Gå til innhold

HTC Desire HD - Generell diskusjon/levering/leverandører

TheMoonMan

HTC Desire HD  

507 stemmer

1. 1. Kommer dette til å bli din nye Android telefon?

• Ja, uten tvil!
      314
    • Nei, dette er ikke noe for meg
      58
    • Jeg har ikke bestemt meg enda
      135

Anbefalte innlegg

Hvis du går inn på Toll.no kan du regne ut merverdiavgiften selv. Jeg satte inn pris og frakt. Totalsum for mobilen blir 5453,75kr. Jeg er derimot litt usikker på om mobiltelefoner er tollfrie, men toll.no skriver at de fleste elektroniske produkter er tollfrie. Noen som vet?

Nå må folk slutte å forveksle moms med toll og omvendt, det er ikke toll på noe untatt bøker og klær, ellers er det 24% moms på det meste også elektronikk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det høres ut som du har forklart det der enden ganger:-P Jeg vet hva forskjellen er, men siden toll.no

sier at de "fleste" elektroniske varer er tollfrie MÅ det finnes noen som må tolles. Min logiske tankegang.

Btw, det jeg mente(hvis det ikke kom godt nok frem) var at kanskje toll kom i tillegg(tillegg til moms).

Takk for oppklaringen!

Lenke til kommentar

Det høres ut som du har forklart det der enden ganger:-P Jeg vet hva forskjellen er, men siden toll.no

sier at de "fleste" elektroniske varer er tollfrie MÅ det finnes noen som må tolles. Min logiske tankegang.

Btw, det jeg mente(hvis det ikke kom godt nok frem) var at kanskje toll kom i tillegg(tillegg til moms).

Takk for oppklaringen!

Alle varer som kommer inn i Norge går gjennom Tollen, alle varer som koster mer enn 200,- blir fortollet, da får man ett fortollingsgebyr samt moms.

Lenke til kommentar

bestilte fra komplett for en stund siden, tror jeg klikker hvis jeg ikke får den snart >.< gleder meg som en liten unge til jeg får den!

Jeg har også bestilt fra komplett for en stund siden, men har vært i kontakt med de og de kunne melde at leverandør sliter med å levere nok i forhold til forespørsel så og si overalt, så derfor er også 14 desember ikke noe han kunne garantere 100% enda.

Lenke til kommentar

Nå må folk slutte å forveksle moms med toll og omvendt, det er ikke toll på noe untatt bøker og klær, ellers er det 24% moms på det meste også elektronikk.

Du tar jo feil selv i det du sier. Bøker importert av privatpersoner til eget bruk er helt uten toll og mva. uansett verdi.

Den generelle merverdiavgiften i Norge er 25%.

Lenke til kommentar

Men hvorfor er denne tlf bedre enn HTC desire? Hva er forskjellen?

Større skjerm og htcsense.com. Ellers er de vel rimelig lik vil jeg påstå. (i daglig bruk)

Hvis størrelsen på skjermen ikke er så viktig for deg så vil jeg anfbefale desire uten HD. Du får den til en knallbra pris om dagen.

Lenke til kommentar

Men hvorfor er denne tlf bedre enn HTC desire? Hva er forskjellen?

Større skjerm og htcsense.com. Ellers er de vel rimelig lik vil jeg påstå. (i daglig bruk)

Hvis størrelsen på skjermen ikke er så viktig for deg så vil jeg anfbefale desire uten HD. Du får den til en knallbra pris om dagen.

Hva er fordelen med HTC Sense da? Har HTC desire HD bedre skjerm enn desire? Frister litt med større skjerm og bedre kamera? Men vet ikke om jeg gidder å vente så lenge nå har forventet dato endra seg til 31.12 og den er ikke bekrefta så kan vel fort bli enda lenger å vente.

Lenke til kommentar

Jepp, da har jeg også fått min fra Netcom, har ikke fått testet den så mye ennda, men byggkvaliteten virker bra.

Det som irriterer meg litt er den sprekken under, selv om den ikke er så stor som det virker som alle skal ha det til.

I tilegg så irriterer jeg meg over den lyden når man drar fingeren over til siden, rart at det er sånn, var ikke sånn på min HD2.

Men det er jo egentlig bare småting, ellers så virker jo telefonen råkjapp i forhold til HD2 :)

Det er vel ingen som har nevnt at den er så stor den sprekken, men hvorfor i herrens navn slipper HTC en telefon ut som de ikke har klart å tilpasse dekslene på?

Synes det lukter litt hastverk av det der... begynner faktisk lure på om jeg skal avbestille telefonen fra Chess.no

Gega

Var det som var grunnen til at jeg ikke gikk for Desire HD blant annet. Det og at noen sier at dekslene ikke passer helt 100% på enkelte telefoner. Det er irriterende den første uka, men så går det nok over :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...