pjuskn Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Heihei, trenger litt hjelp. nylig byttet internett leverandør til canaldigital dem leverer ikke med trådløs router så må kjøpe selv. valgte 12.5/2.5 linje. og trenger en trådløs boks som greier dette nettverket, med bra range etc.. noen forslag ? Lenke til kommentar
norgeeek Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Min favorittrouter er helt klart D-Link DIR-655. Den er litt dyrere en de fleste andre, men du får 5 gigabit-porter og "n"-sertifisert trådløst nett med god hastighet dersom enhetene dine støtter dette. Stabil og pålitelig. Hadde ikke noe problem med å koble meg opp mot CD sitt "modem" med den. Skal kjøpe en til nå selv da den forrige ble boende i tyskland (dont ask ). Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 DIR-655 er bra. Noen bedre routere: Netgear WNDR3700 dual band 64MB RAM, ASUS RT-N16 128MB RAM. Begge de siste støtter DD-WRT firmware om du skulle ønske utvidet funksjonalitet. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 DIR-655 har helt grei hardware, men problemet er at D-Link aldri greier å lage en skikkelig firmware til den. Har ikke tellinga på hvor mange firmware som er i såkalt beta som har kommet ut. Med DIR-655 er du også låst til D-Link's firmware, da den ikke bruker Linux. DIR-655 kom vel ut i 2007, så den begynner å dra på åra nå. Som nevnt over så foreslås Netgear WNDR3700 og Asus RT-N16. Begge er stabile og kraftigere routere. Den første har også dual-band, som er en fordel dersom du har mange nabonett rundt deg. Flere nabonett fører til dårligere hastighet og stabilitet på signalet mellom routeren og pcen din. Den har også 64MB RAM og en 680 MHz CPU, en CPU som er en av de beste på konsummarkedet i dag. Asus RT-N16 har som nevnt 128MB RAM, og denne takler utrolig mange tilkoblinger samtidig. Faktisk opptil 300.000 tilkoblinger! Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 D-link er utrolig slappe på utvikling av firmware og utbedringer av problemer. Anbefaler at man tar en titt på DD-WRTs liste over støttede routere, slik at man har sjanse til å komme seg bort fra fabrikantens dersom man er misfornøyd med ytelse eller funksjonalitet. I listen ser man også CPU og RAM for hver type router. Se forøvrig noen av de tingene man kan bruke DD-WRT til her: http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Tutorials Lenke til kommentar
Gng Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Ikke for å gjenopplive gamle tråder, men da jeg selv baserte meg tildels på denne når jeg bestemte meg for å prøve ut WNDR3700, vil jeg anbefale på det sterkeste å kjøpe noe annet. WNDR3700 v2 er horribelt ustabil, sliter med tcp timeouts og klarer ikke å holde en stabil tilkobling til noe. Ingen firmware oppgrading tilgjengelig, og tredjeparts firmware fungerer kun på WNDR3700 v1. (Er ingen notering ang v1/v2 på selve produktet, ikke mulig å se forskjell uten å sjekke selve admin siden.) Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Det er trolig firmware som er problemet med WNDR3700 v2. Det rapporteres om problemer med VPN og dårlig hastighet. Får bare håpe det ordner seg med støtte fra tredjepart :-) For Netgear oppgraderer utrolig sjelden. Ellers skal v2 ha mere minne og bedre 5GHz antenner enn v1. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå