axelh Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Hei, har jobbet i butikk i et år som deltidsansatt nå. Dette året skal jeg jobbe videre som fulltidsansatt samtidig som jeg tar opp noen fag. Arbeidsgiver sier det er prøvetid på 3 måneder, etter prøvetiden går jeg opp 3000 i måneden. Er dette riktig ettersom jeg har jobbet her et år allerede? Med prøvetidslønnen vil timelønnen faktisk gå under det jeg har som deltidsansatt. I og med at jeg har jobbet her et år er sjefen veldig fornøyd og jeg vet at prøvetid ikke er nødvendig. Hva gjør jeg i en slik situasjon? Lenke til kommentar
axelh Skrevet 17. september 2010 Forfatter Del Skrevet 17. september 2010 Ingen som har peiling? Lenke til kommentar
Hieronymus Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Prøvetiden er ment å skulle brukes til å vurdere arbeidstakerens tilpasning til arbeidet, faglig dyktighet eller pålitelighet. At du har vært ansatt deltid på samme plass i ett år burde gi arbeidsgiver mer enn nok grunnlag nok til å vurdere din skikkethet, så dette synes jeg høres litt rart ut. --- BalleB Lenke til kommentar
axelh Skrevet 17. september 2010 Forfatter Del Skrevet 17. september 2010 Prøvetiden er ment å skulle brukes til å vurdere arbeidstakerens tilpasning til arbeidet, faglig dyktighet eller pålitelighet. At du har vært ansatt deltid på samme plass i ett år burde gi arbeidsgiver mer enn nok grunnlag nok til å vurdere din skikkethet, så dette synes jeg høres litt rart ut. --- BalleB Akkurat dette jeg og tenker. Får ta en prat med sjefen og se hva som skjer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå