per-erik Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Hei, dett er mitt første bilde tatt i nesten helt mørke omgivelser. exif: blender 16 lukker 30 sek iso 100 kritiser ivei :-) P-E Lenke til kommentar
per-erik Skrevet 17. september 2010 Forfatter Del Skrevet 17. september 2010 Hei, Er nesten 100 visninger nå så jeg må løfte den opp igjen. Er der virkelig ingen kommentarer? Er bildet rett og slett så dårlig, eller er det kjedelig. Burde jeg brukt en annen hvitbalanse,eller burde det vært skarpere? Taar imot all kritikk her, og er taknemmelig hvis du skriver hva du syns. På forhånd takk. P-E Lenke til kommentar
RasmusKRiis Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Bildet blir nok for kjedelig, mangler litt motiv. Lenke til kommentar
per-erik Skrevet 18. september 2010 Forfatter Del Skrevet 18. september 2010 Hei, og takk for tilbakemeldingen P-E Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Hei Per-Erik! Er uenig i RasmusKriis, syns ikke det mangler motiv. Jeg ser at det er litt uskarpt, men som et første nattbilde er dette bra syns jeg. Jeg ville muligens ikke valgt f/16, men blendet litt mindre ned. F.eks f/8-11 pga skarpheten vil jo avta jo mer man blender ned derfra på de fleste objektiv. Jeg syns det er en fin komposisjon, og de tre gatelyktene til høyre i bildet lager en finfin linje. Muligens kunne du kuttet tettere mot huset der Mazdaen står, det tror jeg hadde blitt mer balansert... Men hvem vet, kanskje ikke? Hvitbalansen ser jeg ikke noe galt med, varmt nok for min del (8-9000k?) Lenke til kommentar
per-erik Skrevet 18. september 2010 Forfatter Del Skrevet 18. september 2010 Hei Larsen, Takk for gode tips og tilbakemeldinger. Jeg prøve å kutte litt på venstresiden og er enig i at bilde ble litt mer dynamisk. Jeg kan ikke se fargetemperaturen i canonprogrammet som jeg bruker, så jeg vet ikke hvor mange k det er. Finner det ihverfall ikke. skal prøve flere blendere neste gang. P-E Lenke til kommentar
telealf Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Hei, Kanskje kunne bildet ha vært tatt litt senere på kveld for å få bedre fargemeting (mørkere blå) himmel? Savner kanskje hva bildet skal fortelle, hva vil fotograf? Slik jeg tolker det er det et ok bilde av ei bygd, men det mangler noe som hever det litt. Men bra forsøk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå