Gå til innhold

Få opp Fluxbox i KDM

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
du må redigere *sessions* fila. den ligger et sted i /etc/X11 hvis jeg ikke tar helt feil

Trur du snakker om GDM jeg :D

Fila du må redigere heter "kdmrc" (locate kdmrc).

I den fila er det ei linje som heter "SessionTypes".

Legg til fluxbox der.

Så, må du tenke deg at "fluxbox" blir sendt som argument til /etc/X11/xdm/Xsession.

Rediger denne, og under der det står "case $1 in"

så skriver du inn dette:

fluxbox)

exec fluxbox
;;

that's it

Lenke til kommentar

liker faktisk bedre å bruke runlevel 3 jeg (ikke på alle distroer seff :wink:)

Da kan jeg starte f.eks. fluxbox med 'startx' kommandoen. Føler at jeg har mer kontroll over systemet mitt på den måten. Så vidt jeg husker var det .Xsession i home-katalogen min som gjaldt der og. Skrev bare in "fluxbox" jeg, og alt funka som det skulle. :yes:

Lenke til kommentar
liker faktisk bedre å bruke runlevel 3 jeg (ikke på alle distroer seff :wink:)

Da kan jeg starte f.eks. fluxbox med 'startx' kommandoen. Føler at jeg har mer kontroll over systemet mitt på den måten. Så vidt jeg husker var det .Xsession i home-katalogen min som gjaldt der og. Skrev bare in "fluxbox" jeg, og alt funka som det skulle. :yes:

Vet at det er den fila, ja. Men den PC-en jeg driver på med, er familie-PC-en, og det er seks andre folk som logger seg på og av i ny og ne, og de takler ikke kommandolinje, ikke engang "startx".. :yes:
Lenke til kommentar

vet om ctrl_alt_F1 "trikset", men det er jo så j'ævla slitsomt :yes:

Mye enklere å skrive startx, spør du meg, enn å sitte å fyre løs på tastaturet mens skjermen lyser opp i alle farger, former og vinkler og blinker værre enn strobelys på diskotekene i 1980 hver gang maskina booter fordi at intet du gjør greier å fikse problemet :lol:

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...