

Lenke til kommentar

http://shop.ucan2.no/index.php/Portal/section/1/gid/302/pid/61238/bid/11958/action/1

 

Totaltpris 3847.00, ingen kostnad for nytt nummer eller beholde det gamle. Abonnementet Har somme priser som tele2 champion pluss 129kr som man betaler på mobilen.

bekreftet på lager 26.10.2010 :)

 

Jeg jobber i ucan2 og det er bare å ta kontakt: [email protected]

 

Beklager om det virker som reklame men synes det virket relevant siden jeg ikke har funnet noen bedre totalpris :)

Lenke til kommentar

http://shop.ucan2.no/index.php/Portal/section/1/gid/302/pid/61238/bid/11958/action/1

 

Totaltpris 3847.00, ingen kostnad for nytt nummer eller beholde det gamle. Abonnementet Har somme priser som tele2 champion pluss 129kr som man betaler på mobilen.

bekreftet på lager 26.10.2010 :)

 

Jeg jobber i ucan2 og det er bare å ta kontakt: [email protected]

 

Beklager om det virker som reklame men synes det virket relevant siden jeg ikke har funnet noen bedre totalpris :)

 

Hm dette ser ikke dumt ut. Har ikke funnet dette når jeg har googlet etter pris. Dyr datatrafikk dog - men er virkelig all trafikk over 1 megabyte gratis? Selv dette blir jo allikevel over 3k i året om man skal bruke nett daglig...

 

Det går vel ikke an å kjøpe hele mobilen på en gang til 3847, og så droppe månedsgebyret? Da kan jeg nemlig få tilbake momsen gjennom firmaet ;)

Lenke til kommentar

http://shop.ucan2.no.../11958/action/1

 

Totaltpris 3847.00, ingen kostnad for nytt nummer eller beholde det gamle. Abonnementet Har somme priser som tele2 champion pluss 129kr som man betaler på mobilen.

bekreftet på lager 26.10.2010 :)

 

Jeg jobber i ucan2 og det er bare å ta kontakt: [email protected]

 

Beklager om det virker som reklame men synes det virket relevant siden jeg ikke har funnet noen bedre totalpris :)

Men den er jo operatørlåst... :( Og då er eg like langt med telenor-simkortet mitt som eg ikkje har tenkt å kvitte meg med, med det første....

 

EDIT:

Kom på ein liten ting.

 

HTC Desire HD 2399

Netcom supertalk 1548

NYTT nummer 499

Totalpris 4446

 

HTC Desire HD 2399

Netcom Supertalk 1548

Netcom kontant 99

FLYTTE nummer 200

Totalpris 4246

Sparte i alle fall 200 kroner. Billegaste totalpris uten operatørlås er altså 4246. Men veien dit er lang.:whistle:

Endret av thamule
Lenke til kommentar

Ringte nettopp Ucan2, der fekk eg bekrefta at ein operatørlåst telefon var nettopp det i 12 månar. Då er det litt merkelig at Netcom gir ut låsekodar. For eg forstod det slik, (av kundebehandlaren eg nett prata med)at Netcom og Ucan2 var mykje same greiene...

Endret av thamule
Lenke til kommentar

http://shop.ucan2.no/index.php/Portal/section/1/gid/302/pid/61238/bid/11958/action/1

 

Totaltpris 3847.00, ingen kostnad for nytt nummer eller beholde det gamle. Abonnementet Har somme priser som tele2 champion pluss 129kr som man betaler på mobilen.

bekreftet på lager 26.10.2010 :)

 

Jeg jobber i ucan2 og det er bare å ta kontakt: [email protected]

 

Beklager om det virker som reklame men synes det virket relevant siden jeg ikke har funnet noen bedre totalpris :)

 

Hm dette ser ikke dumt ut. Har ikke funnet dette når jeg har googlet etter pris. Dyr datatrafikk dog - men er virkelig all trafikk over 1 megabyte gratis? Selv dette blir jo allikevel over 3k i året om man skal bruke nett daglig...

 

Det går vel ikke an å kjøpe hele mobilen på en gang til 3847, og så droppe månedsgebyret? Da kan jeg nemlig få tilbake momsen gjennom firmaet ;)

 

Vi har en tilleggstjeneste som gir fri bruk av datatrafikk til 125kr månden x 12 = 1500kr året. Det er ikke mulig å bare kjøpe mobilen kontant nei. Da må du forskuddsbetale 3847 på regningen :p

 

Det du kan gjøre for å slippe bindingen er rett å slett å bryte den. koster 599, da låses også telefonen opp. altså 2299 + 599 + 129x12 = 4446 totalt.

 

Men da ville jeg heller beholdt abonnementet og lagt til fri surf til 125kr pr måned. Selve prisene som inngår i abonnementet er ganske lave til en som ikke har en veldig høyt forbruk. Det er jo veldig relativt men det får man selv vurdere. ;)

Endret av twicedice
Lenke til kommentar

Netcom gir ut låsekoder med en gang uten diskusjon, rart at ucan2 ikke gjør det.

 

Ucan2 er et datterselskap av Netcom, man får netcom simkort, kan logge inn på netcom.no for å sjekke forbruk og man kan legge til tilleggstjenester fra netcom.no Prøv å ring netcom på 05050 og ikke til ucan2 ;) Men det skulle ikke bli noe stort problem å låse den opp. Skal ikke snakke for mye om det siden jeg ikke er expert på operatørlås, men jeg vet bare at jeg tok min htc desire til en telekiosk i oslo og han låste den opp på 3min bak disken.

Lenke til kommentar
Faktum er at om mange gjør som deg vil dette ødelegge/forsinke leveranse til andre personer som senere bestiller der du allerede har booket med din bestilling - som du bevisst ikke kommer til å gjennomføre i denne eller andre butikker.

I tillegg lager du bevisst ekstra administrasjons arbeid overfor butikkene vel vitende om at du ikke har til hensikt å kjøpe produktet.

 

Hvordan?

 

Ved at det ser ut som om det er evig-lange køer over alt. Dette systemet er prøvd ut tidligere. En del år tilbake kunne man reservere så mange samtidige seter/flighter på fly som man ønsket, lang tid i forveien, for så å plukke det flyet som passet best og ta det. Resultatet ble at alle populære flyavganger var fulle frem til sjekkinn-fristen gikk ut 20 min før avgang, og da var det bare halvfullt. Ikke sjelden reiste da flyet med tomme seter som andre hadd gitt opp å få tak i. Det ble en veldig dyr løsning. Samme greia her, man reserverer et sksemplar og man plasseres i kø. Opptar man flere køplasser blåses køene vodsommt opp og nye kunder får oppgitt håpløst lange leveringstider fordi systemet tror det ligger veldig mange foran i køen. I realiteten vil 70% trekke besillingen og det blir veldig feil. Det ER en grunn til at man i mindre forbrukerbeskyttede land har avbestillingsgebyrer. Det er ganske enkelt en ikkke ubetydelig kostand forbudet med dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ved at det ser ut som om det er evig-lange køer over alt. Dette systemet er prøvd ut tidligere. En del år tilbake kunne man reservere så mange samtidige seter/flighter på fly som man ønsket, lang tid i forveien, for så å plukke det flyet som passet best og ta det. Resultatet ble at alle populære flyavganger var fulle frem til sjekkinn-fristen gikk ut 20 min før avgang, og da var det bare halvfullt. Ikke sjelden reiste da flyet med tomme seter som andre hadd gitt opp å få tak i. Det ble en veldig dyr løsning. Samme greia her, man reserverer et sksemplar og man plasseres i kø. Opptar man flere køplasser blåses køene vodsommt opp og nye kunder får oppgitt håpløst lange leveringstider fordi systemet tror det ligger veldig mange foran i køen. I realiteten vil 70% trekke besillingen og det blir veldig feil. Det ER en grunn til at man i mindre forbrukerbeskyttede land har avbestillingsgebyrer. Det er ganske enkelt en ikkke ubetydelig kostand forbudet med dette.

 

@Syar2003 og Cmf_Tiger: Hold dere unna mine innlegg og kommentarer, for dere amatører har ingenting å si lenger. Jeg kan bestille og avbestille så mye jeg vil inntil loven endres. Kall meg fjortis, i don't care. Dere gjorde det personlig for lenge siden.

 

Edit: Ooops, jeg har forhåndsbestillt hos Ucan2 også nå...

Endret av Steffen Moss
Lenke til kommentar

Ringte nettopp Ucan2, der fekk eg bekrefta at ein operatørlåst telefon var nettopp det i 12 månar. Då er det litt merkelig at Netcom gir ut låsekodar. For eg forstod det slik, (av kundebehandlaren eg nett prata med)at Netcom og Ucan2 var mykje same greiene...

 

 

de fleste leverandører driter i operatørlåsen så lenge man er enig om å betale for abmnt i 12 måneder. Det er årsaken at både Telenor og Netcom gir ut låsekodene dagen du har fått telefonene. jeg har benyttet emg av det flere ganger siden sim-kortet jeg fikk ikke var gyldig før noen dager senere og da måtte jeg ha et funkende telefon mens jeg vnetet på portering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...