Lekr Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Jeg satt og diskuterte i en Facebook-gruppe i går kveld, og det ble ganske ampert etter hvert. Da forlot jeg også gruppa. Men så gikk jeg inn på gruppa i dag bare for å se om det hadde kommet noen flere kommentarer på det jeg skrev, og da er det en som har lagt ut en melding om at han skal oppsøke meg og grisebanke meg. Begge skriver med fullt navn. Jeg tar ikke den trusselen på alvor, men er det noe å anmelde? Jeg synes jo at det er en uting å true mennesker med bank. Hvis jeg hadde anmeldt det, så er det kanskje verdt å nevne at jeg var ikke bare snill og grei selv heller, men jeg nøyde meg med å kalle dem uvitende og stokk dumme. Det er vel ikke akkurat noe jeg kan bli "tatt" for Det var ikke han som truet meg som jeg kalte dum eller uvitende, men han ble sinna for det jeg sa til de andre. Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Gjør oss skattebetalere en tjeneste og spar politiet for portoen på "saken er henlagt" brevet du Lenke til kommentar
Lekr Skrevet 15. september 2010 Forfatter Del Skrevet 15. september 2010 (endret) Gjør oss skattebetalere en tjeneste og spar politiet for portoen på "saken er henlagt" brevet du Saken blir nok nedprioritert siden det er en "fillesak", men det ville vært galt å henlegge saken når jeg kan bevise trusselen. Trusler på nett er også et voksende problem, og er i hvert fall ikke noe som burde ignoreres av politiet. Får man alltid en begrunnelse på hvorfor en sak er henlagt? Politiet må isåfall henlegge fordi saken ikke er "viktig nok". Edit: det ser ut som at trusselen er slettet, da lar jeg i hvert fall dette ligge Edit2: fant det likevel Endret 15. september 2010 av Lekr Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Jeg har vært borti verre saker enn dette som har blitt henlagt, pga bevisets stilling og da selv om beviset er rimelig krystallklart. Det handler om prioriteringer, desverre. En anmeldelse vil jo bli med på statistikken, og kanskje hjelpe politiet med å få mer resurser og det kan jo være bra da Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Jeg tar ikke den trusselen på alvor, men er det noe å anmelde? Jeg synes jo at det er en uting å true mennesker med bank. Definitivt! Om du skal ta trusselen på alvor eller ikke, får være opp til deg, men om det i ettertid skulle vise seg at vedkommende faktisk gjør alvor av trusselen, så kan det være JÆVLIG greit å ha anmeldt dette forholdet, slik at du kan vise til at angrepet var planlagt. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Uansett greit å anmelde, så folk kanskje passer litt på hva de slenger rundt seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå