zZzZz Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 Bruker KDM som login manager, og har nettopp installert Fluxbox. Men hvordan får jeg hevet inn Fluxbox i KDM'en? Lenke til kommentar
tox2ik Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 du må redigere *sessions* fila. den ligger et sted i /etc/X11 hvis jeg ikke tar helt feil Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 du må redigere *sessions* fila. den ligger et sted i /etc/X11 hvis jeg ikke tar helt feil Trur du snakker om GDM jeg Fila du må redigere heter "kdmrc" (locate kdmrc). I den fila er det ei linje som heter "SessionTypes". Legg til fluxbox der. Så, må du tenke deg at "fluxbox" blir sendt som argument til /etc/X11/xdm/Xsession. Rediger denne, og under der det står "case $1 in" så skriver du inn dette: fluxbox) exec fluxbox ;; that's it Lenke til kommentar
w00pla Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 liker faktisk bedre å bruke runlevel 3 jeg (ikke på alle distroer seff :wink:) Da kan jeg starte f.eks. fluxbox med 'startx' kommandoen. Føler at jeg har mer kontroll over systemet mitt på den måten. Så vidt jeg husker var det .Xsession i home-katalogen min som gjaldt der og. Skrev bare in "fluxbox" jeg, og alt funka som det skulle. Lenke til kommentar
zZzZz Skrevet 24. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2003 liker faktisk bedre å bruke runlevel 3 jeg (ikke på alle distroer seff :wink:)Da kan jeg starte f.eks. fluxbox med 'startx' kommandoen. Føler at jeg har mer kontroll over systemet mitt på den måten. Så vidt jeg husker var det .Xsession i home-katalogen min som gjaldt der og. Skrev bare in "fluxbox" jeg, og alt funka som det skulle. Vet at det er den fila, ja. Men den PC-en jeg driver på med, er familie-PC-en, og det er seks andre folk som logger seg på og av i ny og ne, og de takler ikke kommandolinje, ikke engang "startx".. Lenke til kommentar
w00pla Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 hehe, da så. Bare nevnte hvordan jeg liker å ha det. Veldig kjekt når/hvis X klikker Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 hehe, da så. Bare nevnte hvordan jeg liker å ha det. Veldig kjekt når/hvis X klikker Hmm... For oss {K,G,X}DM brukere: <ctrl><alt><F1> root <rootpasswd> pkill -9 {K,G,X}DM Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 Kdm bruker fila /home/<brukernavn>/.xsession som startupscript. Her tilføyer du ting på følgende måte: exec <progs du vil skal starte med wm'en> && exec <wm> Enkelt og greit :wink: MarcelSB Lenke til kommentar
zZzZz Skrevet 25. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2003 fant ingen fil på hele systemet som het .xsession, men et lite "locate" viste at alle brukerne har en .xsession-errors i hjemmemappa si.... Lenke til kommentar
Bøb Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 .xsessoion er bare å lage, så lenge du husker å gjøre den +x etterpå Lenke til kommentar
w00pla Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 vet om ctrl_alt_F1 "trikset", men det er jo så j'ævla slitsomt Mye enklere å skrive startx, spør du meg, enn å sitte å fyre løs på tastaturet mens skjermen lyser opp i alle farger, former og vinkler og blinker værre enn strobelys på diskotekene i 1980 hver gang maskina booter fordi at intet du gjør greier å fikse problemet Lenke til kommentar
moesen Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 .xsessoion er bare å lage, så lenge du husker å gjøre den +x etterpå +x??? :oops: Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 .xsessoion er bare å lage, så lenge du husker å gjøre den +x etterpå +x??? :oops: = kjørbar chmod +x .xsession Lenke til kommentar
moesen Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Hmm... Er mange slike "småtegn" i Linux. F.eks bla-bla-bla -k bla-bla Og tar: tar -xzvf bla-bla.0.9 Og rpm: rpm -ivh blabla.0.9 Finnes det ikke en forklaring på 'alle' disse tegnene? Liste eller noe... Lenke til kommentar
AimAr Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 en enkel måte er jo: apt-get install fluxbox 8) Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Hmm...Er mange slike "småtegn" i Linux. F.eks bla-bla-bla -k bla-bla Og tar: tar -xzvf bla-bla.0.9 Og rpm: rpm -ivh blabla.0.9 Finnes det ikke en forklaring på 'alle' disse tegnene? Liste eller noe... tja... Du kan jo se på denne og/eller FAQ-tråden. Lenke til kommentar
w00pla Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 *host* død tråd *host* "Siste" post: 26. jun. neste post: 26. sep. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå